Π. Τατούλης: «Όλη η Πελοπόννησος ένα εργοτάξιο»

tatoulis80Στην κυ­κλο­φο­ρί­α δό­θη­κε ο δρό­μος «Αρ­κα­δι­κό – Χά­νι Μερ­κού­ρη – Λυ­γου­ριό»

«Ό­λη η Πε­λο­πόν­νη­σος εί­ναι έ­να με­γά­λο ερ­γο­τά­ξιο» δή­λω­σε ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Πε­λο­πον­νή­σου Πέ­τρος Τα­τού­λης κα­τά την πα­ρά­δο­ση στην κυ­κλο­φο­ρί­α του ο­δι­κού ά­ξο­να «Αρ­κα­δι­κό – Χά­νι Μερ­κού­ρη – Λυ­γου­ριό» την Τε­τάρ­τη 16 Α­πρι­λί­ου 2014 και πρό­σθε­σε ό­τι «με το δρό­μο αυ­τό α­πο­κτά η Αρ­γο­λί­δα και η Πε­λο­πόν­νη­σος έ­να ση­μαν­τι­κό α­να­πτυ­ξια­κό ερ­γα­λεί­ο και για τον του­ρι­σμό μας και για την α­γρο­τι­κή μας οι­κο­νο­μί­α. Η Νέ­α Πε­λο­πόν­νη­σος έ­χει σχέ­διο, ερ­γα­στή­κα­με σκλη­ρά και έ­χου­με πια γυ­ρί­σει σε­λί­δα. Εί­μα­στε πα­νέ­τοι­μοι προ­κει­μέ­νου την ε­πό­με­νη πε­ρί­ο­δο το σύ­νο­λο του ση­μαν­τι­κού μας έρ­γου να α­πο­δώ­σει α­πτούς καρ­πούς στους πο­λί­τες. Μπο­ρού­με να φύ­γου­με α­πό την κρί­ση; Η α­πάν­τη­ση εί­ναι δυ­να­τή και κα­τα­φα­τι­κή. Ναι μπο­ρού­με για­τί ή­δη ξε­κι­νή­σα­με».

Ο Υ­πουρ­γός Πε­ρι­βάλ­λον­τος και Κλι­μα­τι­κής Αλ­λα­γής κ. Ι­ω­άν­νης Μα­νιά­της στο χαι­ρε­τι­σμό του α­νέ­φε­ρε ό­τι «η ση­με­ρι­νή πε­ρι­φε­ρεια­κή δι­οί­κη­ση, ο Πέ­τρος Τα­τού­λης και ο Τά­σος Χει­βι­δό­που­λος, έ­βα­λαν τη δι­κή του ξε­χω­ρι­στή σφρα­γί­δα στην ο­λο­κλή­ρω­ση του έρ­γου, που συμ­βο­λί­ζει την αλ­λα­γή σε­λί­δας για την α­νά­πτυ­ξη της Αρ­γο­λί­δας. Ο κ. Μα­νιά­της έ­κα­νε ε­πί­σης ει­δι­κή α­να­φο­ρά στο έρ­γο της ο­λο­κλη­ρω­μέ­νης δι­α­χεί­ρι­σης α­πορ­ριμ­μά­των της Πε­ρι­φέ­ρειας Πε­λο­πον­νή­σου «μέ­σα στις ε­πό­με­νες μέ­ρες ο­λο­κλη­ρώ­νε­ται η δι­α­βού­λευ­ση και η πε­ρι­βαλ­λον­τι­κή α­ξι­ο­λό­γη­ση της με­λέ­της πε­ρι­βαλ­λον­τι­κών ε­πι­πτώ­σε­ων, ώ­στε α­μέ­σως με­τά να υ­πο­γρα­φεί η σύμ­βα­ση με τον α­νά­δο­χο». Ο κ. Υ­πουρ­γός χα­ρα­κτή­ρι­σε α­κό­μη «πυ­ρή­να του μέλ­λον­τός μας» το υ­πό εκ­πό­νη­ση πε­ρι­φε­ρεια­κό χω­ρο­τα­ξι­κό της Πε­λο­πον­νή­σου, στο ο­ποί­ο έ­χουν ή­δη εν­τα­χθεί με­γά­λα έρ­γα της Πε­λο­πον­νή­σου και της Αρ­γο­λί­δας. Τε­λει­ώ­νον­τας την το­πο­θέ­τη­σή του ο κ. Μα­νιά­της δή­λω­σε «ό­τι ό­λοι πρέ­πει να ε­νώ­σου­με τις δυ­νά­μεις μας πέ­ρα και πά­νω α­πό κόμ­μα­τα και αν­τι­πα­ρα­θέ­σεις».

