Στις αρχές του 2023 ξεκινά το Καλαμάτα – Μεθώνη.
Συνάντηση είχε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο βουλευτής Μεσσηνίας Γιάννης Λαμπρόπουλος με τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η πορεία των διαδικασιών, που αφορούν τους μεγάλους μας οδικούς άξονες, από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη και την Τσακώνα μέχρι τον Πύργο, καθώς και την διάνοιξη εξόδου στο ύψος της βιομηχανικής ζώνης Μελιγαλά, επί του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης-Καλαμάτας.
Σε γραπτή του δήλωση ο μεσσήνιος πολιτικός αναφέρει:
Για τον οδικό άξονα από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη, πολύ σύντομα θα κατατεθεί η Σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση και στις αρχές του 2023 θα μπουν μπουλντόζες.
Πρόκειται για ένα από τα τρία μεγάλα έργα στην Ελλάδα που θα κατασκευαστούν με ΣΔΙΤ και το μόνο, που το Ελληνικό Δημόσιο δεν θα προκαταβάλει, από τα 350 εκατ. που θα κοστίσει, ούτε ένα ευρώ, παρά μόνο όταν παραδοθεί το έργο, τότε θα αρχίσει η καταβολή 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο, μέχρι την αποπληρωμή του.
Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος ανησυχίας ή αμφιβολίας για την έναρξη και την εκτέλεση του έργου και μάλιστα σε σύντομο χρόνο.
Σε ό,τι αφορά τον άλλο οδικό άξονα, από την Τσακώνα μέχρι τον Πύργο και συγκεκριμένα για το τμήμα από το Σαμικό μέχρι τη Νέδα, θα γίνει καινούργια μελέτη, με επικαιροποιημένα κυκλοφοριακά στοιχεία, ώστε να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι.
Στο υπόλοιπο τμήμα από την Τσακώνα έως το Καλό Νερό είναι όλα μελετητικά έτοιμα και εγκεκριμένα.
Για τον παραπάνω οδικό άξονα, είναι εκπεφρασμένη η Κυβερνητική βούληση να κρατηθεί ζωντανός και το έργο να εκτελεστεί πιθανότατα, όπως το τμήμα Πάτρα-Πύργος.
Η έξοδος στην βιομηχανική ζώνη του Μελιγαλά έχει κόστος κατασκευής 5 με 6 εκατ. ευρώ.
Με δεδομένη την αναγκαιότητα κατασκευής της παραπάνω εξόδου, αφού θα εξυπηρετεί τους Δήμους Οιχαλίας και Μεσσήνης και την εύκολη πρόσβαση στην αρχαία Μεσσήνη, εξετάζεται ο τρόπος χρηματοδότησής της.
Ευχαρίστησα τον κ. Καραμανλή για τον προγραμματισμό των μεγάλων έργων στον Νομό μας, όπως του δρόμου από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη, την παράκαμψη της Γιάλοβας, τα αντιπλημμυρικά της Καλαμάτας αλλά και τις συντονισμένες προσπάθειες του, για την έναρξη κατασκευής του τμήματος Πάτρα-Πύργος, καθώς και την μελλοντική του Πύργος-Τσακώνα.