Στην Ελληνική κυβέρνηση ρίχνει το μπαλάκι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για Περιμετρικό & Λεύκτρο – Σπάρτη

Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε Ερώτηση του Έλληνα Ανεξάρτητου Ευρωβουλευτή Ν. Μαριά για το τμήμα «Λεύκτρο-Σπάρτη».

perimetrikos kalamatas me louketoΣτην Ελληνική κυβέρνηση ρίχνει το μπαλάκι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ολοκλήρωση της κατασκευής της Εθνικής Οδού Κορίνθου – Καλαμάτας- Σπάρτης απαντώντας σε Γραπτή Ερώτηση που υπέβαλε ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών και Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Aντιμνημονιακοί Πολίτες, Καθηγητής Νότης Μαριάς.
Σημειώνεται ότι ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής με Ερώτησή του στην Ευρωβουλή στις 27/3/2015 είχε καταγγείλει τις απαράδεκτες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα «Λεύκτρο-Σπάρτη» και είχε ζητήσει την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη λήψη μέτρων προκειμένου επιτέλους να υπάρξει επιτάχυνση της κατασκευής του εν λόγω έργου το οποίο μάλιστα χρηματοδοτείται κυρίως από κονδύλια της Ε.Ε.
Όπως επισήμανε στην από 11/6/2015 Απάντηση εκ μέρους της Επιτροπής η αρμόδια Επίτροπος κα Cretu «προκειμένου να επιλύσουν το ζήτημα και να ολοκληρωθεί το έργο, τα μέρη της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου διαπραγματεύτηκαν και κατέληξαν σε κάποια λύση για τα χρηματοπιστωτικά ζητήματα που προέκυψαν. Η λύση αυτή δεν έχει ακόμη υποβληθεί στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για έγκριση».
Στη συνέχεια η κα. Cretu πετώντας το μπαλάκι στην κυβέρνηση επισημαίνει ότι «όταν εγκριθεί η λύση κατόπιν διαπραγμάτευσης, η Επιτροπή θα αξιολογήσει εποικοδομητικά νέα αίτηση του μείζονος έργου που θα βασίζεται σε στοιχεία που έχουν συμφωνηθεί, ώστε να μπορεί να εγκριθεί η τροποποίηση της υφιστάμενης απόφασης της Επιτροπής».
Ακολουθούν η Ερώτηση του Νότη Μαριά και η Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η Ερώτηση του Νότη Μαριά έχει ως εξής:
«Σημαντικές καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί στην Εθνική Οδό Κορίνθου-Καλαμάτας-Σπάρτης, με την πρόοδο του έργου να έχει ξεπεράσει το 95% αλλά οι εργασίες να έχουν σταματήσει.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των εφημερίδων, η κοινοπραξία που ανέλαβε την κατασκευή επικαλείται την παύση της χρηματοδότησης του έργου στα μέσα του 2013, καθώς οι ελληνικές τράπεζες εκτιμούν ότι τα έσοδα του έργου δεν επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων.
Η τελευταία παράταση στην προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου έχει λήξει από τον Ιούνιο του 2014, με το Ελληνικό Δημόσιο να προβαίνει σε αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης διαθέτοντας επιπλέον χρήματα στην κοινοπραξία που ανακατασκευάζει την Εθνική Οδό.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1. Τι μέτρα πρόκειται να λάβει για την επιτάχυνση της κατασκευής του έργου, που κυρίως χρηματοδοτείται από κονδύλια της Ε.Ε.;
2. Έχει διερευνήσει τα αίτια καθυστέρησης κατασκευής της Εθνικής Οδού Κορίνθου-Καλαμάτας-Σπάρτης και, αν ναι, έχει καταλογίσει τις συνακόλουθες ευθύνες στους υπευθύνους;»
Η Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει ως εξής:
«Απάντηση της κ. Cretu εξ ονόματος της Επιτροπής (11.6.2015).
O αυτοκινητόδρομος Κόρινθος — Τρίπολη — Καλαμάτα (τμήμα Λεύκτρο — Σπάρτη) αποτελεί μεγάλο έργο που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης κατά την περίοδο 2007-2013 στο πλαίσιο του προγράμματος για την προσβασιμότητα. Η απόφαση συγχρηματοδότησης για το έργο εγκρίθηκε τον Ιούνιο του 2012. Περίπου το 93 % του φυσικού αντικειμένου του έργου έχει ολοκληρωθεί, και παρόμοιο ποσό των κονδυλίων έχει εκταμιευθεί. Η χρηματοπιστωτική κρίση, ωστόσο, έχει παγώσει το έργο• οι εργασίες έχουν ουσιαστικά σταματήσει.
Προκειμένου να επιλύσουν το ζήτημα και να ολοκληρωθεί το έργο, τα μέρη της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου διαπραγματεύτηκαν και κατέληξαν σε κάποια λύση για τα χρηματοπιστωτικά ζητήματα που προέκυψαν. Η λύση αυτή δεν έχει ακόμη υποβληθεί στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για έγκριση.
Όταν εγκριθεί η λύση κατόπιν διαπραγμάτευσης, η Επιτροπή θα αξιολογήσει εποικοδομητικά νέα αίτηση του μείζονος έργου που θα βασίζεται σε στοιχεία που έχουν συμφωνηθεί, ώστε να μπορεί να εγκριθεί η τροποποίηση της υφιστάμενης απόφασης της Επιτροπής».