Μ. Μάκαρης: «Ξεκινάμε απόψε την προσπάθεια για να μεταμορφώσουμε το Δήμο Καλαμάτας σε έναν “Ανοιχτό Δήμο” με πρωταγωνιστές τους Δημότες»

PAROUSIASI MAKARI9Τους πρώ­τους υ­πο­ψη­φί­ους συμ­βού­λους πα­ρου­σί­α­σε ο υ­πο­ψή­φιος σή­μαρ­χος Κα­λα­μά­τας Μα­νώ­λης Μά­κα­ρης στις 6:30 το α­πό­γευ­μα σε μια α­νοι­χτή συ­νάν­τη­ση των φί­λων της πα­ρά­τα­ξης στο cafe- restaurant «Τρι­λο­γί­α».

Μέ­σα σε μια κα­τά­με­στη αί­θου­σα α­πό υ­πο­στη­ρι­κτές και φί­λους του ο κ. Μά­κα­ρης στην ο­μι­λί­α του τό­νι­σε:

«Ξε­κι­νά­με α­πό­ψε την προ­σπά­θεια για να με­τα­μορ­φώ­σου­με το Δή­μο Κα­λα­μά­τας σε έ­ναν “Α­νοι­χτό Δή­μο” με πρω­τα­γω­νι­στές ό­λους ε­σάς, τους “Ε­νερ­γούς Πο­λί­τες”. Στό­χος μας έ­νας δή­μος χω­ρίς αγ­κυ­λώ­σεις, χω­ρίς ε­γω­κεν­τρι­σμούς, έ­νας δή­μος α­νοι­χτός, δη­μο­κρα­τι­κός, συμ­με­το­χι­κός, με τους πο­λί­τες του ε­νερ­γούς. Ε­νας δή­μος που κι­νη­το­ποι­εί και δι­α­βου­λεύ­ε­ται με ό­λους, με ι­σο­τι­μί­α, χω­ρίς α­πο­κλει­σμούς, που λει­τουρ­γεί α­πο­τε­λε­σμα­τι­κά και με δι­α­φά­νεια, δι­ευ­ρύ­νον­τας τους θε­σμούς της κοι­νω­νι­κής συμ­με­το­χής, της αλ­λη­λεγ­γύ­ης, του ε­θε­λον­τι­σμού.

PAROUSIASI MAKARI10Μου έ­γι­νε η τι­μή να η­γού­μαι στην προ­σπά­θεια αυ­τή, ί­σος με­τα­ξύ ί­σων, πα­νά­ξι­ων συ­νερ­γα­τών, με κοι­νό μας ό­ρα­μα έ­ναν δή­μο δι­α­φο­ρε­τι­κό, έ­ναν δή­μο, μια δη­μο­τι­κή αρ­χή, που θα α­γω­νί­ζε­ται για την βελ­τί­ω­ση της κα­θη­με­ρι­νό­τη­τας, της ποι­ό­τη­τας ζω­ής στην πό­λη, στις γει­το­νι­ές, στην ύ­παι­θρο, σε ό­λα τα χω­ριά του, έ­ναν δή­μο που θα ε­νι­σχύ­ει και θα προ­ω­θεί την οι­κο­νο­μι­κή ζω­ή και τη βι­ώ­σι­μη, α­ει­φό­ρο, α­νά­πτυ­ξη.

PAROUSIASI MAKARI12Ο­λοι μας βι­ώ­νου­με την υ­φι­στά­με­νη κα­τά­στα­ση, τό­σο στην Κα­λα­μά­τα, ό­σο και στις υ­πό­λοι­πες πε­ρι­ο­χές του δή­μου μας. Ε­νός δή­μου τον ο­ποί­ο η α­περ­χό­με­νη δη­μο­τι­κή αρ­χή έ­χει ταυ­τί­σει σχε­δόν α­πο­κλει­στι­κά με το κέν­τρο της πό­λης, ό­που α­να­λώ­θη­κε -σε και­ρούς δύ­σκο­λους οι­κο­νο­μι­κά- σε δα­πα­νη­ρά έρ­γα βι­τρί­νας, ε­νώ την ί­δια στιγ­μή, τό­σο οι γει­το­νι­ές της Κα­λα­μά­τας, αλ­λά κυ­ρί­ως τα χω­ριά και η ύ­παι­θρος, αρ­κούν­ται σε ευ­και­ρια­κές στοι­χει­ώ­δεις συν­τη­ρή­σεις υ­φι­στά­με­νων υ­πο­δο­μών, οι ο­ποί­ες έ­χουν προ πολ­λού πά­ψει να κα­λύ­πτουν τις σύγ­χρο­νες α­νάγ­κες.

PAROUSIASI MAKARI8Με το γε­νι­κό­τε­ρο το­πί­ο της αυ­το­δι­οί­κη­σης στη χώ­ρα μας να δι­α­γρά­φε­ται του­λά­χι­στον ζο­φε­ρό, ο Δή­μος Κα­λα­μά­τας δεν μπο­ρού­σε να α­πο­τε­λεί ε­ξαί­ρε­ση α­πό τον γε­νι­κό κα­νό­να που ε­πι­τάσ­σει δρα­μα­τι­κές πε­ρι­κο­πές στους πό­ρους, α­πο­δυ­νά­μω­ση α­πό το στε­λε­χια­κό του δυ­να­μι­κό με κα­τάρ­γη­ση υ­πη­ρε­σι­ών, α­πο­λύ­σεις και “κι­νη­τι­κό­τη­τες” υ­παλ­λή­λων και στα­δια­κή με­τα­φο­ρά αρ­μο­δι­ο­τή­των σε ι­δι­ώ­τες. Ο ό­ποι­ος α­να­πτυ­ξια­κός χα­ρα­κτή­ρας κα­τα­πνί­γε­ται, λό­γω των ε­πι­τα­γών της τρό­ι­κας και του μνη­μο­νί­ου, με τη δη­μο­τι­κή αρ­χή να α­πο­δέ­χε­ται πα­θη­τι­κά έ­ναν ρό­λο δι­α­χει­ρι­στή της μι­ζέ­ριας, αρ­κού­με­νη σε “ε­νέ­σεις” πρό­νοι­ας, μέ­σα α­πό δο­μές που .

