Οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας ανακοινώνουν τη δημιουργία της δικής τους ορχήστρας!

Η Kalamata Festival Orchestra πραγματοποιεί την πρώτη της εμφάνιση  υπό τη διεύθυνση του μαέστρου  Joshua Weilerstein

Οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας, συνεχίζοντας τη δυναμική τους πορεία, ανακοινώνουν τη δημιουργία της δικής τους ορχήστρας. Η Kalamata Festival Orchestra, υπό τη διεύθυνση του παγκοσμίως διακεκριμένου μαέστρου Joshua Weilerstein και αποτελούμενη από Έλληνες και διεθνείς μουσικούς, θα εμφανιστεί για πρώτη φορά στις 29 Ιουλίου στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας. Μεταξύ έργων των Mozart, Σκαλκώτα και Copland, η ορχήστρα θα ερμηνεύσει και ένα νέο έργο του Στάθη Γυφτάκη σε Α’ παγκόσμια εκτέλεση.

Αφήνοντας πίσω μια δύσκολη χρονιά εγκλεισμού και συναυλιακής απαγόρευσης, οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας δίνουν ξανά την ευκαιρία στη μουσική να εμπνεύσει και να συναρπάσει το κοινό. Μάλιστα, με όχημα την αγάπη για τη μουσική και ως αντίβαρο στον υγειονομικό εγκλεισμό των προηγούμενων μηνών, όλες οι συναυλίες θα πραγματοποιηθούν με ελεύθερη είσοδο.

Το φεστιβάλ ιδρύθηκε από τη βιολοντσελίστα Indira Rahmatulla, η οποία έχει αναλάβει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση, τον συνθέτη και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας, Στάθη Γυφτάκη, και τον βιολοντσελίστα Δημήτρη Λάμπο. Διοργανώνεται από την Κοινωφελή Επιχείρηση ΦΑΡΙΣ του Δήμου Καλαμάτας και το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας και τελεί υπό τη χορηγία και αιγίδα του ΥΠΠΟΑ. Μέγας Χορηγός του Φεστιβάλ είναι το Ίδρυμα Γεωργίου και Βικτωρίας Καρέλια. Το Φεστιβάλ στηρίζεται, επίσης, από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Πέμπτη, 29.07.201, 21:30, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας

 Kalamata Festival Orchestra & Joshua Weilerstein 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791), Ντιβερτιμέντο σε Ρε μείζονα, K.136/125a, 1772

  1. Allegro
  2. Andante
  • Presto

Νίκος Σκαλκώτας (1904 – 1949), 36 Ελληνικοί Χοροί, AK 11, 1931-36 (επιλογή)

Σειρά 1η

  1. Τσάμικος «Ένας αητός»
  2. Κρητικός
  • Ηπειρώτικος

Σειρά 3η

  • Κλέφτικος

Προσαρμογή για ορχήστρα εγχόρδων: Γιάννης Σαμπροβαλάκης

(Κέντρο Ελληνικής Μουσικής)

Στάθης Γυφτάκης (1967), Μονόλογοι, Op.109, 2021 (Α’ παγκόσμια εκτέλεση)

Aaron Copland (1900 –1990), Appalachian Spring, Σουίτα για 13 όργανα, 1944

Kalamata Festival Orchestra 

Διεύθυνση: Joshua Weilerstein

Φλάουτο: Βίκυ Βασιλειάδη 

Κλαρινέτο: Miquel Ramos Salvadó

Φαγκότο: Axel Benoit 

Πιάνο: Αλεξία Μουζά

Βιολιά: Alina Ibragimova, Pablo Hernán Benedí, Felix Froschhammer, Olivier Blache 

