Ποτάμι: Παραδομένη στην υγρασία και την εγκατάλειψη μοναδική τοιχογραφία του Θεόφιλου

Αναφορά προς τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κατέθεσαν οι βουλευτές με το Ποτάμι, Γρ. Ψαριανός – Β’ Αθηνών και Γ. Μαυρωτάς – Αττικής, με αφορμή επιστολή που έστειλε το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, σχετικά με την σπάνια τοιχογραφία του Θεόφιλου στο Μεσαγρό Λέσβου, που είναι εδώ και χρόνια εγκαταλελειμμένη και παραδομένη στην υγρασία.

toixografia-theofilouΤο μοναδικής αξίας έργο τέχνης του μεγάλου λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ φιλοτεχνήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1930 και αποτελεί μέρος ενός διατηρητέου κτίσματος των αρχών του 20ου αιώνα (πρώην φούρνος «Μαρμαρέλλη – Χατζηκωνσταντή»), στο Μεσαγρό της Γέρας Λέσβου, που πέρασε στην ιδιοκτησία του Υπουργείου Πολιτισμού το 1985 με πρωτοβουλία της Μελίνας Μερκούρη.

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος αναφέρει, ότι η τελευταία φορά, που έγιναν εργασίες συντήρησης, ήταν πριν από 6-7 χρόνια, ενώ στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού αναφέρεται ότι τελευταία αποκατάσταση του κτιρίου έλαβε χώρα το διάστημα 1996-1997.

Οι βουλευτές του Ποταμιού διαβίβασαν το έγγραφο του Επιμελητηρίου και ζητούν από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου να μεριμνήσουν και να προχωρήσουν άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες αποκατάστασης της τοιχογραφίας του Θεόφιλου.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της αναφοράς:

Προς τον κ. Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού

Θέμα: «Παραδομένη στην υγρασία και την εγκατάλειψη τοιχογραφία του Θεόφιλου, στο Μεσαγρό Λέσβου»

Σας διαβιβάζουμε συνημμένα το με αριθμό πρωτ. 971/28-6-2016 έγγραφο του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος το οποίο μας κοινοποιήθηκε, και αφορά στα προβλήματα της σημαντικής τοιχογραφίας του ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, που βρίσκεται σε κτίσμα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στο Μεσαγρό της Γέρας Λέσβου. Η τοιχογραφία είναι εδώ και χρόνια εγκαταλελειμμένη και παραδομένη στην υγρασία.

Το μοναδικής αξίας έργο τέχνης του μεγάλου λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ φιλοτεχνήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1930 και αποτελεί μέρος ενός διατηρητέου κτίσματος των αρχών του 20ου αιώνα (πρώην φούρνος «Μαρμαρέλλη – Χατζηκωνσταντή»), στο Μεσαγρό της Γέρας Λέσβου, που πέρασε στην ιδιοκτησία του Υπουργείου Πολιτισμού το 1985 με πρωτοβουλία της Μελίνας Μερκούρη. Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος αναφέρει ότι η τελευταία φορά που έγιναν εργασίες συντήρησης ήταν πριν από 6-7 χρόνια, ενώ από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού πληροφορούμαστε ότι τελευταία αποκατάσταση του κτιρίου έλαβε χώρα το διάστημα 1996-1997.

Πρόσφατα δημοσιεύματα αναφέρονται και στην κατάρρευση/αποκόλληση μεγάλων τμημάτων της συγκεκριμένης τοιχογραφίας λόγω της υγρασίας καθώς τα νερά της βροχής κατακλύζουν τον χώρο από τη σκεπή και τα σπασμένα παράθυρα.

Θεωρώντας ότι η πολιτιστική μας κληρονομιά χρήζει ιδιαίτερης φροντίδας και προστασίας, αναμένουμε την απάντηση σας και τις άμεσες ενέργειες της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου για την αποκατάσταση της τοιχογραφίας του Θεόφιλου.

Οι καταθέτοντες Βουλευτές
Γιώργος Μαυρωτάς – Αττικής
Γρηγόρης Ψαριανός – Β’ Αθηνών