Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Το χρονικό του αυτοκινητοδρόμου της Πατρών – Πύργου

katsifaras2Με αφορμή την ακύρωση της αναμενόμενης δημοπράτησης του έργου της Πατρών – Πύργου, με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργου Σταθάκη η οποία και αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια», ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας δίνει στη δημοσιότητα το χρονικό του έργου.

 Το χρονικό της Πατρών – Πύργου

2007:     Εντάχθηκε – ψηφίστηκε στη Βουλή η κατασκευή του στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος –Τσακώνα.

2010:     Σταμάτησαν τα μεγάλα οδικά έργα – Ολυμπία – Ιόνια Οδός και ξεκινά ο «Γολγοθάς» της επανεκκίνησης για το σύνολο του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου – Η Περιφέρεια μπροστάρης στον αγώνα.

2011 – 2012:       Το Συμβούλιο Επικρατείας απέρριψε τις προσφυγές των φορέων και κατοίκων της περιοχής για ανατολική χάραξη, νότια της Πάτρας και άνοιξε ο δρόμος καταβολής των απαλλοτριώσεων.

2013 (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ):      Ψηφίστηκε στη Βουλή ο διαχωρισμός του τμήματος από την σύμβαση παραχώρησης και αποφασίστηκε η κατασκευή των τμημάτων Πάτρα – Πύργος και Καλό Νερό – Τσακώνα με δημόσια δαπάνη (εθνικοί και Ευρωπαϊκοί πόροι) και με χρόνο κατασκευής τον ίδιο με Πάτρα –Κόρινθος).

2014 (ΙΟΥΛΙΟΣ):                Δώσαμε αγώνα – για την σύνδεση της με τους αναπτυξιακούς πόλους – ΒΙΠΕ – Αεροδρόμιο Αράξου –Κυλλήνη – Αρχαία Ολυμπία – Κατάκολο και την μετατόπιση σημείων διοδίων – Το πετύχαμε.

2014 (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ) δηλαδή ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ:           Προκηρύχθηκε από το Υπουργείο Υποδομών με ημερομηνία κατάθεσης προσφορών -> 25/01/2015 και με υποσημείωση: Ναι γνωστό της πάσης. Να μην ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές πριν την οριστική έγκριση του φακέλου μεγάλου έργου στην Ε.Ε. (άρα κανείς δεν κορόιδεψε κανέναν). Επιλέχθηκε η μέθοδος αυτή για να κερδίσουμε χρόνο από τις πολυδαίδαλες γραφειοκρατικές διαδικασίες – ολοκλήρωση των διαδικασιών. Ενώ παράλληλα ξεκίνησαν οι διαδικασίες για ένταξη στο ΝΕΟ ΕΣΠΑ 2014-2020.

2014 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ:         Εγκρίθηκε από την Ε.Ε. το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών που προβλέπει ρητά την ένταξη και την υλοποίηση των έργων Πάτρα –Πύργος και Καλό Νερό –Τσακώνα.

Εδώ και πέντε (5) μήνες οι κυβερνήσεις χάνουν χρόνο από την έναρξη της νέας προγραμματικής περιόδου και ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ, αλλά οι κυβερνώντες –πριν και σήμερα.

ΟΠΟΙΟΣ-ΟΙ         δεν αξιοποιούν την μεγάλη κατάκτηση της ένταξης και την έγκριση του επιχειρησιακού προγράμματος του Υπουργείου Υποδομών ας αναλάβουν την ευθύνη τους.

ΟΠΟΙΟΣ –ΟΙ       προσπαθούν να συσκοτίσουν –διαστρεβλώσουν την αλήθεια, γιατί θέλουν να κατατμήσουν ή να αλλάξουν χάραξη, καλύτερα είναι να πουν τους πραγματικούς λόγους της αναβολής στους πολίτες. Αυτό είναι σωστό.

Τι γίνεται σήμερα

Ένα είναι βέβαιο απομακρυνόμαστε από το μεγάλο Εθνικό και Περιφερειακό στόχο που είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου.

Προσωπικά

Θα διεκδικήσω σταθερά και σθεναρά την κατασκευή του συνόλου του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου του έργου.

Δεν με ενδιαφέρει πόσες εργολαβίες θα βγουν.

Υπενθυμίζω

Ότι Ολυμπία Οδός χωρίς την Αρχαία Ολυμπία δεν είναι Ολυμπία Οδός. Η Ολυμπία Οδός είναι διευρωπαϊκό δίκτυο με όρους και κανόνες.

Ο αγώνας μέχρι την επανεκκίνηση και την ολοκλήρωση του έργου είναι μεγάλος – δύσκολος.

Θα τον δώσουμε με τους πολίτες και τους φορείς, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.