Για fast track διαδικασίες όσον αφορά την μελέτη για τις κυκλοφοριακές αλλαγές σε κεντρικούς δρόμους της Καλαμάτας, έκανε λόγο στην χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής ο Λεωνίδας Λιάππας, εκπρόσωπος της παράταξης ¨ΚΑΛΑΜΑΤΑ ξεκινάμε” της Μαρίας Οικονομάκου, όπου αποχώρησε πριν από τη σχετική ψηφοφορία.
Συγκεκριμένα ο κ. Λιάππας στην παρέμβασή του ανέφερε:
“Θα ήθελα να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου για το πώς χειρίζεται η δημοτική αρχή τέτοια θέματα μείζονος σημασίας για την καθημερινότητα των πολιτών με τόση ελαφρότητα και εξηγούμαι:
1/ Μας καλείτε σήμερα να αποφασίσουμε για μια μελέτη με fast track διαδικασίες. Το θεωρώ απαράδεκτο να αποφασίζουμε εμείς για παρεμβάσεις οι οποίες θα είναι καθοριστικές για την καθημερινότητα των κατοίκων στις περιοχές αυτές χωρίς αυτούς. Το να αποφασίζουμε χωρίς να έχουμε αφουγκραστεί την γνώμη των δημοτών τουλάχιστον των περιοχών που πρόκειται να γίνουν οι παρεμβάσεις το θεωρώ ξεπερασμένο και άσκηση πολιτικής παλαιάς κοπής. Αλήθεια που πήγε η περιβόητη διαβούλευση που ευαγγελιζόταν η δημοτική αρχή; Μάλλον θα ήταν παροδική και αποσκοπούσε μόνο για να συντάξουμε τον φάκελο για τις 100 ενεργειακά ουδέτερες πόλεις γιατί το επέβαλαν οι όροι για να συμμετάσχουμε σε αυτή τη διαδικασία. Ακόμη ηχούν στα αυτιά μου οι βαρύγδουποι λόγοι της δημοτικής αρχής κατά την παρουσίαση του εν λόγω εγχειρήματος στο Μέγαρο Χορού για αποφάσεις από κάτω προς τα πάνω.
2/ Επικαλείσθε ότι δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος και θα χάσουμε τις απαιτούμενες ημερομηνίες για να ενταχθεί το έργο. Ξεχνάτε μάλλον ότι έχετε διανύσει τη μισή θητεία της δημαρχοντίας σας και μας αναφέρετε δικαιολογίες. Κύριοι σε όλη τη διάρκεια της θητείας σας ακούμε τις ίδιες επαναλαμβανόμενες δικαιολογίες. Δεν έχετε πρόγραμμα, δεν διαθέτετε πλάνο δράσης, δεν γνωρίζετε που θέλετε να κατευθύνετε το καράβι. Η πολιτική σας είναι του ποδαριού. Θυμάμαι σε μια από τις πρώτες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου τους επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης να σας προτρέπουν να συντάξετε μελέτες ολοκληρωμένες και όχι με fast track διαδικασίες και να υπάρχουν σε ετοιμότητα ώστε σε όποια διακήρυξη γίνεται και ταιριάζουν να εντάσσονται. Για να γίνει όμως αυτό πρέπει να υπάρχει όραμα από τη δημοτική αρχή και συνάμα διάλογος με τους δημότες.
3/ Κανείς μα κανείς δεν φέρνει αντίρρηση για την αναγκαιότητα επεμβάσεων στις περιοχές αυτές όμως όχι με ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα λήψεις των αποφάσεων.
Η μελέτη είναι του «ποδαριού» απλώς για να συμπεριληφθεί στο φάκελο και αυτό φαίνεται από ένα στοιχείο που περιέχει: Κόβονται 112 θέσεις στάθμευσης και δεν γίνεται αναπλήρωση αυτών. Οι περισσότερες θέσεις αφαιρούνται από την Αριστοδήμου, όπου από 50 τις μειώνετε στις 29, σχεδόν οι μισές. Δυσκολεύουμε αφάνταστα αγαπητοί κύριοι την ζωή των μόνιμων κατοίκων, πρέπει να υπάρξει μέριμνα και γι’ αυτούς. Αλήθεια ποια είναι τα αποτελέσματα της επιτροπής για διερεύνηση θέσεων στάθμευσης; Αλήθεια τι γίνεται με το μικρό παρκινγκ του Νέδοντα που προοριζόταν για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής και ποτέ δεν έγινε. Θα δοθούν κάρτες για δωρεάν θέσεις παρκινγκ στους κατοίκους των περιοχών; καθώς και που θα χωροθετηθούν.
Τέλος προτείνω να συμπεριληφθεί στη μελέτη η τοποθέτηση αυτόματων μπαρών εσόδου και εξόδου στο μικρό πάρκινγκ του Νέδοντα, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο με την κάρτα που θα διαθέτουν οι μόνιμοι κάτοικοι και να προβείτε στην μίσθωση των οικοπέδων που υπάρχουν στο κέντρο ώστε να αμβλύνουμε το πρόβλημα της εξεύρεσης παρκινγκ.
Εφόσον αποφασίσατε να μην αναβάλλετε την λήψη απόφασης εμείς ως παράταξη θα αποχωρήσουμε προ της ψηφοφορίας”.