Ο Υ­φυ­πουρ­γός Α­θλη­τι­σμού κ. Ι­ω­άν­νης Αν­δρια­νός στην ο­μι­λί­α του δή­λω­σε ό­τι ο δρό­μος αυ­τός εί­ναι έ­να ση­μαν­τι­κό α­να­πτυ­ξια­κό έρ­γο, το ο­ποί­ο θα μει­ώ­σει το χρό­νο με­τά­βα­σης και θα αυ­ξή­σει την ά­νε­ση και την α­σφά­λεια δι­έ­λευ­σης, α­ξι­ο­ποι­ών­τας ταυ­τό­χρο­να τις α­να­πτυ­ξια­κές δυ­να­τό­τη­τες της πε­ρι­ο­χής, και ε­ξή­ρε τη συμ­βο­λή της Πε­ρι­φέ­ρειας Πε­λο­πον­νή­σου για την ο­λο­κλή­ρω­ση του έρ­γου, αλ­λά και ό­σων δι­α­χει­ρί­στη­καν το έρ­γο κα­τά το πα­ρελ­θόν.

Ο Αν­τι­πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Αρ­γο­λί­δας κ. Α­να­στά­σιος Χει­βι­δό­που­λος χα­ρα­κτή­ρι­σε την πα­ρά­δο­ση του δρό­μου ως την αρ­χή για μια κα­λύ­τε­ρη μέ­ρα για την πε­ρι­ο­χή του Λυ­γου­ριού και πρό­σθε­σε ό­τι έ­χει ή­δη ε­τοι­μα­στεί και η με­λέ­τη για το τμή­μα που υ­πο­λεί­πε­ται, αυ­τό της Α­γί­ας Ε­λε­ού­σας – Αρ­κα­δι­κό, ώ­στε κα­τά την α­να­θε­ώ­ρη­ση του ΕΣΠΑ να εν­τα­χθεί στο πα­ρόν πρό­γραμ­μα.

Την ι­κα­νο­ποί­η­σή του για το έρ­γο ε­ξέ­φρα­σε και ο Δή­μαρ­χος Ε­πι­δαύ­ρου κ. Κων­σταν­τί­νος Γκά­τζιος, ο ο­ποί­ος υ­πο­γράμ­μι­σε την α­να­πτυ­ξια­κή δι­ά­στα­σή του για την πε­ρι­ο­χή, ε­νώ χα­ρα­κτή­ρι­σε ως τα ση­μαν­τι­κό­τε­ρα έρ­γα το δρό­μο ‘Ι­σθμια – Ε­πί­δαυ­ρος και την ε­πέ­κτα­ση των δι­κτύ­ων του Α­να­βά­λου.

Ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Πε­λο­πον­νή­σου α­νέ­φε­ρε ει­δι­κό­τε­ρα ό­τι «πα­ρα­δί­δου­με σή­με­ρα στους πο­λί­τες έ­να έρ­γο που φέ­ρει πά­νω του ό­λα τα ση­μά­δια της κα­κο­δι­οί­κη­σης των έρ­γων του πα­ρελ­θόν­τος και του κα­κού τους σχε­δια­σμού. Η ση­με­ρι­νή πρά­ξη, με­τά την ε­πί­πο­νη δι­α­δι­κα­σί­α δι­α­χεί­ρι­σης του έρ­γου α­πο­τε­λεί πε­ρί­τρα­νη α­πό­δει­ξη της α­πο­τε­λε­σμα­τι­κό­τη­τας του σχε­δια­σμού μας».

