«Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας για τη λήψη μέτρων πρόληψης και ετοιμότητας ενόψει της νέας αντιπυρικής περιόδου», ήταν το αντικείμενο της συνεδρίασης του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Καλαμάτας που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Δημαρχείο, με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των εμπλεκομένων φορέων και οργανώσεων εθελοντών.
Ο Αντιδήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος, αρμόδιος για την Πολιτική Προστασία, τόνισε σε εισήγησή του πως ο Δήμος Καλαμάτας, χωρίς να έχει την επιχειρησιακή αρμοδιότητα, εμπλέκεται σε όλα τα στάδια Πολιτικής Προστασίας, προσφέροντας αρωγή προς την Πυροσβεστική Υπηρεσία και άλλες κρατικές Αρχές, από την πρόληψη και τον μετριασμό των συνεπειών μέχρι την αποκατάσταση. Ο Δήμος Καλαμάτας φέτος θα βοηθήσει και πάλι την Πυροσβεστική Υπηρεσία, διασπείροντας τα 8 πυροσβεστικά του οχήματα σε επίκαιρα σημεία, σε όλη την περιφέρειά του, για άμεση επέμβαση στα πρώτα στάδια μιας φωτιάς, γεγονός που οδηγεί στην έγκαιρη κατάσβεση δεκάδων πυρκαγιών κάθε χρόνο. Επίσης, θα διατεθούν στην Πυροσβεστική Υπηρεσία 2 πυροσβεστικά, ένα μικρό και ένα μεγάλο. Η διασπορά των πυροσβεστικών οχημάτων θα ξεκινήσει στις 2 Μαΐου 2019.
Επίσης, ο Δήμος θα προσλάβει 40 πυροφύλακες από την 1η Ιουλίου και για διάστημα δύο μηνών, με δυνατότητα παράτασης για ένα μήνα.
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία έκανε έλεγχο στις δεξαμενές ανεφοδιασμού των πυροσβεστικών οχημάτων, οι οποίες βρίσκονται τοποθετημένες σε διάφορα σημεία της περιφέρειας του Δήμου Καλαμάτας και μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα ξεκινά η ΔΕΥΑΚ επισκευές όπου απαιτείται, ώστε στη συνέχεια να γεμίσουν οι δεξαμενές και να είναι διαθέσιμο το νερό σε περίπτωση φωτιάς. Η πλήρωση των δεξαμενών με νερό θα γίνει από την Πυροσβεστική Υπηρεσία και τη Διεύθυνση Διαχείρισης Οχημάτων του Δήμου Καλαμάτας.
Στο πλαίσιο της συνεδρίασης, συζητήθηκαν θέματα συνεργασίας και συντονισμού μεταξύ των εμπλεκομένων, καθώς και αιτήματα Προέδρων Κοινοτήτων και εθελοντών, τα οποία καταγράφηκαν για την άμεση απόκριση των Υπηρεσιών του Δήμου.
Η συνεδρίαση ήταν ουσιαστική, με σημαντική συνεισφορά όλων των παρευρεθέντων.
Πηγή: Δήμος Καλαμάτας