Eντός των ημερών οριστικοποιούνται οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων, με τον χρόνο να πιέζει καθώς πρέπει να έχουν πληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες. το βασικό κριτήριο για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ ηλικίας έως 5 ετών που σήμερα υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους, θα είναι η λιανική τιμή τους κατά το χρόνο απόκτησής τους. Το βασικό σενάριο είναι η αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και η λιανική τιμή τους ήταν πάνω από 40.000 ευρώ, ενώ υπάρχει και δεύτερο, δυσμενέστερο, σενάριο που κατεβάζει το όριο στις 30.000 ευρώ.
Οπως προκύπτει απο την ανάλυση των σεναρίων, σε ορισμένες περιπτώσεις η αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας μπορεί να αγγίξει το 100%. Ως παράδειγμα αναφέρουν από το υπουργείο Οικονομικών ΙΧ αξίας 50.000 ευρώ, το οποίο έχει τέλη μόλις 142 ευρώ. Αντίστοιχα, το ίδιο όχημα που ταξινομήθηκε τον Οκτώβριο του 2010 επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας ύψους 660 ευρώ.
Θα υπάρξουν όμως και μειώσεις τελών κυκλοφορίας κυρίως για οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών, υψηλού κυβισμού, τα οποία έχουν πλέον πολύ χαμηλή εμπορική.αξία.
Πονοκέφαλος για το οικονομικό επιτελείο είναι τα οχήματα που σήμερα απαλλάσσονται από τα τέλη. Πρόκειται για τα ΙΧ που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Στο τραπέζι έχουν πέσει προτάσεις για μείωση του ορίου απαλλαγής από τα 100 στα 80 γραμμάρια με την επιβολή συμβολικού τέλους 30 έως 50 ευρώ στα οχήματα που εκπέμπουν από 80 έως 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.