PAROUSIASI MAKARI7Στις ι­δι­αί­τε­ρα σκλη­ρές ε­πο­χές που ζού­με, με­γά­λο μέ­ρος της κοι­νω­νί­ας μας, των συν­δη­μο­τών μας, μέ­νει πα­γε­ρά α­δι­ά­φο­ρο στις ε­ξαγ­γε­λί­ες της α­περ­χό­με­νης δη­μο­τι­κής αρ­χής για… ε­πέ­κτα­ση του δι­α­δι­κτύ­ου, τη στιγ­μή που στα προ­η­γού­με­να χρό­νια δεν έ­πρα­ξε τί­πο­τα ε­πί της ου­σί­ας για να προ­στα­τέ­ψει α­πό τις πλημ­μύ­ρες γει­το­νι­ές της πό­λης. Η α­που­σί­α α­να­πτυ­ξια­κού σχε­δια­σμού, με συγ­κε­κρι­μέ­νο χρο­νο­δι­ά­γραμ­μα και ε­ξα­σφα­λι­σμέ­νους πό­ρους, δεν μπο­ρεί να ι­σο­σταθ­μι­στεί με τη με­τα­τρο­πή σε Δη­μαρ­χεί­ο του πα­λιού νο­σο­κο­μεί­ου. Οι α­πο­σπα­σμα­τι­κές πα­ρεμ­βά­σεις και α­να­πλά­σεις δεν μπο­ρούν αν­τι­σταθ­μί­σουν την έλ­λει­ψη μιας στοι­χει­ώ­δους κυ­κλο­φο­ρια­κής με­λέ­της, τό­σο α­πα­ραί­τη­της -ι­δί­ως με τα νέ­α δε­δο­μέ­να που δη­μι­ουρ­γεί ο πε­ρι­φε­ρεια­κός της Κα­λα­μά­τας. Η α­περ­χό­με­νη δη­μο­τι­κή αρ­χή α­δυ­να­τεί να δι­και­ο­λο­γή­σει με στοι­χει­ώ­δη ε­πι­χει­ρή­μα­τα την κα­ρα­τό­μη­ση του ψη­λού πρά­σι­νου σε πάμ­πολ­λα ση­μεί­α της πό­λης. Α­δυ­να­τεί ε­πί­σης να δώ­σει ε­ξη­γή­σεις για τον λό­γο που ε­πι­μέ­νει να κρα­τά κλει­στή τη μο­νά­δα ε­πε­ξερ­γα­σί­ας α­πορ­ριμ­μά­των, πρα­κτι­κή που ό­χι λί­γες φο­ρές έ­φε­ρε τον δή­μο σε κα­τά­στα­ση έ­κτα­κτης α­νάγ­κης ό­ταν προ­έ­κυ­ψαν προ­βλή­μα­τα στη δι­α­χεί­ρι­ση των σκου­πι­δι­ών.

PAROUSIASI MAKARI6Α­π’ ό­λα ό­σα α­νέ­φε­ρα εί­ναι χα­ρα­κτη­ρι­στι­κή η α­που­σί­α των δη­μο­τών, για τί­πο­τα δεν ρω­τή­θη­καν, ε­νώ ό­ταν ε­ξέ­φρα­σαν δι­α­φω­νί­ες, εί­τε αυ­τές α­πα­ξι­ώ­θη­καν, εί­τε δεν λή­φθη­καν υ­πό­ψη.

PAROUSIASI MAKARI5Αυ­τό θα αλ­λά­ξει, ω­στό­σο. Και θα αλ­λά­ξει ε­πει­δή ο “Α­νοι­χτός Δή­μος” και οι “Ε­νερ­γοί Πο­λί­τες” δεν α­πο­τε­λούν ευ­και­ρια­κό, προ­ε­κλο­γι­κό, τί­τλο, αλ­λά συ­νι­στούν την φι­λο­σο­φί­α που εκ­φρά­ζει τό­σο ε­μέ­να, ό­σο και το σύ­νο­λο των αν­θρώ­πων, των συν­δη­μο­τών μας, που με­τέ­χουν στον συν­δυα­σμό μας.

PAROUSIASI MAKARI4Αν­θρώ­πων που πι­στεύ­ουν ό­τι α­παι­τεί­ται, θε­σμι­κή αλ­λα­γή και εκ βά­θρων α­να­συγ­κρό­τη­ση της αυ­το­δι­οί­κη­σης, ώ­στε να α­να­τρα­πεί το κα­θε­στώς που εγ­κα­θί­δρυ­σε ο “Καλ­λι­κρά­της” και τα μνη­μό­νια.

PAROUSIASI MAKARI3Αν­θρώ­πων που βι­ώ­νουν την κα­θη­με­ρι­νό­τη­τα στην Κα­λα­μά­τα και σε κά­θε πε­ρι­ο­χή του δή­μου, μια κα­θη­με­ρι­νό­τη­τα που ε­πι­δι­ώ­κου­με να αλ­λά­ξει μέ­σα α­πό α­πο­τε­λε­σμα­τι­κές και ά­με­σες ε­πεμ­βά­σεις, ώ­στε να βελ­τι­ω­θεί η ποι­ό­τη­τα ζω­ής των συν­δη­μο­τών μας.

