Η προγραμματισμένη συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη που είχε χθες στην Αθήνα ο Δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας κατέληξε χωρίς να παρθεί κάποια δεσμευτική απόφαση από πλευράς κυβέρνησης για το φλέγον πρόβλημα των αντιπλημμυρικών έργων που μαστίζει τους δημότες και τις επιχειρήσεις κάθε χειμερινή περίοδο.
Ήταν μια συνάντηση καθαρά προεκλογικού χαρακτήρα με την οποία η κυβέρνηση προσπαθεί να στηρίξει τον υποστηριζόμενο από αυτήν δήμαρχο, γιατί οι μελέτες δεν είναι ακόμα ώριμες και χωρίς το υπουργείο να ξεκαθαρίζει το ύψος του προϋπολογισμού των έργων αλλά και το χρονοδιάγραμμα που θα απαιτηθεί για την υλοποίηση του έργου.
Επίσης, έχουμε αποκτήσει μεγάλη πείρα από τα τρέχοντα έργα της «συνέπειας» που διακατέχει των κ. Χρυσοχοΐδη και αυτό μας ανησυχεί ακόμη περισσότερο ότι την προσεχή χειμερινή περίοδο δεν θα υπάρχει καμία βελτίωση στο θέμα αυτό και για άλλη μια φορά θα παρακαλάμε το θεό να μην βρέξει.
Στην ανακοίνωσή του ο δήμος Καλαμάτας αναφέρει ότι:
“Στη σύσκεψη αποφασίσθηκε η χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή από τον κρατικό προϋπολογισμό, για τα αντιπλημμυρικά έργα που είναι αναγκαία στο Δήμο Καλαμάτας, ως ακολούθως:
Α) Δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων από Θουρία έως Νέδοντα ποταμό (περιλαμβανομένων της παλαιάς εθνικής οδού Αθηνών – Καλαμάτας στο τμήμα αυτό και της Νέας Εισόδου), προϋπολογισμού 4,5 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το έργο αφορά στην κατασκευή αφενός σωληνωτών αγωγών με διατομές Φ500 έως Φ1200, συνολικού μήκους 5.930 μέτρων και αφετέρου αγωγών ορθογωνικής διατομής από οπλισμένο σκυρόδεμα, διατομών μεταξύ 1,20×1,30 και 3,80×1,30 μέτρων, συνολικού μήκους 2.557 μέτρων, με τα απαιτούμενα 82 φρεάτια επίσκεψης και 250 φρεάτια υδροσυλλογών
Β) Δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων Ανατολικής Παραλίας Καλαμάτας (νοτίως οδού Ευριπίδου, Φαρών, Ακρίτα, Ναυαρίνου έως Ηρώων), προϋπολογισμού 3,5 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το έργο αφορά στην κατασκευή αφενός σωληνωτών αγωγών με διατομές Φ500 έως Φ1000, συνολικού μήκους 2.031 μέτρων και αφετέρου αγωγών ορθογωνικής διατομής από οπλισμένο σκυρόδεμα, διατομών μεταξύ 2,30×1,30 και 3,60×2,40 μέτρων, συνολικού μήκους 1.177 μέτρων, με τα απαιτούμενα 32 φρεάτια επίσκεψης και 120 φρεάτια υδροσυλλογών.
Ο Δήμος Καλαμάτας αναλαμβάνει την υποχρέωση σύνταξης των αναγκαίων μελετών, οι οποίες ήδη βρίσκονται σε καλό στάδιο ωριμότητας, ενώ το Κράτος θα προβεί στη χρηματοδότηση και, ενδεχομένως, και στην κατασκευή των έργων με δική του εργολαβία.”