Ο «πόλεμος» του αρνιού μεταξύ αλυσίδων σούπερ-μάρκετ και κρεοπωλών

arni pasxaΣε ε­ξέ­λι­ξη βρί­σκε­ται α­πό το πε­ρα­σμέ­νο Σάβ­βα­το ο α­νη­λε­ής «πό­λε­μος» των α­λυ­σί­δων σού­περ-μάρ­κετ για την τι­μή του αρ­νιού. Οι α­λυ­σί­δες, α­ξι­ο­ποι­ών­τας στο έ­πα­κρο τη δυ­να­τό­τη­τα που έ­χουν λό­γω του με­γέ­θους τους για με­γά­λες πα­ραγ­γε­λί­ες, φτά­νουν να πω­λούν σε τι­μές σχε­δόν κά­τω του κό­στους. Η οι­κο­νο­μι­κή κρί­ση και η ε­πα­κό­λου­θη συρ­ρί­κνω­ση του δι­α­θέ­σι­μου ει­σο­δή­μα­τος έ­χει ως συ­νέ­πεια ση­μαν­τι­κό τμή­μα των κα­τα­να­λω­τών να προ­μη­θεύ­ε­ται πλέ­ον τα α­μνο­ε­ρί­φια α­πό τα σού­περ-μάρ­κετ αν­τί των πα­ρα­δο­σια­κών κρε­ο­πω­λεί­ων.

Στη «μά­χη του αρ­νιού» ε­πι­στρα­τεύ­ον­ται κα­ταγ­γε­λί­ες -α­λη­θείς και μη- ε­νώ και σε αυ­τήν συμ­με­τεί­χαν τα τε­λευ­ταί­α 24ωρα blogs και μέ­σα κοι­νω­νι­κής δι­κτύ­ω­σης. Ας ση­μει­ω­θεί, πάν­τως, ό­τι το φθη­νό αρ­νί α­πο­τε­λεί στην ου­σί­α «κρά­χτη» για την προ­σέλ­κυ­ση πε­λα­τών στα κα­τα­στή­μα­τα αυ­τές τις η­μέ­ρες και την α­γο­ρά άλ­λων ει­δών.

Σύμ­φω­να με έ­ρευ­να του Ιν­στι­τού­του Έ­ρευ­νας Λι­α­νεμ­πο­ρί­ου Κα­τα­να­λω­τι­κών Ει­δών (ΙΕΛΚΑ) μέ­ση τι­μή για το ελ­λη­νι­κό νω­πό αρ­νί στα με­γά­λα σού­περ-μάρ­κετ α­να­μέ­νε­ται να δι­α­μορ­φω­θεί στα 5,96 ευ­ρώ/κι­λό α­πό 6,30 ευ­ρώ/κι­λό το Πά­σχα του 2013, κα­τα­γρά­φον­τας μεί­ω­ση κα­τά 5,50%. Σω­ρευ­τι­κά την τε­λευ­ταί­α τε­τρα­ε­τί­α η μέ­ση τι­μή πώ­λη­σης του αρ­νιού για το Πά­σχα α­πό τις με­γά­λες α­λυ­σί­δες σού­περ-μάρ­κετ πα­ρου­σιά­ζει μεί­ω­ση 25%.

Αί­σθη­ση στην α­γο­ρά με ποι­κί­λες αν­τι­δρά­σεις προ­κά­λε­σε η α­πό­φα­ση της Lidl να προ­χω­ρή­σει α­πό την Κυ­ρια­κή των Βα­ΐ­ων έ­ως και το Με­γά­λο Σάβ­βα­το στη δι­ά­θε­ση νω­πού αρ­νιού, ο­λό­κλη­ρου ή συ­σκευ­α­σμέ­νου τε­μα­χι­σμέ­νου στην τι­μή των 3,99 ευ­ρώ/κι­λό. Σύμ­φω­να με ε­πι­στο­λή της Γε­νι­κής Γραμ­μα­τεί­ας Κα­τα­να­λω­τή προς την α­λυ­σί­δα στην υ­πη­ρε­σί­α έ­γι­ναν κα­ταγ­γε­λί­ες βά­σει των ο­ποί­ων τα α­πο­θέ­μα­τα αρ­νιού ε­ξαν­τλή­θη­καν πο­λύ γρή­γο­ρα την Κυ­ρια­κή, 13 Α­πρι­λί­ου, και ε­νη­με­ρώ­νον­ταν α­πό τους υ­παλ­λή­λους των κα­τα­στη­μά­των να προ­μη­θευ­τούν αρ­νί σε άλ­λη τι­μή. Η ΓΓΚ ζή­τη­σε α­πό τη Lidl να προ­σκο­μί­σει μέ­χρι αύ­ριο στοι­χεί­α για τον α­ριθ­μό των αρ­νι­ών που έ­χει προ­μη­θευ­τεί συ­νο­λι­κά και α­νά κα­τά­στη­μα με βά­ση και τα σχε­τι­κά πα­ρα­στα­τι­κά, τα στοι­χεί­α για τον α­ριθ­μό των αρ­νι­ών που δι­έ­θε­σε προς 3,99 ευ­ρώ/κι­λό στις 13 Α­πρι­λί­ου και τέ­λος να α­παν­τή­σει ε­άν πα­ρά την ε­ξάν­τλη­ση των α­πο­θε­μά­των συ­νε­χί­ζει να δι­α­φη­μί­ζει την προ­σφο­ρά.

Σε α­να­κοί­νω­σή της η Lidl α­να­φέ­ρει ό­τι έ­χει προ­γραμ­μα­τί­σει να δι­α­θέ­σει πε­ρί­που 190.000 κι­λά νω­πό αρ­νί στην ελ­λη­νι­κή α­γο­ρά, πο­σό­τη­τα πε­ρί­που 14 φο­ρές με­γα­λύ­τε­ρη σε σχέ­ση με πέ­ρυ­σι. Α­παν­τών­τας στα πε­ρί «ύ­πο­πτης προ­έ­λευ­σης» η Lidl α­να­φέ­ρει ό­τι τα συγ­κε­κρι­μέ­να προ­ϊ­όν­τα προ­έρ­χον­ται α­πό πι­στο­ποι­η­μέ­νο Έλ­λη­να προ­μη­θευ­τή και ό­τι οι δι­α­δι­κα­σί­ες που α­κο­λου­θούν­ται κα­τά την πα­ρα­γω­γι­κή δι­α­δι­κα­σί­α υ­πά­γον­ται σε αυ­στη­ρούς ποι­ο­τι­κούς ε­λέγ­χους.

Τέ­λος, η ε­πι­χεί­ρη­ση ε­πι­ση­μαί­νει ό­τι κα­τα­βάλ­λει κά­θε δυ­να­τή προ­σπά­θεια να αν­τα­πο­κρι­θεί στις προσ­δο­κί­ες των πε­λα­τών της και ζη­τεί συγ­γνώ­μη α­πό τους κα­τα­να­λω­τές για την α­να­στά­τω­ση που προ­κλή­θη­κε.