Συνάντηση Σ. Αναστασόπουλου με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη

anastasopoulos125Ο Δήμαρχος Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος συναντήθηκε χθες με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στον οποίο κατέθεσε δύο υπομνήματα.

Το πρώτο υπόμνημα αφορά τις ζημιές από τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές στην ευρύτερη περιοχή της Αρχαίας Μεσσήνης, το οποίο συζητήθηκε και εγκρίθηκε στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο.

Στο αίτημά του, ο Δήμαρχος Μεσσήνης   τόνισε στον Υπουργό την αναγκαιότητα χρηματοδότησης του δήμου Μεσσήνης για την υλοποίηση έργου αποκατάστασης της απορροής των ομβρίων στην ως άνω περιοχή, εκτιμώμενης δαπάνης 100.000,00 €.

Επίσης ζήτησε την χρηματοδότηση από το Υπουργείο για εκπόνηση σχεδίου βελτίωσης της προσβασιμότητας του οικισμού της Αρχαίας Μεσσήνης με την κατασκευή αντιπυρικής οδού, βορειοανατολικά του οικισμού, εκτιμώμενης δαπάνης 100.000,00 €, καθώς και την κατασκευή αντιπυρικής ζώνης προστασίας του αρχαιολογικού χώρου, περιμετρικά αυτού.

 

Το δεύτερο υπόμνημα σχετίζεται με την αναγκαιότητα λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει την Καλαμάτα με τη Μεσσήνη και το ΤΕΙ. Η πρόσφατη λειτουργία της γραμμής κατά την εμποροπανήγυρη Μεσσήνης απέδειξε τη βιωσιμότητα αυτού του σχεδίου. Ο υπουργός είδε πολύ θετικά το θέμα αυτό και δεσμεύτηκε ότι σύντομα θα έχουμε εξελίξεις.

Το κείμενο του υπομνήματος έχει ως κάτωθι:

«Με στόχο την ανάδειξη για ακόμη μια φορά του σημαντικού ρόλου που δύναται να διαδραματίσει ο σιδηρόδρομος στις μετακινήσεις σε τοπικό επίπεδο, Ο Δήμος Μεσσήνης διεκδικεί την επαναλειτουργία σε μόνιμη βάση του τρένου στην προαστιακή γραμμή Καλαμάτας – Μεσσήνης.

Μιας γραμμής που ενώνει τα κέντρα της Καλαμάτας και της Μεσσήνης με το στρατιωτικό και με το πολιτικό αεροδρόμιο της πόλης το οποίο αναβαθμίζεται, με το ΤΕΙ Καλαμάτας, τον ΟΑΕΔ, με την Βιομηχανική Περιοχή, όπου συγκεντρώνονται έντονες επαγγελματικές δραστηριότητες,  καθώς και με τις δυτικές συνοικίες της Καλαμάτας και τον εκτεταμένο οικιστικό ιστό του Ασπροχώματος.

Όπως είναι γνωστό, δρομολόγια πραγματοποιούνται καθημερινά για το οκταήμερο που διαρκεί το περίφημο Νησιώτικο Πανηγύρι. Η απήχηση του κόσμου αποδεικνύει για ακόμα μια φορά την αναγκαιότητα επαναδρομολόγησης της μείζονος σημασίας σιδηροδρομικής γραμμής. Οι δημότες της Μεσσήνης  και της Καλαμάτας επιζητούν για άλλη μια φορά το αυτονόητο, να έχουν στη διάθεσή τους εναλλακτικό, και τονίζω ασφαλές, μέσο μεταφοράς το οικονομικό, ταχύ, φιλικό τρένο.

Σύμφωνα με πληροφορίες των αρμοδίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο μηχανοστάσιο της Καλαμάτας  υπάρχουν διαθέσιμες 4 αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-1, οι οποίες είναι άριστα συντηρημένες, καθαρές και βρίσκονται σε άψογη λειτουργική κατάσταση. Επομένως υπάρχει η δυνατότητα μιας άκρως βελτιωμένης σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης της Μεσσηνίας, με στοχευμένη εκμετάλλευση του δικτύου ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά του, παράλληλα με αξιοπρεπείς συνθήκες μεταφοράς με ποιοτικούς συρμούς, εύκολη προσβασιμότητα, σωστά ωράρια δρομολογίων και προσιτές τιμές εισιτηρίων.

Ο Δήμος Μεσσήνης από την πλευρά του οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, ενισχύοντας εμπράκτως τον προαστιακό σιδηρόδρομο με κάθε τρόπο, όπως με την αρωγή του στην ενημέρωση των δημοτών για τις νέες υπηρεσίες, στον ευπρεπισμό και την καθαριότητα των σιδηροδρομικών σταθμών όπως και ήδη έχει κάνει και στην ασφάλεια των ισόπεδων διαβάσεων, ενώ μπορεί να επιλέξει την εξωτερική επιφάνεια των βαγονιών για τη διαφημιστική προβολή της Μεσσηνίας.

Παράλληλα ο Δήμος Μεσσήνης τονίζει τα οφέλη για τη βιώσιμη κινητικότητα, την αποσυμφόρηση των δρόμων και των θέσεων parking, την ασφάλεια και την ταχύτητα των μετακινήσεων, την εξοικονόμηση καυσίμων και τη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από τους ρύπους της αυτοκίνησης.

Η επαναδρομολόγηση της γραμμής Καλαμάτα – Μεσσήνη θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη της περιοχής, θα αυξήσει την παραγωγική ανασυγκρότηση και σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, θα τονώσει τη τουριστική κίνηση στη Μεσσήνη και τις γύρω περιοχές.»