Μειωμένη 10% η μέση δαπάνη για το σούπερ-μάρκετ

trofima4Λι­γό­τε­ρα α­πό 50 ευ­ρώ δί­νουν πλέ­ον οι κα­τα­να­λω­τές σε κά­θε ε­πί­σκε­ψή τους στο σού­περ μάρ­κετ, ε­νώ σε σύγ­κρι­ση, μά­λι­στα, με το 2013, τό­σο η μέ­ση δα­πά­νη α­νά ε­πί­σκε­ψη ό­σο και η μέ­ση μη­νια­ία δα­πά­νη έ­χουν μει­ω­θεί κα­τά πε­ρί­που 10%.

Σύμ­φω­να με τη φε­τι­νή έ­ρευ­να του Οι­κο­νο­μι­κού Πα­νε­πι­στη­μί­ου Α­θη­νών για την κα­τα­να­λω­τι­κή συμ­πε­ρι­φο­ρά, την ο­ποί­α πα­ρου­σιά­ζει σε δη­μο­σί­ευ­μά της η Κα­θη­με­ρι­νή, η μέ­ση δα­πά­νη α­νά ε­πί­σκε­ψη στα σού­περ μάρ­κετ ε­κτι­μά­ται το 2014 σε 46,8 ευ­ρώ, έ­ναν­τι 53,1 ευ­ρώ το 2013, ση­μει­ώ­νον­τας μεί­ω­ση κα­τά 11,8% μέ­σα σε έ­να χρό­νο.

Υ­πο­χώ­ρη­ση, ε­πο­μέ­νως, πα­ρου­σιά­ζει και η μέ­ση μη­νια­ία δα­πά­νη α­νά οι­κο­γέ­νεια κα­τά 9,65% το 2014 σε σύγ­κρι­ση με το 2013, στα 262 ευ­ρώ φέ­τος α­πό 290 ευ­ρώ πέ­ρυ­σι.

Α­ξί­ζει να ση­μει­ω­θεί ό­τι στην έ­ρευ­να του 2010, η μέ­ση μη­νια­ία δα­πά­νη α­νά οι­κο­γέ­νεια στο σού­περ μάρ­κετ ή­ταν 347 ευ­ρώ, κα­τά 32% υ­ψη­λό­τε­ρη σε σχέ­ση με φέ­τος.

Η δρα­στι­κή μεί­ω­ση της δα­πά­νης συμ­βαί­νει κυ­ρί­ως δι­ό­τι ο­λο­έ­να και πε­ρισ­σό­τε­ροι α­γο­ρά­ζουν λι­γό­τε­ρα και φθη­νό­τε­ρα προ­ϊ­όν­τα.

Τα στοι­χεί­α της έ­ρευ­νας εί­ναι ε­ξό­χως α­πο­κα­λυ­πτι­κά για το πό­σο έ­χουν αλ­λά­ξει οι κα­τα­να­λω­τι­κές συ­νή­θει­ες, μέ­σα, μά­λι­στα, σε μό­λις έ­να χρό­νο.

Βά­σει της πε­ρυ­σι­νής έ­ρευ­νας, το 47,3% των κα­τα­να­λω­τών εί­χε α­παν­τή­σει ό­τι α­γο­ρά­ζει φθη­νό­τε­ρα προ­ϊ­όν­τα για να αν­τι­με­τω­πί­σει την κρί­ση, ε­νώ φέ­τος το αν­τί­στοι­χο πο­σο­στό εί­ναι 65,8%.

Ε­πί­σης, ε­νώ πέ­ρυ­σι εί­χε δη­λώ­σει ό­τι α­γο­ρά­ζει λι­γό­τε­ρα προ­ϊ­όν­τα το 65,3% των ε­ρω­τη­θέν­των, φέ­τος το πο­σο­στό έ­χει αυ­ξη­θεί στο 72%.

agronews.gr