PAROUSIASI MAKARI3Αν­θρώ­πων που πι­στεύ­ουν σε έ­ναν δη­μο­κρα­τι­κό, α­να­πτυ­ξια­κό σχε­δια­σμό, με σε­βα­σμό στο πε­ρι­βάλ­λον και στις αρ­χές της α­ει­φο­ρί­ας, σχε­δια­σμό ο ο­ποί­ος θα βο­η­θή­σει στην ε­νί­σχυ­ση της το­πι­κής οι­κο­νο­μί­ας.

PAROUSIASI MAKARI2Αν­θρώ­πων που συμ­με­ρί­ζον­ται την α­νάγ­κη για την πε­ραι­τέ­ρω προ­ώ­θη­ση και ου­σι­α­στι­κή προ­βο­λή του δή­μου, η ο­ποί­α θα α­πο­φέ­ρει πολ­λα­πλα­σι­α­στι­κά ο­φέ­λη και δι­ά­χυ­ση του κέρ­δους στην κοι­νω­νί­α.

ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ

PAROUSIASI MAKARI1Ως για­τρός έ­χω το αμ­φί­βο­λο προ­νό­μιο να έρ­χο­μαι σε κα­θη­με­ρι­νή ε­πα­φή με τον αν­θρώ­πι­νο πό­νο, με την αν­θρώ­πι­νη α­νάγ­κη, ζών­τας α­πό κον­τά -αυ­τές τις σκλη­ρές ε­πο­χές- την α­γω­νί­α που δι­α­κα­τέ­χει τον κό­σμο, την α­να­σφά­λεια για το τι θα ξη­με­ρώ­σει αύ­ριο. Χω­ρίς να δι­εκ­δι­κώ την α­πο­κλει­στι­κό­τη­τα σε ευ­αι­σθη­σί­α, δη­λώ­νω ξε­κά­θα­ρα ό­τι ως δη­μο­τι­κή αρ­χή θα σκύ­ψου­με πά­νω α­πό τους συ­ναν­θρώ­πους μας που έ­χουν α­νάγ­κες, που έ­χουν ο­δη­γη­θεί σε κα­τα­στά­σεις πρω­τό­γνω­ρες. Στον Α­νοι­χτό Δή­μο των Ε­νερ­γών Δη­μο­τών της Κα­λα­μά­τας, κα­νείς δεν πρέ­πει να μεί­νει μό­νος του στην κρί­ση. Δεν πρέ­πει και δεν μπο­ρεί κα­νείς να πει­νά­ει, κα­νείς να μέ­νει χω­ρίς φάρ­μα­κα και για­τρούς, να μέ­νει χω­ρίς η­λε­κτρι­κό ρεύ­μα ό­ταν αι­τι­ο­λο­γη­μέ­να δεν μπο­ρεί να αν­τα­πο­κρι­θεί.

PAROUSIASI MAKARI11Κι αυ­τό θα γί­νει με την κι­νη­το­ποί­η­ση των δυ­νά­με­ων της αλ­λη­λεγ­γύ­ης, την ε­νί­σχυ­ση των υ­φι­στά­με­νων και τη δη­μι­ουρ­γί­α νέ­ων δο­μών αλ­λη­λεγ­γύ­ης και αν­τι­με­τώ­πι­σης της φτώ­χειας. Οι δρά­σεις μας, σε αυ­τόν τον ά­ξο­να, θα α­φο­ρούν α­νά­πτυ­ξη πρω­το­βου­λι­ών για την α­νά­πτυ­ξη των πο­λι­τι­κών κοι­νω­νι­κής πρό­νοι­ας, στή­ρι­ξης, αλ­λη­λεγ­γύ­ης, υ­πο­στή­ρι­ξης ευ­πα­θών ο­μά­δων. Δη­μο­τι­κό παν­το­πω­λεί­ο. Δη­μο­τι­κό ι­α­τρεί­ο. Δη­μο­τι­κό φαρ­μα­κεί­ο. Δη­μο­τι­κό υ­πνω­τή­ριο. Δη­μο­τι­κό ε­στι­α­τό­ριο. Δι­α­νο­μή τρο­φί­μων σε οι­κο­γέ­νει­ες που έ­χουν α­νάγ­κη. Ε­πέ­κτα­ση του προ­γράμ­μα­τος σί­τι­σης μα­θη­τών. Βο­ή­θεια στο σπί­τι για η­λι­κι­ω­μέ­να ά­το­μα. Στή­ρι­ξη α­τό­μων με α­να­πη­ρί­α. Τρά­πε­ζα χρό­νου – Αν­ταλ­λα­κτι­κή οι­κο­νο­μί­α. Δη­μο­τι­κοί λα­χα­νό­κη­ποι. Δι­α­νο­μή σπό­ρων για καλ­λι­έρ­γει­ες στα σπί­τια για φτω­χές οι­κο­γέ­νει­ες. Τη­λε­ϊ­α­τρι­κή, πα­ρο­χή ι­α­τρι­κής φρον­τί­δας σε α­πο­μα­κρυ­σμέ­νες πε­ρι­ο­χές. ΚΕΠ Υ­γεί­ας (συμ­με­το­χή στο Δι­α­δη­μο­τι­κό Δί­κτυ­ο Υ­γι­ών Πό­λε­ων). Σταθ­μός Πρώ­των Βο­η­θει­ών στην α­να­το­λι­κή πε­ρι­ο­χή. Ει­δι­κό τι­μο­λό­γιο τε­λών για τους μα­κρο­χρό­νια ά­νερ­γους. Προ­ώ­θη­ση της ι­σό­τη­τας των φύ­λων. Ε­νί­σχυ­ση δο­μών υ­πο­στή­ρι­ξης θυ­μά­των εν­δο­οι­κο­γε­νεια­κής βί­ας. Υ­πο­στή­ρι­ξη α­τό­μων που πλήτ­τον­ται α­πό την α­γο­ρά ερ­γα­σί­ας. Πρό­γραμ­μα τη­λε­πρό­νοι­ας με στό­χο να α­ξι­ο­ποι­ή­σει τις υ­πάρ­χου­σες δρά­σεις πρό­νοι­ας που πραγ­μα­το­ποι­ούν­ται σή­με­ρα στο Δή­μο Κα­λα­μά­τας, αλ­λά και να τις ε­πε­κτεί­νει σε νέ­ες ο­μά­δες πο­λι­τών με α­πώ­τε­ρο σκο­πό, α) να ο­λο­κλη­ρώ­σει τις ε­πι­μέ­ρους δρά­σεις του Δή­μου Κα­λα­μά­τας που α­να­φέ­ρον­ται σε θέ­μα­τα πρό­νοι­ας, β) να υ­πο­στη­ρί­ξει α­πό α­πό­στα­ση έ­να μέ­ρος των πο­λι­τών του Δή­μου Κα­λα­μά­τας που α­νή­κουν στις ευ­πα­θείς ο­μά­δες, γ) να αυ­ξή­σει το πλή­θος των με­λών ευ­πα­θών ο­μά­δων που υ­πο­στη­ρί­ζον­ται α­πό το Δή­μο Κα­λα­μά­τας, δ) την πα­ρο­χή α­ξι­ό­πι­στης υ­πο­στή­ρι­ξης των ευ­πα­θών ο­μά­δων και την α­πο­τε­λε­σμα­τι­κή δι­α­βί­βα­ση πραγ­μα­τι­κών πε­ρι­στα­τι­κών α­νάγ­κης στο Γε­νι­κό Νο­σο­κο­μεί­ο Κα­λα­μά­τας, ε) την αύ­ξη­ση της γνώ­σης των πο­λι­τών – με­λών των ευ­πα­θών ο­μά­δων και των πο­λι­τών του Δή­μου Κα­λα­μά­τας γε­νι­κό­τε­ρα ως προς τις δρά­σεις πρό­νοι­ας, αλ­λά και ως προς τα ο­φέ­λη της τη­λε­πρό­νοι­ας, στ) την ε­ξα­γω­γή εμ­πε­ρι­στα­τω­μέ­νων συμ­πε­ρα­σμά­των ως προς τις α­νάγ­κες πρό­νοι­ας στο Δή­μο Κα­λα­μά­τας.

