Νέα κόντρα ξέσπασε ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αντιπολίτευση, με αφορμή την αποδοχή από το ΤΑΙΠΕΔ της πρότασης των ιταλικών σιδηροδρόμων για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης σε ανακοινώσεις που βρίθουν ειρωνικών σχολίων ανακαλούν την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ το 2013 στην τότε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εταιρείας με επιδιωκόμενο τίμημα τα 300 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα, κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, σχολιάζοντας αναφορές για προσφορά 300 εκατ. ευρώ στο παρελθόν, ξεκαθαρίζουν πως ουδέποτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα και τους ιταλικούς σιδηροδρόμους.
«Θύελλα» αντιδράσεων
Η Νέα Δημοκρατία, εξαπολύοντας «πυρά» στην κυβέρνηση για το αντίτιμο των 45 εκατ. ευρώ, έκανε λόγο για «απαξίωση της περιουσίς του Δημοσίου».
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε Κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μετά από 18 μήνες η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό».
Από την πλευρά του, το Ποτάμι, σε μια ειρωνική ανακοίνωση, χαρακτηρίζει «παράνοια» την ιστορία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σημειώνει:
Πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατ. ευρώ. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. ευρώ, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατ. ευρώ. Ποιός πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 245 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν; Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της εταιρείας. Κι αν είχε γίνει στο χρόνο που έπρεπε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα.
Μάλιστα, η ανακοίνωση περιλαμβάνει υπό μορφή υστερόγραφου και το επιπλέον σχόλιο όπου σημειώνεται:
Ας φροντίσουν οι συνάδελφοι του υπουργοί, να συμπαρασταθούν τουλάχιστον στον κ. Σπίρτζη. Δεν είναι και λίγο να υπογράφεις εσύ να δοθούν αυτά που κατήγγειλες ότι ξεπουλιούνται.
Με καυστικό τρόπο σχολιάζει την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα Αθηνών, Γιώργος Καραμέρος.
«Το ΤΑΙΠΕΔ πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο είναι η ρήτρα του Μήτρογλου στην Μπενφίκα. Μόνο 45 εκατ. ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά στον σταθμό μας ο Γιώργος Καραμέρος, φροντίζοντας μάλιστα να αναρτήσει τη δήλωσή του αυτή στο λογαριασμό του στο Twitter για να καταδείξει ότι επιμένει σε ό,τι είπε.
Όπως εξήγησε ο αντιπεριφερειάρχης, το τίμημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώθηκε λόγω του δίμηνου κλεισίματος της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη.
Σφοδρή επίθεση κατά της κυβέρνησης εξαπέλυσε και ο επικεφαλής της Λαϊκής Ενότητας, Παναγιώτης Λαφαζάνης, κάνοντας λόγο για «ληστεία, υπό μορφή πειρατικής επιδρομής και κατοχικού πλιάτσικου του ελληνικού Δημοσίου και του ελληνικού λαού», η οποία «κλιμακώνεται, χωρίς φραγμούς, χωρίς όρια και με έναν κυνισμό που δεν έχει προηγούμενο».
«Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ ξεπουλάνε άρον – άρον, με φωτογραφικό διαγωνισμό – μαϊμού, στον οποίο συμμετέχει, ως συνήθως, ένας και μόνος ενδιαφερόμενος, το σύνολο της στρατηγικής σημασίας επιχείρησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι του εξευτελιστικού, για το μέγεθος και τις δυνατότητές της, ποσού των 45 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια ώρα διασπαθίζονται δυσανάλογα ποσά σε χρηματοοικονομικούς, νομικούς και τεχνικούς συμβούλους για την “κάλυψη” μιας φωτογραφικής χαριστικής πράξης» προσθέτει ο κ. Λαφαζάνης.
Η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε την Πέμπτη την οικονομική προσφορά που κατέθεσε η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, την οποία και έκανε δεκτή καθώς τα 45 εκατ. ευρώ, που προβλέπει ήταν σύμφωνα με πληροφορίες σημαντικά πάνω από τις αποτιμήσεις που είχαν υποβάλει ανεξάρτητοι αξιολογητές.
Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτός από το εμπορευματικό έργο είναι η μόνη που εκτελεί επιβατηγό σιδηροδρομικό έργο στην Ελλάδα και μάλιστα επιδοτείται με 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τις δημόσιες υπηρεσίες που έχει αναλάβει (άγονες γραμμές).
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούσε υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης όχι μόνο στα πλαίσια του μνημονίου αλλά και στα πλαίσια της προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών επιδοτήσεων που η Ε.Ε. έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Η ευρωπαϊκή πλευρά έχει δεσμευτεί ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνοδευτεί με τη διαγραφή της τάξεως των 750 εκατ. ευρώ που συνδέονται με αυτές τις παράτυπες επιδοτήσεις και βαρύνουν τον ισολογισμό της.
newpost.gr