Διαβάζοντας στα δημοσιεύματα τις θέσεις του κ.Φάβα και του κ. Μπασακίδη, αντιδημάρχων στης δημοτικής αρχής Βασιλόπουλου, οφείλω να ενημερώσω του δημότες Καλαμάτας ότι οι φράσεις τις οποίες ανέφεραν, όπως: «Μόνο η δική μας πρόταση είναι τεκμηριωμένη» είναι στα όρια του τραγελαφικού και σας εξηγώ γιατί.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και το Υπουργείο Υποδομών διαθέτουν πολιτικούς μηχανικούς και μηχανικούς περιβάλλοντος, οι οποίοι συντάσσουν τις σχετικές τεχνικές εισηγήσεις, όπως και στην περίπτωση του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Όταν ο κ. Καρνέσης Γ.Γ. του αρμόδιου Υπουργείου τόνισε στη συνεδρίαση του ΔΣ Καλαμάτας, ότι η παραλιακή χάραξη δεν δύναται να χρηματοδοτηθεί, διότι οι αξιολογητές των φακέλων της Ε.Ε. το πρώτο πράγμα που θα ρωτήσουν επί λέξη, είναι: «Αξιολογήσατε το σενάριο διεύρυνσης του υφιστάμενου οδικού δικτύου;» με στόχο να είναι κάθε έργο Cost-Effective, ο κ.Βασιλόπουλος άκουσε: «Το Υπουργείο συμφωνεί με την πρότασή μας για παραλιακή χάραξη». Οι άνθρωποι είναι επικίνδυνα ΑΣΠΑΛΑΚΕΣ.
Αντιλαμβάνονται όλοι οι ανεύθυνοι που εκφράζουν αβίαστα ασυναρτησίες και δονκιχωτισμό, ότι αν η τελική διαμορφωμένη πρόταση του Υπουργείου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν πληροί τα νέα κριτήρια ένταξης του τεχνικού πρωτοκόλλου το έργο θα απορριφθεί και τέλος. ΤΕΛΟΣ. Εκεί θα λήξει και η όποια φαιδρή διαφωνία. Εκεί θα σταματήσει και η όποια συζήτηση για την ένταξη του δρόμου στα έργα προς υλοποίηση. Εκεί θα ακουστεί ξανά: “φταίνε οι αντιπολιτεύσεις” και όποια άλλη χαζομάρα και ο δρόμος δε θα γίνει!
Ο δρόμος αυτός πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να υλοποιηθεί. Άμεσα.
Μέχρι ο κ.Φάβας, ο κ.Μπασακίδης και ο κ.Βασιλόπουλος να δηλώσουν ότι θα χρηματοδοτήσουν την παραλιακή με ιδία κεφάλαια (αυτό είναι το αστείο), τότε να καταλάβουν ότι δεν είναι σε θέση να ζητήσουν από το αρμόδιο Υπουργείο την παραλιακή χάραξη. Όταν δεν αντιλαμβάνονται που βρίσκεται η τσέπη με τα λεφτά και ποιος παίρνει την τελική απόφαση θα συνεχίσουν να νομίζουν ότι έγιναν δια μαγείας μηχανικοί (αυτό είναι το τραγικό) και είναι σε θέση να κρίνουν. Θα συνεχίσουν να είναι πολιτικά, θεσμικά και τεχνικά ΑΣΠΑΛΑΚΕΣ.
Οι δημότες και οι δημότισσες Καλαμάτας μπορούν να είναι βέβαιοι και βέβαιες, ότι οι κύριοι αυτοί δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσουν τη δύναμη από τη ροπή. Δεν διαθέτουν τεχνικές γνώσει μηχανικού, ούτε καν υπομηχανικού. Δεν είναι σε θέση να αξιολογήσουν τις προτάσεις του αρμόδιου Υπουργείου, πόσο μάλλον τα θεσμικά αναπτυξιακά πλαίσια λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη χρήση των υφιστάμενων χρηματοδοτικών εργαλείων.
Ο όρος «αβελτηρία» τον οποίο χρησιμοποίησε ο κ. Τζαμουράνης για την στάση τους και την ευρύτερη «αντίληψη» της Δημοτικής αρχής, ήταν επιεικής.
Δεν είναι απλά αβελτηρία, τείνουν πολιτικά και τεχνικά στο αστείο και στο τραγικό, ταυτόχρονα.
Θερμή παράκληση προς τους Δημότες Καλαμάτας: «Οφείλουμε όλοι μας να συνεχίσουμε να ακούμε τις απόψεις των ΕΙΔΙΚΩΝ Μηχανικών και του αρμόδιου Υπουργείου, και όχι ανθρώπων χωρίς την απαιτούμενη τεχνική κατάρτιση». Ο δρόμος πρέπει να γίνει.
Ο Χειλάς Θ. Παναγιώτης είναι Δημοτικός Σύμβουλος Καλαμάτας