Πέ­ρα α­πό την στή­ρι­ξη της κοι­νω­νί­ας, ό­μως, θα ε­στι­ά­σου­με τη δρά­ση μας ε­πί­σης, στην προ­στα­σί­α του πε­ρι­βάλ­λον­τος και στην α­να­βάθ­μι­ση της ποι­ό­τη­τας ζω­ής, με ου­σι­α­στι­κά έρ­γα υ­πο­δο­μών και α­να­πλά­σε­ων

Εν­δει­κτι­κά μπο­ρώ να α­να­φέ­ρω, ό­σον α­φο­ρά τις υ­πο­δο­μές. Στην πα­ρα­θα­λάσ­σια ζώ­νη: – Εκ­βά­θυν­ση λι­μέ­να. Κα­τα­σκευ­ή σταθ­μού ά­φι­ξης και α­να­χώ­ρη­σης ε­πι­βα­τών, έρ­γα α­πα­ραί­τη­τα για τη δυ­να­τό­τη­τα υ­πο­δο­χής κρου­α­ζι­ε­ρό­πλοι­ων.

– Συ­νο­λι­κή α­νά­πλα­ση του πα­ρα­λια­κού με­τώ­που με έ­να ο­λο­κλη­ρω­μέ­νο σχέ­διο, που να ε­νο­ποι­εί ο­λό­κλη­ρη την πα­ρα­λια­κή έ­κτα­ση, α­πό την Δυ­τι­κή πα­ρα­λί­α έ­ως την Α­να­το­λι­κή. Ε­πέ­κτα­ση πο­δη­λα­τό­δρο­μου μέ­χρι το “Φι­λο­ξέ­νια”.

– Ευ­ρύ δί­κτυ­ο πο­δη­λα­το­δρό­μων που να συν­δέ­ει ση­μαν­τι­κές λει­τουρ­γί­ες της πό­λης, κέν­τρο με Πα­νε­πι­στή­μιο και ΤΕΙ, πλα­τεί­ες, υ­πη­ρε­σί­ες.

– Δι­α­νοί­ξεις δρό­μων που εκ­κρε­μούν α­πό το σχέ­διο του 1905, τό­σο στο κέν­τρο ό­σο και στους κά­θε­τους στην Ναυ­α­ρί­νου και που εί­ναι α­πα­ραί­τη­τοι, για την συ­νο­λι­κή αν­τι­με­τώ­πι­ση του κυ­κλο­φο­ρια­κού.

– Αν­τι­με­τώ­πι­ση του κυ­κλο­φο­ρια­κού προ­βλή­μα­τος, με ε­πι­και­ρο­ποι­η­μέ­νη συ­νο­λι­κή με­λέ­τη, που να λαμ­βά­νει υ­πό­ψη της τα νέ­α δε­δο­μέ­να του δή­μου, τους νέ­ους πε­ρι­φε­ρεια­κούς ά­ξο­νες και τις ε­πι­πτώ­σεις τους στην κυ­κλο­φο­ρί­α στο κέν­τρο, αν­τί των α­πο­σπα­σμα­τι­κών πει­ρα­μα­τι­σμών.

