Ο περιμετρικός Καλαμάτας, αποτελεί έργο σειράς Κυβερνήσεων, από την εποχή κατά την οποία ήταν Υπουργός Δημοσίων Έργων του ΠΑΣΟΚ η Βάσω Παπανδρέου. Αυτό τόνισε σήμερα ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας με αφορμή την επίσκεψη του κλιμακίου Υπουργών στο δρόμο και υπογράμμισε ότι «το έργο αυτό έγινε κατορθωτό να ολοκληρωθεί, όμως, με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ, την οποία προώθησε ο Υπουργός Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Σουφλιάς, ο οποίος με το συγκεκριμένο τρόπο εκσυγχρόνισε τον αυτοκινητόδρομο από την Κόρινθο μέχρι την Τρίπολη και πέτυχε την κατασκευή της συνέχειας του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την Καλαμάτα και τη Σπάρτη.
Με τη σημερινή Κυβέρνηση, είναι αλήθεια πως δόθηκαν λύσεις και προωθήθηκαν τάχιστα οι διαδικασίες τα δύο τελευταία χρόνια, ώστε να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος μέχρι τη Σπάρτη, όπως και ο περιμετρικός Καλαμάτας.» Ο Δήμαρχος απηύθυνε, λοιπόν, ευχαριστίες σε όλους όσοι συνέβαλαν στη δημιουργία του περιμετρικού: Βάσω Παπανδρέου, Γιώργο Σουφλιά, Μάκη Βορίδη, Γιώργο Καρατζαφέρη, Λουκά Παπαδήμο, Αντώνη Σαμαρά και τη σημερινή Κυβέρνηση.
Ακόμη να σημείωσε τη καθοριστική συμβολή του Δήμου Καλαμάτας και, μάλιστα, του Δημοτικού Συμβουλίου περιόδου 2007-2010, με τις δέκα προτάσεις τροποποιήσεων που διετύπωσε και οι οποίες έγιναν αποδεκτές στο σύνολό τους από την τότε Κυβέρνηση, με χαρακτηριστικότερες τη σύνδεση του κόμβου όπισθεν Καρέλια με την Αθηνών, την κατασκευή του κόμβου Λαιΐκων και τη διάβαση της Αγιάννας.
ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Με απόφαση της Κυβέρνησης, για την οποίαν ο Δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας εξέφρασε ευχαριστίες, χρηματοδοτείται η κατασκευή τριών αντιπλημμυρικών έργων στο Δήμο Καλαμάτας, τα οποία ο Δήμος για δεκαετίες ζητούσε και είναι τα εξής
α) το αντιπλημμυρικό έργο από τη Θουρία έως το Νοσοκομείο, του οποίου η κατασκευή εξελίσσεται ομαλά
β) η συνέχεια του έργου αυτού από το Νοσοκομείο έως το Ασπρόχωμα, ώστε να πάψουν τα πλημμυρικά φαινόμενα στις περιοχές του Νοσοκομείου, του ΤΕΙ και του Ασπροχώματος. Επισημαίνεται ότι αντιπλημμυρικό έργο εκτελείται και από την Περιφέρεια Πελοποννήσου στη Νέα Είσοδο, με μελέτη της ΔΕΥΑΚ
γ) το αντιπλημμυρικό έργο από την Παναγίτσα μέχρι το Νέδοντα. Ο αγωγός αυτός θα συγκεντρώνει τα νερά της βροχής από τα ανάντη της Καλαμάτας, ώστε να μη δημιουργείται πρόβλημα από τους υδάτινους αποδέκτες, που είναι σειρά ρεμάτων, τα οποία έχουν καταπατηθεί σε μεγάλο μήκος τους.
ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΥ
Όσον αφορά στο δρόμο Καλαμάτας –Ριζόμυλου στη σύσκεψη που έγινε στο Δημαρχείο, αποφασίσθηκε να εκφράσουν άποψη οι τοπικές κοινωνίες για τη χάραξη του δρόμου Καλαμάτας – Ριζομύλου (για την Καλαμάτα υπάρχει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου) και όταν ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη, που γίνεται από το «Μορέα», να πραγματοποιηθεί διαβούλευση και συγκριτική αντιμετώπιση των δύο μελετών (παραλιακή χάραξη – πρόταση «Μορέα»). Δηλαδή, δεν αποκλείσθηκε η παραλιακή χάραξη.
Πρέπει να σημειωθεί ότι Το θέμα για την Καλαμάτα όπως σημείωσε ο κ. Νίικας είναι κρίσιμης σημασίας, επειδή αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη της Δυτικής Παραλίας, μήκους 6 χιλιομέτρων, μέχρι τον Πάμισο. Επίσης, θα οδηγήσει στην απαλλαγή του Ασπροχώματος από τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο και σε άρση της διχοτόμησής του.