Ρεσιτάλ πιάνου της Ντιάνας Βρανούση την Κυριακή στη Καλαμάτα

Η Κοινωφελής Επιχείρηση «Φάρις» του Δήμου Καλαμάτας και το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, με σημαντική χορηγία του Ιδρύματος Γεωργίου & Βικτωρίας Καρέλια και τη στήριξη του Συλλόγου «Τέρψις», διοργανώνουν και φέτος τον κύκλο «Άνοιξη των Πλήκτρων». Είναι ένας πολύ πετυχημένος θεσμός πιανιστικών ρεσιτάλ, αλλά και γενικότερα συναυλιών με πληκτροφόρα όργανα. Στόχος είναι να παρουσιαστεί το ρεπερτόριο του πιάνου, αλλά και άλλων πληκτροφόρων οργάνων, σε όλο το χρονικό πλαίσιο του ρεπερτορίου, ενώ γίνεται προσπάθεια να υπάρχουν πάντα έργα του 20ού και 21ου αιώνα και, ιδιαίτερα, έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών.

Ο φετινός κύκλος αποτελεί μια σημαντική στιγμή για το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, καθώς είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένος σε μια από τις σημαντικότερες Ελληνίδες πιανίστριες, τη Νέλλη Σεμιτέκολο, που αποτελεί εδώ και 33 χρόνια τον ακρογωνιαίο λίθο της τάξης πιάνου του Ωδείου.
Η παρουσία της, η προσωπικότητά της και η ακούραστη προσφορά της, όλα αυτά τα χρόνια, είχαν ως αποτέλεσμα η τάξη πιάνου του Ωδείου να έχει προσφέρει πλήθος σημαντικών πιανιστών, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.
Στην 7η κατά σειρά συναυλία, που θα δοθεί την Κυριακή 20 Μαΐου , στο Αμφιθέατρο του Δημοτικού Πνευματικού Κέντρου Καλαμάτας και ώρα 21:00, θα φιλοξενηθεί η σημαντική Ελληνίδα σολίστ Ντιάνα Βρανούση. Η Ντιάνα Βρανούση, συνεπικουρούμενη από τον κριτικό και ιστορικό μουσικής Γιώργο Β. Μονεμβασίτη, θα παρουσιάσει ένα πολύ ιδιαίτερο και ευφάνταστο πρόγραμμα, που έχει δομηθεί με τέσσερις ενότητες, οι οποίες συνδέονται αρμονικά και οδηγούν το κοινό από το χθες στο σήμερα της μουσικής.
Η πρώτη, «Δυο Έλληνες στο Παρίσι του Ρομαντισμού», αποτελεί μικρό φόρο τιμής σε δυο Έλληνες συνθέτες της Διασποράς, που έζησαν και δημιούργησαν στο Παρίσι της ρομαντικής εποχής. Η δεύτερη, «Γαλλικά στο πιάνο», φυσική συνέχεια της προηγούμενης, περιλαμβάνει έργα ρομαντικών Γάλλων συνθετών που έζησαν στο μεταίχμιο του 19ου και του 20ού αιώνα. Η τρίτη, «Ο Μάνος και οι άλλοι», εστιάζει, πέραν της μουσικής του ίδιου του Χατζιδάκι, σε συνθέτες που αγαπούσε ιδιαίτερα και επέδρασαν καθοριστικά στη διαμόρφωση της μουσικής του φυσιογνωμίας. Η τελευταία, «Σαν παλιό – και νέο – σινεμά» μας ταξιδεύει σε αλλοτινές εποχές, αλλά και στο σήμερα, χρόνια που τα σημάδεψε η μαγεία της μεγάλης οθόνης.
Πρόλογος-σχόλια: Γιώργος Β. Μονεμβασίτης, κριτικός και ιστορικός μουσικής.