Αναδείχτηκε μειοδότης κατά τη χθεσινή δημοπράτηση του τμήματος Δουναίκα – Πύργος, του αυτοκινητόδρομου της Πατρών –Πύργου. Είχαν προηγηθεί τρεις αποτυχημένες προσπάθειες για να δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου.Από τη διαγωνιστική διαδικασία αναδείχθηκε και πάλι μειοδότης η Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών αυτή τη φορά με έκπτωση που έφτασε το 53%.
Μετά από αυτή την εξέλιξη έχουμε τη συγκεκριμένη Κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα, να έχει κάνει το 3 στα 3 καθώς μειοδότησε και στις 3 μέχρι τώρα εργολαβίες. Αυτό τον καθιστά φαβορί πλέον και στις υπόλοιπες καθώς θα έχει το πλεονέκτημα των 3 ήδη κερδισμένων εργολαβιών. Σε όλες τις δημοπρατήσεις κινήθηκε σε ποσοστό πάνω από το 50% με στελέχη της αγορά να υποστηρίζουν ότι είναι ένα μεγάλο ρίσκο που θα κινείται οριακά σε όρους αγοράς.
Να θυμίσουμε ότι οι 2 πρώτες δημοπρατήσεις ήταν στις 17 Μαϊου όταν δημοπρατήθηκε επιτυχώς το δεύτερο τμήμα από την Αμαλιάδα μέχρι τα Δουναίικα με μειοδότη την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με ποσοστό έκπτωσης 55,32% ενώ στις 28 Μαϊου δημοπρατήθηκε το τρίτο τμήμα από την Κυλλήνη μέχρι την Αμαλιάδα με τον ίδιο μειοδότη με ποσοστό 57%.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com τις επόμενες ημέρες θα έχουμε την προκήρυξη του 4ου τμήματος από τη Βάρδα μέχρι την Κυλλήνη με τη δημοπράτηση να τοποθετείται τον Σεπτέμβριο, ενώ θα ακολουθήσουν πολύ γρήγορα η 5η και 6η εργολαβία. Οι 2 τελευταίες εργολαβίες που φτάνουν από την Κάτω Αχαγιά μέχρι το Μιντιλόγλι θα δημοπρατηθούν προς το τέλος του έτους καθώς απομένει να ξεκαθαριστεί αν μπορεί να επιλεχθεί άλλη χάραξη από τη σημερινή με τις πιθανότητες για κάτι τέτοιο από πηγές του Υπουργείου να εκτιμώνται ως πολύ μικρές.
Το τμήμα Δουναίικα-Πύργος έχει μήκος 8.145 μέτρων και κόστος 67,2εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Να σημειώσουμε πως θα μία από τις ελάχιστες δημοπρατήσεις μεγάλου έργου για την τρέχουσα χρονιά εν μέσω μίας δύσκολης συγκυρίας και ενώ η παραγωγή νέων έργων είναι σημαντικά μειωμένη.
Η διάρκεια υλοποίησης των έργων ορίστηκε σε 42 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Υπολογιστικά αν το έργο ξεκινήσει στις αρχές του 2017 τότε το έργο θα ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Η χρηματοδότηση του έργου σύμφωνα με τις εξαγγελίες που έχουν γίνει θα έλθει από το νέο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα μέσω του προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ αλλά στην προκήρυξη δεν αναφέρεται τίποτα σχετικό.
Στο ποσό υπάρχει και η προαίρεση επιπλέον 3,4εκ.ευρώ για την ανακατασκευή του οδοστρώματος του τμήματος Πύργος-Αρχαία Ολυμπία μήκους 8χλμ.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια του Νομού Ηλείας. Τα προς κατασκευή έργα είναι:
(α) Αυτ/μος Πάτρα — Πύργος στο τμήμα από Χ.Θ.66+360 μέχρι Χ.Θ.74+500, μήκους 8,14 km, το οποίο διαμορφώνεται με νέα χάραξη.
(β) Ανισόπεδος Κόμβος Πύργου (Χ.Θ.73+843)
(γ) Νέοι και αναβαθμιζόμενοι παράπλευροι και κάθετοι δρόμοι.
(δ) Λοιπά συνοδά έργα, δηλ. έργα αποχέτευσης ομβρίων — αποστράγγισης, έργα σήμανσης — ασφάλισης — περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα, έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, τηλεφωνοδότησης, δικτύων άρδευσης — πυρόσβεσης, κ.λπ.
(ε) Εργασίες πρασίνου.
(στ) Προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά την διάρκεια κατασκευής των έργων.
Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (με τα σχετικά έργα δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων), τεχνικών έργων (γεφυρών, Άνω και Κάτω Διαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης-αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, άρδευσης, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, άρδευσης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, μετατόπισης — αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ κ.λ.π.
Ο Κύριος του Έργου μπορεί να ασκήσει δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον ποσό μέχρι 3.400.000,00 EUR (με ΦΠΑ). Το δικαίωμα μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε εντός τριετίας από την σύναψη της Σύμβασης και θα αφορά στην εκτέλεση εργασιών ανακατασκευής του οδοστρώματος της υφιστάμενος Ν.Ε.Ο. Πάτρας — Πύργου μήκους 8χλμ. περίπου από τον Α.Κ. Πύργου μέχρι τον κόμβο προς Αρχαία Ολυμπία.
Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά οι εργασίες αυτές θα περιλαμβάνουν αποξέσεις, κατασκευή νέων ασφαλτικών στρώσεων, διαγραμμίσεις, πληροφοριακές πινακίδες, ρυθμιστικές πινακίδες, καθώς και όλα τα απαιτούμενα έργα προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων συμπεριλαμβανομένων των σχετικών μελετών.
Η τιμολόγηση των εργασιών της προαίρεσης θα γίνει σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα οικεία άρθρα της Διακήρυξης και της Ε.Σ.Υ. με την επισήμανση ότι η δαπάνη των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και των οικείων μελετών τους περιλαμβάνεται ανηγμένη στην Οικονομική Προσφορά των Διαγωνιζομένων.
Πηγή: dete.gr