– Με­λέ­τες α­νά­πλα­σης υ­πο­βαθ­μι­σμέ­νων πε­ρι­ο­χών Κα­λα­μά­τας, Α­γί­α Πα­ρα­σκευ­ή, Ά­γιος Σί­δε­ρης, Ρά­χη και δη­μι­ουρ­γί­α ζω­νών ει­δι­κής ε­νί­σχυ­σης για τό­νω­ση της οι­κο­νο­μι­κής α­νά­πτυ­ξης το­πι­κά, για­τί Κα­λα­μά­τα δεν εί­ναι μό­νο το κέν­τρο.

– Πο­λε­ο­δο­μι­κός σχε­δια­σμός και ορ­γά­νω­ση του χώ­ρου, εκ­πό­νη­ση Χω­ρο­τα­ξι­κού Σχε­δια­σμού που να πε­ρι­λαμ­βά­νει ό­λο τον δή­μο, α­φού ο κα­θο­ρι­σμός χρή­σε­ων γης, α­πο­τε­λεί προ­ϋ­πό­θε­ση για ο­ποι­α­δή­πο­τε χω­ρο­θέ­τη­ση δρα­στη­ρι­ό­τη­τας και α­να­πτυ­ξια­κό έρ­γο. Ο­λο­κλή­ρω­ση πο­λε­ο­δο­μι­κών με­λε­τών.

– Ει­σα­γω­γή νέ­ων μορ­φών συλ­λο­γής α­πορ­ριμ­μά­των και α­να­κύ­κλω­σης

– Συ­νο­λι­κή α­νά­πλα­ση ό­λης της ζώ­νης του Νέ­δον­τα, α­πό το “Λι­θω­μέ­νο Φί­δι” μέ­χρι τις εκ­βο­λές του πο­τα­μού, ώ­στε να με­τα­τρα­πεί σ’ έ­να τε­ρά­στιο πάρ­κο, που θα ε­νώ­νει το βου­νό με τη θά­λασ­σα και με χρή­σεις συμ­βα­τές με ψυ­χα­γω­γί­α και α­θλη­τι­σμό.

– Σχε­δια­σμός ε­νός σύγ­χρο­νου δι­κτυ­ού μέ­σων μα­ζι­κής με­τα­φο­ράς, ώ­στε να α­πο­κλι­μα­κω­θεί η μα­ζι­κή εί­σο­δος με Ι.Χ. στο κέν­τρο. Προ­ώ­θη­ση της ε­ναλ­λα­κτι­κής με­τα­κί­νη­σης με δη­μό­σια πο­δή­λα­τα. Συγ­κοι­νω­νί­α που να συν­δέ­ει τις γει­το­νι­ές της Α­να­το­λι­κής και Δυ­τι­κής πε­ρι­ο­χής, με μι­κρά ευ­έ­λι­κτα λε­ω­φο­ρεί­α.

– Α­ξι­ο­ποί­η­ση της δη­μο­τι­κής πε­ρι­ου­σί­ας και των κλη­ρο­δο­τη­μά­των με σα­φές ο­λο­κλη­ρω­μέ­νο α­να­πτυ­ξια­κό σχέ­διο. Α­ξι­ο­ποί­η­ση των κτη­ρί­ων που θα εκ­κε­νω­θούν και στε­γά­ζουν δη­μο­τι­κές ε­πι­χει­ρή­σεις, με­τά τη με­τα­φο­ρά των δη­μο­τι­κών υ­πη­ρε­σι­ών στο Νο­σο­κο­μεί­ο. Ε­πι­σκευ­ή της “Η­λέ­κτρας” και του “Α­χίλ­λει­ον” στην Κα­λα­μά­τα και του κτη­ρί­ου Πα­να­γι­ώ­τα­ρου στη Μι­κρά Μαν­τί­νεια.

– Πι­στο­ποί­η­ση και α­να­βάθ­μι­ση ό­λων των παι­δι­κών χα­ρών.

– Α­να­ζω­ο­γό­νη­ση και α­νά­δει­ξη του ι­στο­ρι­κού κέν­τρου, πλή­ρης πε­ζο­δρό­μη­ση του

– Το­πι­κά δί­κτυ­α πρα­σί­νου στις γει­το­νι­ές. Α­νά­πλα­ση ρε­μά­των

– Ορ­θο­λο­γι­κή χρή­ση Ε­νέρ­γειας – Α­να­νε­ώ­σι­μες Πη­γές Ε­νέρ­γειας. Εγ­κα­τά­στα­ση φω­το­βολ­τα­ϊ­κών στις στέ­γες των δη­μο­τι­κών κτη­ρί­ων

– Εκ­συγ­χρο­νι­σμός και βελ­τί­ω­ση υ­παρ­χου­σών α­θλη­τι­κών υ­πο­δο­μών, κα­τα­σκευ­ή νέ­ων -ό­που χρει­ά­ζε­ται- κά­τω α­πό έ­ναν συ­νο­λι­κό σχε­δια­σμό, ώ­στε να κα­λύ­πτει τις α­νάγ­κες ό­λων των κα­τοί­κων του δή­μου, αλ­λά να κα­τα­στή­σει την Κα­λα­μά­τα έ­να προ­πο­νη­τι­κό κέν­τρο δι­ε­θνούς εμ­βέ­λειας, α­φού δι­α­θέ­τει ό­λα τα α­παι­τού­με­να κλι­μα­το­λο­γι­κά χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά και στε­λέ­χη με  την α­παι­τού­με­νη εμ­πει­ρί­α, αλ­λά και υ­πο­δο­μές ό­πως α­ε­ρο­δρό­μιο, νο­σο­κο­μεί­ο. Ει­δι­κό­τε­ρα, α) εκ­συγ­χρο­νι­σμός και βελ­τί­ω­ση Δη­μο­τι­κού Στα­δί­ου, β) εκ­συγ­χρο­νι­σμός και βελ­τί­ω­ση Κο­λυμ­βη­τη­ρί­ου

– Βελ­τί­ω­ση και α­να­βάθ­μι­ση της κα­τά­στα­σης των σχο­λι­κών μο­νά­δων.