Βιόλες: Timothy Ridout, Emilie Hörnlund

Βιολοντσέλα: Indira Rahmatulla, Claire Thirion, Δημήτρης Λάμπος

Κοντραμπάσο: Romana Uhlíková

Ο Joshua Weilerstein είναι ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Ορχήστρας Δωματίου της Λωζάνης, με ένα συμβόλαιο που έχει παραταθεί στη σεζόν 2020/21. Ο Weilerstein απολαμβάνει μια ακμάζουσα καριέρα ως προσκεκλημένος μαέστρος και έχει δημιουργήσει μια σειρά στενών σχέσεων τόσο στις Η.Π.Α. όσο και στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Γαλλικής Ραδιοφωνίας, τη Γερμανική Φιλαρμονική Δωματίου της Βρέμης, τη Φιλαρμονική Μπέργκεν, τη Βασιλική Φιλαρμονική της Στοκχόλμης, τη Συμφωνική της Φιλανδικής Ραδιοφωνίας, τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης και τις συμφωνικές ορχήστρες της Βαλτιμόρης, του Ντιτρόιτ και του Μιλγουόκι, μεταξύ άλλων. Έχοντας επαινεθεί για τις «έντονες, εύγλωττες και εντυπωσιακά στην κόψη του ξυραφιού ερμηνείες του», ο Weilerstein είναι ιδιαίτερα περιζήτητος και σεβαστός για τον ενθουσιασμό και τη βαθιά του κατανόηση για συνθέτες που εκτείνονται από τον Gesualdo έως και τον Rouse.

Οι σημαντικότερες στιγμές της σεζόν 2020/21 του Weilerstein συμπεριλαμβάνουν μια επιστροφή στη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου για μια live-stream συναυλία, τρία live-stream προγράμματα με τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λίβερπουλ, το ντεμπούτο του με την Ορχήστρα Gürzenich της Κολωνίας και την επιστροφή του στις ορχήστρες: Φιλαρμονική της Βορειογερμανικής Ραδιοφωνίας του Ανόβερου, Εθνική Συμφωνική Δανίας, Φιλαρμονική Όσλο, Εθνική Βελγική και Ολλανδική Φιλαρμονική Ορχήστρα.

Τις τελευταίες έξι καλλιτεχνικές περιόδους, η Ορχήστρα Δωματίου της Λωζάνης έχει ευδοκιμήσει υπό τη διεύθυνση του Weilerstein και έχει παγιώσει τη φήμη της ως μία από τις κορυφαίες ορχήστρες της Ευρώπης. Ο Weilerstein έχει επεκτείνει σημαντικά το εύρος του ρεπερτορίου της ορχήστρας και μαζί έχουν κυκλοφορήσει επιτυχημένες και κριτικά αναγνωρισμένες ηχογραφήσεις. Περιόδευσαν, επιπλέον, σε όλη την Ευρώπη με σολίστες όπως ο Juan Diego Florez, ο Lucas Debargue και ο Albrecht Mayer. Έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικά επιτυχημένο podcast κλασικής μουσικής που ονομάζεται Sticky Notes, το οποίο απευθύνεται σε λάτρεις της μουσικής, αλλά και σε «νεοφερμένους». Η εκπομπή του έχει ακουστεί σχεδόν ένα εκατομμύριο φορές σε 154 χώρες. Υποστηρικτής της εύκολης επικοινωνίας μεταξύ του κοινού και της σκηνής, ο Weilerstein ενθαρρύνει τη συζήτηση περί όλων των πτυχών της κλασικής μουσικής, του προγραμματισμού της και της εμπειρίας των συναυλιών.

Το πλήρες και αναλυτικό πρόγραμμα του φεστιβάλ μπορείτε να το βρείτε εδώ.

 ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Διάθεση περιορισμένων δελτίων ελεύθερης εισόδου καθημερινά από τις 24 Ιουλίου.

10:00-12:00 18:00-20:00, Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας και Πεζόδρομος Αριστομένους

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ

  1. Για την ομαλή και ασφαλή είσοδο στον χώρο είναι απαραίτητη η έγκαιρη προσέλευση του κοινού 45 λεπτά πριν την έναρξη της παράστασης.
  2. Είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας από κάθε θεατή, κατά την είσοδο, την έξοδο και καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης.
  3. Κατά τη διέλευσή τους προς και από τους χώρους των παραστάσεων, οι θεατές θα πρέπει να τηρούν αποστάσεις τουλάχιστον 1,5 μέτρου ακολουθώντας τις οδηγίες του προσωπικού και τις σχετικές σημάνσεις, προκειμένου να μην δημιουργείται συνωστισμός, ενώ δεν επιτρέπεται η παραμονή στους κοινόχρηστους χώρους.
  4. Δεν προβλέπεται διάλειμμα.
  5. Υπάρχει υποχρεωτική ταξιθεσία για την τοποθέτηση των θεατών στις θέσεις τους.
  6. Δεν επιτρέπεται η μετακίνηση των θεατών σε θέσεις διαφορετικές από αυτές που αναγράφονται στο εισιτήριό τους ή υποδεικνύονται από τους ταξιθέτες.
  7. Με το πέρας της παράστασης η αποχώρηση γίνεται σταδιακά από τον χώρο υπό τις οδηγίες των ταξιθετών.