Την Κυριακή, 12 Μαρτίου 2023 (6 καθηγητές και 18 μαθητές) από Γαλλία (Saintes) και Γερμανία (Braunschweig) αφίχθησαν στην Ελλάδα βάσει του σχεδιασμού ενός σπουδαίου ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ KA1 που «τρέχει» εδώ και δύο χρόνια (και το Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας συμμετέχει ως εταίρος) και φέρει τον τίτλο:«Maintaining national cultural traditions in a united Europe» («Διατήρηση εθνικών πολιτιστικών παραδόσεων σε μια ενωμένη Ευρώπη). Τους υποδέχτηκαν θερμά (αφού είχαν ήδη γνωριστεί στα προηγούμενα ταξίδια) στο ΚΤΕΛ και στο αεροδρόμιο αντίστοιχα οι Έλληνες μαθητές του Μουσικού Σχολείου μαζί με τους γονείς τους οι οποίοι και ανέλαβαν τη φιλοξενία των μαθητών.
ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΓΕΜΑΤΗ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ
Τη Δευτέρα 13/3 ξεκίνησαν οι προγραμματισμένες δράσεις στο Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας στο χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου. Στην αρχή και μετά από το καλωσόρισμα της Διευθύντριας οι Έλληνες μαθητές ξενάγησαν τους Γάλλους και Γερμανούς στους χώρους του σχολείου. Ακολούθησαν τα παιχνίδια γνωριμίας και «σπασίματος πάγου» στην παραλία που βρίσκεται μπροστά στο ΜΣΚ. Δίπλα στη θάλασσα και κάτω από ένα λαμπρό φως και μία διάφανη ατμόσφαιρα -που τόσο εντυπωσιάζει τους ευρωπαίους των «γκρίζων» βορείων χωρών- τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους μέσα από χορό, τρέξιμο, γέλιο και διασκέδαση. Κατόπιν οι ομάδες επέστρεψαν στο χώρο του σχολείου και μετά από ένα σύντομο διάλειμμα πραγματοποιήθηκαν σε μορφή ppt από μικρές ομάδες μαθητών όπως είχε προγραμματιστεί, οι παρουσιάσεις παραδοσιακών οργάνων και των τριών χωρών. Ακολούθησε γεύμα στο χώρο του σχολείου και η επιστροφή στα σπίτια.
Η επόμενη μέρα, Τρίτη 14/3 , ξεκίνησε με το βιωματικό παιχνίδι «Action Bound» και με στόχο τη γνωριμία της πόλης. Οι μαθητές, αλλά και οι καθηγητές τους, χωρισμένοι σε ομάδες αποτελούμενες από μέλη και των τριών χωρών, ξεκίνησαν από το λιμάνι της πόλης και με βάση τις εντολές που έπαιρναν από το κινητό τους ξεκίνησαν να κινούνται στην πόλη απαντώντας ταυτόχρονα σε σχετικές ερωτήσεις γνώσεων ή αντλώντας τις πληροφορίες που ζητούνταν από μαγαζιά και καφέ ή από επιγραφές από διάφορα χαρακτηριστικά σημεία της πόλης. Η πρώτη ομάδα που έφτασε στον προορισμό της (που ήταν ο ναός της Υπαπαντής), ήταν και η νικήτρια. Στη συνέχεια οι μαθητές είχαν ελεύθερο χρόνο ώστε να περιηγηθούν στην παλιά πόλη με ένα σάντουιτς ή ένα παγωτό στο χέρι. Κατά την επιστροφή τους στο σχολείο οι ομάδες προετοίμασαν και στη συνέχεια παρουσίασαν δραματοποιημένα τραγούδια με πολιτικό περιεχόμενο. Ακολούθησε γεύμα και επιστροφή στα σπίτια.
Η Τετάρτη, 14/3 ήταν η μέρα της μεγάλης εκδρομής που είχε προγραμματιστεί στην Επίδαυρο και στο Ναύπλιο. Κατά τη διαδρομή οι Γάλλοι και οι Γερμανοί μαθητές είχαν την ευκαιρία να ακούσουν από τους ΄Έλληνες συμμαθητές τους πληροφορίες για το θέατρο της Επιδαύρου ενώ εντυπωσιάστηκαν βαθιά από το αρχαίο θέατρο και την ιστορία του. Στη συνέχεια η ομάδα αφίχθη στο Ναύπλιο και συγκεκριμένα στο Μπούρτζι το οποίο και περιδιάβηκε υπό καταρρακτώδη βροχή. Ωστόσο ο καιρός βελτιώθηκε σύντομα και έτσι η βόλτα στο γραφικό Ναύπλιο καθώς και το γεύμα πραγματοποιήθηκαν και ευχαρίστησαν τους συμμετέχοντες. Η αποστολή επέστρεψε το βράδυ πια στην Καλαμάτα.