Η Κα­λα­μά­τα α­πο­τε­λεί πο­λι­τι­στι­κό κέν­τρο και την ι­δι­ό­τη­τά της αυ­τή θα ε­νι­σχύ­σου­με πε­ραι­τέ­ρω, βο­η­θών­τας στην πρά­ξη τον πο­λι­τι­σμό, την καλ­λι­τε­χνι­κή δη­μι­ουρ­γί­α. Βα­σι­κή μας προ­τε­ραι­ό­τη­τα να λει­τουρ­γή­σει το Μέ­γα­ρο Χο­ρού, κα­θώς ε­πί­σης η προ­βο­λή και α­νά­δει­ξη του ση­μαν­τι­κό­τα­του, ό­πως προ­κύ­πτει α­πό τα ευ­ρή­μα­τα, αρ­χαι­ο­λο­γι­κού χώ­ρου της Θου­ρί­ας -και πα­ράλ­λη­λα υ­πο­στή­ρι­ξη με κά­θε τρό­πο της συ­νέ­χι­σης των α­να­σκα­φών με την ε­ξα­σφά­λι­ση στα­θε­ρής και δια­ρκούς χρη­μα­το­δό­τη­σης.

Στους στό­χους της δρά­σης μας ως δη­μο­τι­κή αρ­χή πε­ρι­λαμ­βά­νε­ται η ε­νί­σχυ­ση και η εν­δυ­νά­μω­ση της το­πι­κής α­νά­πτυ­ξης, μέ­σα α­πό την ε­νί­σχυ­ση του του­ρι­σμού, με ά­ξο­να της προ­σπά­θειάς μας τη με­τα­τό­πι­ση του κέν­τρου βά­ρους του του­ρι­σμού, α­πό τον α­πρό­σω­πο και μα­ζι­κό, στον θε­μα­τι­κό του­ρι­σμό, κα­θώς ο Δή­μος μας δι­α­θέ­τει ό­λα τα συγ­κρι­τι­κά πλε­ο­νε­κτή­μα­τα για να δι­α­κρι­θεί. Έμ­φα­ση θα δώ­σου­με στον του­ρι­σμό κρου­α­ζι­έ­ρας, ό­πως ε­πί­σης στον συ­νε­δρια­κός τον α­θλη­τι­κό, τον θρη­σκευ­τι­κό του­ρι­σμό, αλ­λά και τον α­γρο­του­ρι­σμό στην ύ­παι­θρο -το­μείς που θα ε­νι­σχύ­σουν ση­μαν­τι­κά την το­πι­κή οι­κο­νο­μί­α, με δι­ά­χυ­ση του κέρ­δους σε ό­λη την κοι­νω­νί­α, αλ­λά θα συμ­βάλ­λουν ταυ­τό­χρο­να, στην προ­βο­λή της πό­λης της Κα­λα­μά­τας και του Δή­μου μας. Θα υι­ο­θε­τή­σου­με, ε­πί­σης, κί­νη­τρα για την προ­σέλ­κυ­ση ε­πι­χει­ρή­σε­ων στον δή­μο, ό­πως η μεί­ω­ση τε­λών για έ­να αρ­χι­κό χρο­νι­κό δι­ά­στη­μα.

Βα­ρύ­τη­τα θα δώ­σου­με και στη λει­τουρ­γί­α του δή­μου, προ­ω­θών­τας τη συμ­με­το­χή, τη δι­α­βού­λευ­ση, τη δι­α­φά­νειας με δρά­σεις με­τα­ξύ των ο­ποί­ων, η κα­θι­έ­ρω­ση θε­σμού εν­τε­ταλ­μέ­νου δη­μο­τι­κού συμ­βού­λου για τον έ­λεγ­χο των δα­πα­νών και της οι­κο­νο­μι­κής δι­α­χεί­ρι­σης, ο ό­ποι­ος θα ο­ρί­ζε­ται υ­πο­χρε­ω­τι­κά α­πό την αν­τι­πο­λί­τευ­ση κι α­κό­μα α) η α­να­δι­α­μόρ­φω­ση του θε­σμι­κού πλαι­σί­ου της Δη­μο­τι­κής Ε­πι­τρο­πής Δι­α­βού­λευ­σης ώ­στε να εί­ναι ου­σι­α­στι­κή η λει­τουρ­γί­α της, β) η θε­σμο­θέ­τη­ση το­πι­κών λα­ϊ­κών συ­νε­λεύ­σε­ων, γ) η δη­μι­ουρ­γί­α θε­σμών λα­ϊ­κής συμ­με­το­χής στο πλαί­σιο του Δη­μο­τι­κού Συμ­βού­λιου, δ) η κα­θι­έ­ρω­ση α­πο­λο­γι­σμού πε­πραγ­μέ­νων της δη­μο­τι­κής αρ­χής και σε ε­πί­πε­δο Συμ­βου­λί­ου Δη­μο­τι­κής Κοι­νό­τη­τας, ε) η δη­μι­ουρ­γί­α θε­σμι­κού πλαι­σί­ου για τη δι­ε­νέρ­γεια το­πι­κών δη­μο­ψη­φι­σμά­των και στ) η α­ξι­ο­ποί­η­ση δυ­να­το­τή­των η­λε­κτρο­νι­κής δι­α­κυ­βέρ­νη­σης.

