Ο Ν. Φίλης για τα παράτυπα πτυχία και το όραμα για ένα δημόσιο σχολείο ποιότητας και ισότητας (Video)

«Παρόλο που υπήρχε η νομοθετική ρύθμιση της Μαριέττας Γιαννάκου για τους παράτυπους τίτλους σπουδών δεν εφαρμόστηκε και κανένας έλεγχος για την έκταση του προβλήματος δεν έγινε μέχρι να το διερευνήσει η δική μας κυβέρνηση» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης σε χθεσινή συνέντευξή του στην ΕΡΤ.

filis2Εξήγησε ότι πρόκειται για μια παλιά ιστορία, τα ΤΕΕ δεν υπάρχουν πια, αλλά σε εκείνη τη συγκυρία τους είχε δοθεί η δυνατότητα να παράγουν τίτλους. «Μετά από δικαστική έρευνα που υπήρξε κάποιοι από τους ιδιοκτήτες έπεσαν στα μαλακά με δυό τρεις μήνες ποινή, άλλοι επειδή παραγράφει το αδίκημα δεν είχαν καμία συνέπεια.

Πρόκειται για σπέκουλα. Βρέθηκαν περίπου 1000 περιπτώσεις παράτυπων πτυχίων και όχι 2.500

«Δεν έχουν διοριστεί όλοι στο Δημόσιο» πρόκειται για «σπέκουλα» τόνισε ο υπουργός Παιδείας ξεκαθαρίζοντας ότι βρέθηκαν 1000 άτομα διαψεύδοντας κατηγορηματικά καθώς «δεν προκύπτει από πουθενά ότι ο αριθμός αφορά 2.500.

Ο Νίκος Φίλης πρόσθεσε ότι «Δεν είναι πτυχιούχοι υψηλών τίτλων, αλλά πρόκειται για πιστοποίηση επαγγελματικών προσόντων. Αν οι τίτλοι είναι πλαστοί η διαδικασία είναι απλή, φεύγουν. Υπάρχει δικαστική απόφαση. Αν όμως οι τίτλοι είναι παράτυποι όποιος τον έχει εκδώσει αυτός τον ανακαλεί» εξήγησε ο υπουργός διευκρινίζοντας ότι «η εκδούσα αρχή ανακαλεί τον τίτλο» και υποστηρίζοντας το νόμο Γιαννάκου του 2007. Οι εξετάσεις που είχε πει η κ. Γιαννάκου και ήταν σωστή διαδικασία για να ελεχθεί αν οι άνθρωποι αυτοί κατέχουν τις γνώσεις που αντιστοιχούν στους τίτλους αυτούς.

«Εμείς ως κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Κατρούγκαλος ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης έκανε έρευνα και βρήκε έναν αριθμό πτυχιούχων τέτοιων τίτλων που ήταν στο Δημόσιο. Αυτό που έκανε ο κ. Κατρούγκαλος θα μπορούσε να το κάνει ο κ. Μητσοτάκης και παρόλο που του είχε στείλει μηνύματα η ΟΙΕΛΕ δεν το έκανε, αντίθετα, το μόνο που έκανε ήταν να απολύει εκπαιδευτικούς.»

Ο Ν. Φίλης επιτέθηκε στον κ. Μητσοτάκη χρεώνοντάς του μια ροπή προς την επιπολαιότητα, αντί για άσκηση σοβαρής αντιπολίτευσης, θυμίζοντας παράλληλα τις δηλώσεις του για τους μαθητές-πελάτες και τα ολοήμερα σχολεία.

Όραμά μας ένα Δημόσιο σχολείο 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ποιότητας και ισότητας

Διαβεβαίωσε για άλλη μια φορά ότι το ολοήμερο σχολείο στηρίζεται, επεκτείνεται και εμπλουτίζεται και φυσικά δεν καταργείται. Υπογράμμισε επίσης ότι δεν μειώνεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών και «χιλιάδες αναπληρωτές είναι αναγκαίο και θα προσληφθούν φέτος σε όλες τις βαθμίδες».

Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι οι εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν στις τάξεις και να περιοριστεί ο αριθμός των αποσπάσεων καθώς υπάρχει μεγάλη ανάγκη εκπαιδευτικών λόγων της αδιοριστίας τόσων χρόνων.

Αναφορικά με το μάθημα των Θρησκευτικών δήλωσε ότι οι αλλαγές θα διευρύνουν το μάθημα και από ομολογιακό και κατηχητικό θα έχει αποκτήσει κατεύθυνση γνώσης του θείου, ενώ θα ανοίξει και στη γνώση άλλων θρησκειών.

Η πρόταση του υπουργείου είναι 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Στόχος μας είναι το σχολείο να ανοίξει και στα προνήπια. Οι αλλαγές στις οποίες θα προχωρήσει το υπουργείο αφορούν τον περιορισμό του χρόνου των εξετάσεων στα σχολεία, λιγότερες εξετάσεις, αναμόρφωση της ύλης με στόχο τη διεύρυνση του ωφέλιμου διδακτικού χρόνου στα σχολεία. «Πιο πολλές ώρες μάθημα, λιγότερες ώρες διδασκαλίας» είναι ο στόχος του υπουργείου παιδείας σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Ο κ. Φίλης υποστήριξε ότι θα πάμε σε περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών και όχι αριθμητική βαθμολογία. Ο εκπαιδευτικός θα κάνει συγκεκριμένη παρατήρηση για το μαθητή, ενώ προανήγγειλε ότι θα μειωθεί το βάρος των εξετάσεων. Ωστόσο δήλωσε ότι βρίσκονται σε αρχικό στάδιο οι προτάσεις για τις εισαγωγικές εξετάσεις και διαβεβαίωσε ότι δεν θα γίνουν απότομες αλλαγές, ώστε να αποφευχθεί η όποια αναστάτωση στη ζωή των μαθητών.

Το όραμα του για τη Δημόσια Εκπαίδευση συνόψισε κλείνοντας ο υπουργός Παιδείας: «Είναι ένα όραμα δημοκρατικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης με 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, όπου το δημόσιο σχολείο θα είναι σχολείο ποιότητας και ισότητας».

avgi.gr