Η επόμενη μέρα, Πέμπτη, 15/3, βρήκε τους μαθητές να εργάζονται ανά ομάδες στην Βιβλιοθήκη του ΜΣΚ για να την δημιουργία του «logo» του προγράμματος με χαρτόνια, μαρκαδόρους, μπογιές και κυρίως ιδέες που έβαλαν όλοι στο τραπέζι και δούλεψαν πάνω σε αυτές. Στη συνέχεια μία ακόμη δράση μπήκε σε εφαρμογή: η δημιουργία του μουσικού κομματιού του οποίου οι στίχοι γράφτηκαν σε όλες τις γλώσσες. Οι μαθητές προσπάθησαν και εξασκήθηκαν να τραγουδήσουν και στις γλώσσες των άλλων χωρών, μία δράση στην οποία ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ο προγραμματισμένος ηχητικός περίπατος λόγω του καιρού που δεν ευνόησε δεν πραγματοποιήθηκε, ωστόσο οι μαθητές δούλεψαν με την καθηγήτριά τους ώστε να δημιουργήσουν τον ηχητικό χάρτη με βάση τους ήχους που είχε συγκεντρώσει το κάθε σχολείο ξεχωριστά στο δικό του ηχητικό περιβάλλον. Επίσης πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις σε μορφή ppt με θέματα: έργα τέχνης που απεικονίζουν μουσική, έρευνα για τα είδη μουσικής που ακούνε οι ίδιοι και οι γονείς/παππούδες τους και έρευνα για τραγούδια με πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο. Το απόγευμα στον ελεύθερο χρόνο τους όλοι μαζί οι μαθητές όπως και κάθε απόγευμα άλλωστε, είχαν την ευκαιρία να κάνουν βόλτες στην πόλη και στην παραλία, να φάνε, να διασκεδάσουν και να γνωριστούν καλύτερα πετυχαίνοντας έναν ακόμη στόχο του προγράμματος που είναι η δημιουργία δεσμών φιλίας μεταξύ των παιδιών.
Η τελευταία μέρα Παρασκευή, 16/3 βρήκε τους μαθητές να εργάζονται πυρετωδώς ώστε να ολοκληρώσουν τα logo τους τα οποία αργότερα αναρτήθηκαν στον τοίχο για να ψηφιστούν από όλους και έτσι να καταλήξουν στο αντιπροσωπευτικότερο Logo για το πρόγραμμα. Στη συνέχεια και στο χώρο του Αμφιθεάτρου οι μαθητές με την βοήθεια των καθηγητών τους ηχογράφησαν το κομμάτι στο οποίο ακούγονται όλοι να τραγουδούν σε όλες τις γλώσσες την αξία της παράδοσης και της κουλτούρας του κάθε λαού. Αφού ψηφίστηκαν και τα logo, προσφέρθηκε στις ομάδες το καθιερωμένο γεύμα στο σχολείο.
Η βραδιά της Παρασκευής, γνωστή ως βραδιά «κλεισίματος» και αποχαιρετισμού, πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου ενώ στην αίθουσα σίτισης οι γονείς των συμμετεχόντων μαθητών που φιλοξενούσαν και τους ξένους μαθητές, προσφέρθηκαν να ετοιμάσουν και να φέρουν φαγητά, γλυκά και αναψυκτικά. Η τελετή λήξης περιλάμβανε την απονομή των επαίνων σε όλους τους συμμετέχοντες, την απονομή μικρών δώρων στις ομάδες που πρώτευσαν στους δύο «διαγωνισμούς» (το παιχνίδι “action bound” και τη δημιουργία “logo” που παρουσιάστηκε) και φυσικά μία εξαιρετική προβολή φωτογραφιών από όλες τις δράσεις της εβδομάδας που συγκίνησε όλους τους συμμετέχοντες. Για τις εντυπώσεις που τους άφησε το πρόγραμμα στο σύνολό του μίλησαν καθηγητές και μαθητές. Αξίζει να σημειωθεί ο ενθουσιασμός με τον οποίον μίλησαν όλοι για την ελληνική φιλοξενία και για την όμορφη πόλη μας.
Στη συνέχεια όλοι πέρασαν στον «μπουφέ» για να σερβιριστούν από μία μεγάλη ποικιλία φαγητών και γλυκών που απλωνόταν μπροστά τους ενώ παράλληλα είχαν την ευκαιρία τόσο οι μαθητές και οι καθηγητές, όσο και οι γονείς να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες.
Η ωραία βραδιά ολοκληρώθηκε με μία συναυλία από το συγκρότημα των μαθητών του Μουσικού Σχολείου. Οι μαθητές τραγούδησαν, χόρεψαν και διασκέδασαν με την ψυχή τους κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο την τρίτη αυτή αποστολή που είχε προορισμό της την Ελλάδα και την φιλόξενη πόλη της Καλαμάτας.