Ο κ. Τα­τού­λης α­να­φέρ­θη­κε ε­πί­σης στο έρ­γο του Α­να­βά­λου το ο­ποί­ο «ό­ταν πα­ρα­λά­βα­με υ­πήρ­χε κίν­δυ­νος να α­πεν­τα­χθεί και με­τά τη συ­νερ­γα­σί­α μας με τον κ. Πρω­θυ­πουρ­γό και τους αρ­μό­διους Υ­πουρ­γούς, πε­τύ­χα­με σή­με­ρα να ε­ξε­λίσ­σε­ται το έρ­γο σε τρί­α μέ­τω­πα ταυ­τό­χρο­να και ο­σο­νού­πω σε πέν­τε».

Ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης τό­νι­σε α­κό­μη ό­τι το με­γά­λο σύ­νο­λο των έρ­γων που έ­χει ε­πι­τευ­χθεί στην Πε­λο­πόν­νη­σο ο­φεί­λε­ται εν πολ­λοίς στην α­γα­στή συ­νερ­γα­σί­α της Πε­ρι­φέ­ρειας με ό­λους τους Δή­μους, «και αυ­τή η δυ­να­μι­κή συ­νερ­γα­σί­α μας έ­φε­ρε στις πρώ­τες θέ­σεις στην α­πορ­ρο­φη­τι­κό­τη­τα του ΕΣΠΑ, α­πό τις τε­λευ­ταί­ες ό­ταν α­να­λά­βα­με».

Ο κ. Τα­τού­λης τό­νι­σε τέ­λος ό­τι «οι πο­λί­τες πι­στεύ­ουν πλέ­ον στις δι­κές τους δυ­νά­μεις και δεν πε­ρι­μέ­νουν μεσ­σί­ες. Ο τό­πος χρει­ά­ζε­ται α­πο­φα­σι­στι­κό­τη­τα και δου­λειά και ό­χι λα­ϊ­κι­στές που χα­ϊ­δεύ­ουν τ’ αυ­τιά των πο­λι­τών και την ε­πό­με­νη μέ­ρα θα φύ­γουν για να ε­πι­στρέ­ψουν στο κλει­νόν ά­στυ. Οι πο­λί­τες δεν αν­τι­δρούν ευ­και­ρια­κά, αλ­λά με κύ­ριο γνώ­μο­να το συμ­φέ­ρον του τό­που, της Πε­λο­πον­νή­σου»

Με την ο­λο­κλή­ρω­ση αυ­τού του τμή­μα­τος και τη σύν­δε­σή του με το τμή­μα «Χά­νι Μερ­κού­ρη – Λυ­γου­ριό» πα­ρα­δί­δε­ται στην κυ­κλο­φο­ρί­α ο ο­δι­κός ά­ξο­νας Αρ­κα­δι­κό – Λυ­γου­ριό, μή­κους 12 χι­λι­ο­μέ­τρων νέ­ας χά­ρα­ξης, ο ο­ποί­ος πα­ρα­κάμ­πτει τους οι­κι­σμούς Αρ­κα­δι­κό, Γι­αν­νου­λέ­ι­κα και Λυ­γου­ριό, θα μει­ώ­σει το χρό­νο 10 – 15 λε­πτά πε­ρί­που και θα αυ­ξή­σει το ε­πί­πε­δο της α­σφά­λειας και της ά­νε­σης.

Η ο­λο­κλή­ρω­ση του τμή­μα­τος «Αρ­κα­δι­κό – Χά­νι Μερ­κού­ρη», μή­κους 8 χι­λι­ο­μέ­τρων, εί­χε προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό 7.200.000 ευ­ρώ και κό­στι­σε 4.600.000 ευ­ρώ, ε­νώ χρη­μα­το­δο­τή­θη­κε μέ­σω του ΕΣΠΑ.