Ομόφωνα σχεδόν υπερψήφισε το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου την πρόταση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη για έκδοση ψηφίσματος, σύμφωνα με το οποίο πρέπει «να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό η υλοποίηση του οδικού άξονα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, γιατί αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και της Περιφέρειας Ηπείρου», κατά τη συζήτηση του εκτός ημερησίας διάταξης θέματος του δρόμου Πάτρα – Πύργος, τη Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015.
Ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε ιδιαίτερα τη συνεπή στάση του Περιφερειακού Συμβουλίου σε ότι αφορά το θέμα της ολοκλήρωσης του οδικού αυτού άξονα και επανέλαβε την ξεκάθαρη στάση της περιφερειακής αρχής και τις «κόκκινες γραμμές» που είχε ο ίδιος θέσει κατά το παρελθόν. Ο κ. Τατούλης επανέλαβε ότι «συνεχίζει να αποτελεί για εμάς casus belli η μη ολοκλήρωση του συνόλου του οδικού αυτού άξονα».
«Παραμένουμε διεκδικητικοί, ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή όχι με την κυβέρνηση» δήλωσε ακόμη ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου και κάλεσε όλες τις παρατάξεις να συμφωνήσουν στη σπουδαιότητα του έργου για την Πελοπόννησο, «διαφορετικά συμπεριφέρεστε ως δήθεν ανατρεπτικοί για να εξυπηρετήσετε ευκαιριακά τις απόψεις σας» δήλωσε ο κ. Τατούλης.
Αναφερόμενος ειδικά στο οδικό τμήμα Πάτρα – Πύργος, ο Περιφερειάρχης σημείωσε ότι το έργο δεν αποτελεί παραχώρηση, αλλά δημόσιο έργο, «με νόμο της Βουλής απ’ τον οποίο φυγομάχησαν οι δυνάμεις του σημερινού κυβερνητικού συνασπισμού», όπως ανέφερε και συμπλήρωσε ότι το έργο δεν έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, γιατί ακόμα το πρόγραμμα δεν έχει ανοίξει. Σημείωσε ωστόσο, ότι το έργο έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μεγάλο έργο και έχει συμφωνηθεί να αποτελέσει εμπροσθοβαρές έργο, γεγονός το οποίο συνεπάγεται τη δεσμευτική υποχρέωση να ολοκληρωθεί στο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Το σημερινό περιβάλλον της κρίσης, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, δημιούργησε ευνοϊκές προϋποθέσεις υλοποίησης του έργου για την Πελοπόννησο, γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση αναγκάστηκε να το υλοποιήσει ως δημόσιο έργο, με συνέπεια να μην υπάρχει επιβάρυνση στα διόδια.
Αφού εξέφρασε τους φόβους του ο κ. Τατούλης ότι με τη μέθοδο που σκοπεύει να υιοθετήσει η κυβέρνηση για την ολοκλήρωση του έργου, «το έργο πάει στις καλένδες», αν μάλιστα συνυπολογιστεί η ένταξη του υποέργου της Νότιας παράκαμψης της Πάτρας, η μελέτη της οποίας απαιτεί τουλάχιστον 3 χρόνια για να εγκριθεί.
Σχολιάζοντας τις πρόσφατες απόψεις για υιοθέτηση του μοντέλου ανάπτυξης μέσα από τη δημιουργία συμπράξεων, που διατύπωσαν οι Υπουργοί Οικονομίας και Οικονομικών, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου εξέφρασε την ικανοποίησή του γιατί «η Κυβέρνηση υιοθετεί το δικό μας μοντέλο των συμπράξεων και προσαρμόζεται με ρεαλισμό στην Ελληνική πραγματικότητα».
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου αναρωτήθηκε τέλος για τη στάση του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη, να προηγηθεί του αρμόδιου Υπουργού να ανακοινώσει την ακύρωση του διαγωνισμού για το δρόμο Πάτρα – Πύργος, αλλά και για το λόγο κατακερματισμού του έργου σε 6 με 8 υποέργα, εξέλιξη η οποία θα αυξήσει τον αριθμό των διαγωνιστικών επιτροπών, προκαλώντας ερωτηματικά για τη συμμετοχή σε αυτές.