Μα­ζί μας θέ­λου­με και τους νέ­ους, ά­ρα με συγ­κε­κρι­μέ­νες δρά­σεις μας θα ε­πι­δι­ώ­ξου­με να δη­μι­ουρ­γή­σου­με σχέ­ση εμ­πι­στο­σύ­νης με τη νέ­α γε­νιά, ε­πι­κοι­νω­νών­τας μα­ζί της με α­πό­λυ­τη ει­λι­κρί­νεια, δι­α­μορ­φώ­νον­τας προ­ο­πτι­κές και δι­ε­ξό­δους στα ο­ξυ­μέ­να προ­βλή­μα­τα που αν­τι­με­τω­πί­ζει.

Ω­στό­σο, ε­πει­δή ο δή­μος δεν εί­ναι μό­νο η Κα­λα­μά­τα, η δη­μο­τι­κή μας αρ­χή ε­στιά­ζει -και σχε­διά­ζει- για την ύ­παι­θρο και τα χω­ριά μας.

Η Δη­μο­τι­κή Αρ­χή ο­φεί­λει να χα­ρά­ξει πο­λι­τι­κή για την στή­ρι­ξη της α­γρο­τι­κής πα­ρα­γω­γής ώ­στε να έ­χει προ­ω­θη­τι­κό ρό­λο στον κρί­σι­μο αυ­τό το­μέ­α.

Ε­πι­δι­ώ­κου­με να α­νοί­ξει έ­νας ευ­ρύς και ου­σι­α­στι­κός δι­ά­λο­γος α­νά­με­σα στον Δή­μο και την α­γρο­τι­κή του πε­ρι­φέ­ρεια -με τις το­πι­κές ορ­γα­νώ­σεις α­γρο­τών, κα­θώς και με ό­λους τους εμ­πλε­κό­με­νους στην με­τα­ποί­η­ση, εμ­πο­ρί­α και ε­ξα­γω­γή προ­ϊ­όν­των.

Θέ­λου­με ευ­ρεί­α συ­νερ­γα­σί­α των υ­πη­ρε­σια­κών δο­μών του Δή­μου με τα ε­πι­στη­μο­νι­κά ι­δρύ­μα­τα και με το ε­πι­στη­μο­νι­κό δυ­να­μι­κό τό­σο των υ­πη­ρε­σι­ών της πε­ρι­φέ­ρειας ό­σο και των υ­πο­λοί­πων α­πο­κεν­τρω­μέ­νων κρα­τι­κών υ­πη­ρε­σι­ών του υ­πουρ­γεί­ου Α­γρο­τι­κής Α­νά­πτυ­ξης στην Πε­ρι­φέ­ρεια.

Προ­ω­θού­με την α­ξι­ο­ποί­η­ση του ο­ρει­νού όγ­κου του Τα­ΰ­γε­του, λει­τουρ­γών­τας τα  δη­μο­τι­κά κτή­ρια στα χω­ριά του ως κέν­τρα πο­λι­τι­σμού, καλ­λι­τε­χνι­κής δη­μι­ουρ­γί­ας, α­νά­δει­ξης της ζω­ής στην ύ­παι­θρο. Προ­ω­θού­με την α­ξι­ο­ποί­η­ση και α­νά­δει­ξη του πο­τα­μού Ά­ρι και εκ­με­τάλ­λευ­ση των εγ­κα­τα­λε­λειμ­μέ­νων εγ­κα­τα­στά­σε­ων.

Οι δρά­σεις μας ως δη­μο­τι­κή αρ­χή θα εί­ναι πο­λυ­σχι­δείς, με βα­σι­κή μας ε­πι­δί­ω­ξη να “ξε­κολ­λή­σει” η Κα­λα­μά­τα και ο δή­μος της α­πό το τέλ­μα που βρί­σκε­ται, να α­να­δεί­ξουν και να α­να­πτύ­ξουν τον πραγ­μα­τι­κό τους χα­ρα­κτή­ρα.

Ό­λα αυ­τά που πε­ρι­έ­γρα­ψα -και άλ­λα πολ­λά που έ­χου­με σχε­διά­σει- να εί­στε βέ­βαι­οι ό­τι θα γί­νουν πραγ­μα­τι­κό­τη­τα.

Ό­πως ε­πί­σης να εί­σα­στε βέ­βαι­οι ό­τι η υ­λο­ποί­η­σή τους θα προ­κύ­ψει ό­χι μέ­σω των προ­ει­λημ­μέ­νων α­πο­φά­σε­ων ε­νός αν­θρώ­που -ή έ­στω μιας κλει­στής ο­μά­δας-, αλ­λά μέ­σα α­πό δι­α­βού­λευ­ση, μέ­σα α­πό δι­α­φα­νείς δι­α­δι­κα­σί­ες, μέ­σα α­πό τη συμ­με­το­χή των δη­μο­τών.

Τη συμ­με­το­χή ό­λων ε­σάς, των ε­νερ­γών πο­λι­τών ε­νός α­νοι­χτού δή­μου, ε­νός δή­μου α­νοι­χτού σε έ­να πιο φω­τει­νό και πιο αν­θρώ­πι­νο αύ­ριο.»

Οι Υ­πο­ψή­φιοι Δη­μο­τι­κοί Σύμ­βου­λοι του συν­δυα­σμού «Α­νοι­χτός Δή­μος – Ε­νερ­γοί Πο­λί­τες» που πα­ρου­σί­α­σε ο Μα­νώ­λης Μά­κα­ρης εί­ναι:

1. Α­λε­ξί­ου Κων­σταν­τί­νος Μέ­λος του Ε­θνι­κού Συμ­βου­λί­ου δι­εκ­δί­κη­σης Γερ­μα­νι­κών Ο­φει­λών στην Ελ­λά­δα

2. Α­λε­ξό­που­λος Ι­ω­άν­νης μη­χα­νο­λό­γος μη­χα­νι­κός

3. Α­λού­πης Πα­να­γι­ώ­της Πο­λι­τι­κός Μη­χα­νι­κός, τ. νο­μαρ­χια­κός σύμ­βου­λος

4. Α­να­γνω­στό­που­λος Κυ­ριά­κος πρό­ε­δρος συλ. Συν/χων ΔΕΗ Πελ/σσου Η­πει­ρου του νο­μου Μεσ­ση­νί­ας

5. Βα­σι­λά­κης Χρή­στος πο­λι­τι­κός ε­πι­στή­μο­νας

6. Βέ­λης Λε­ω­νί­δας τε­λει­ό­φοι­τος νο­μι­κής

7. Βερ­γι­νά­δη Μα­ρί­α Δι­κη­γό­ρος

8. Γε­ωρ­γα­κί­λας Κων­σταν­τί­νος συντ/χος ΔΕΗ

9. Γι­αν­νό­που­λος Γε­ώρ­γιος Πο­λι­τι­κός Μη­χα­νι­κός

10. Γκό­νης Κων­σταν­τί­νος συν/χος Ε­φο­ρια­κός

11. Θε­ο­φι­λό­που­λος Ι­ω­άν­νης Χη­μι­κός Μη­χα­νι­κός

12. Κα­νέ­λης Γε­ώρ­γιος μέ­λος ΔΣ ι­δι­ω­τι­κών Υ­παλ­λή­λων

13. Κα­ραμ­πί­νης Α­θα­νά­σιος Δά­σκα­λος

14. Καλ­φα­κά­κος Η­λί­ας Έμ­πο­ρος

15. Κου­τί­βα Ευ­αγ­γε­λί­α Α­στυ­νο­μι­κός

16. Κου­τί­βας Μι­χά­λης σ/χος ΔΕΗ, πρ. πρό­ε­δρος Έ­νω­σης Γο­νέ­ων Δ. Κα­λα­μά­τας

17. Λα­γω­νι­κά­κου Ναυ­σι­κά γεν Γραμ  Έ­νω­σης Γο­νέ­ων Κη­δε­μό­νων Δή­μου Κα­λα­μά­τας

18. Μη­τσέ­ας Στυ­λια­νός Οι­κο­δό­μος

19. Μπε­χρά­κης Στα­μά­της Φρον­τι­στής Ε­πι­κε­φα­λής του Δι­κτύ­ου Ε­νερ­γών Πο­λι­τών

20. Μπου­κέ­α Καλ­λι­ό­πη (Κέ­λυ) Δι­α­τρο­φο­λό­γος ΓΝΣ Κα­λα­μά­τας

21. Μουρ­γής Σπυ­ρί­δων π. Δι­ευ­θυν­τής κα­τα­στή­μα­τος . Α­γρο­τι­κής Τρά­πε­ζας

22. Ξε­πα­πα­δέ­α Μα­ρί­α

23. Πα­να­γι­ω­τό­που­λος Η­λί­ας π. μη­χα­νο­δη­γός ΟΣΕ – ερ­γαζ. Μου­σεί­ου Κα­λα­μά­τας

24. Πα­να­γι­ω­τό­που­λος Πα­να­γι­ώ­της σ/χος  ΔΕΗ

25. Πο­λυ­χρο­νό­που­λος Α­να­στά­σιος Πο­λι­τι­κός Μη­χα­νι­κός π.  αν­τπρό­ε­δρος ΔΕΠΑΚ

26. Πλα­τα­νιά Κων­σταν­τί­να Μα­στο­ρά­κη Φι­λό­λο­γος

27. Πλα­για­νός Δη­μή­τριος Έμ­πο­ρος

28. Σακ­κάς Ι­ω­άν­νης πρό­ε­δρος σω­μα­τεί­ου τυ­πο­γρά­φων Μεσ­ση­νί­ας

29. Σερ­πά­νου Γε­ωρ­γί­α νο­ση­λεύ­τρια

30. Σκα­φι­δάς Α­λέ­ξαν­δρος υ­πάλ­λη­λος ε­ται­ρεί­ας Υ­πηρ .  Α­σφα­λεί­ας

31. Σμυρ­λής Γε­ώρ­γιος Οι­κο­νο­μο­λό­γος

32. Σπη­λι­ω­τό­που­λος Α­να­στά­σιος φω­το­γρά­φος

33. Στέ­λιος Η­λί­ας συν/χος ΔΕΗ

34. Τσέ­λιος Στέ­φα­νος έμ­πο­ρος

35. Τσί­χλης Κυ­ριά­κος

36. Φάσ­σου Γε­ωρ­γί­α τ. δη­μο­σι­ο­γρά­φος ΕΡΤ

37. Φράγ­γος Γι­ώρ­γος σύμ­βου­λος Α­σφα­λί­σε­ων

38. Ψυ­χο­γιά­ννης Γε­ώρ­γιος

Οι υ­πο­ψή­φιοι του συν­δυα­σμού που δρα­στη­ρι­ο­ποι­ούν­ται στη πε­ρι­φέ­ρεια του Δή­μου θα α­να­κοι­νω­θούν σε ξε­χω­ρι­στή εκ­δή­λω­ση υ­πο­γραμ­μί­ζον­τας τη θέ­ση μας για  ι­σό­τι­μη εκ­προ­σώ­πη­ση και αν­τι­με­τώ­πι­ση των πρώ­ην κα­πο­δι­στρια­κών δή­μων Θου­ρί­ας, Ά­ριος και Αρ­φα­ρών.