Η Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μεσσηνίας σε δελτίο τύπου αναφέρει:
“Σήμερα 23.08.2021 δόθηκαν με πίνακα τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών (δασκάλων, νηπιαγωγών και ειδικοτήτων) από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας. Στους δασκάλους (ΠΕ70), στη στήλη παρατηρήσεις, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι, δημοτικά σχολεία που είναι οργανικά 6/θέσια θα λειτουργήσουν φέτος ως 5/θέσια με βάση τον αριθμό των μαθητών («λειτουργικότητα» σχολικής μονάδας). Ανάμεσα σε αυτά είναι και οι σχολικές μονάδες της Κορώνης και του Διαβολιτσίου που είναι πυρόπληκτες περιοχές. Για εμάς τους εκπαιδευτικούς του ΣΥΡΙΖΑ η υποβάθμιση σχολικών μονάδων, 10 μέρες πριν από το άνοιγμα των σχολείων με «άνωθεν» εντολή, με οικονομικά κριτήρια (περιορισμό των προσλήψεων εκπαιδευτικών) και χωρίς καμία διαβούλευση αποτελεί πλήγμα για το δημόσιο σχολείο και την παρεχόμενη από αυτό εκπαίδευση.
Ειδικότερα, η επαναλειτουργία όλων των σχολείων στις πυρόπληκτες περιοχές και η συνέχιση της λειτουργίας τους, πρέπει να γίνει, για ικανό χρονικό διάστημα καθ’ υπέρβαση των προβλέψεων που αφορούν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε συνθήκες πανδημίας τα δύο τελευταία χρόνια βίωσαν πρωτόγνωρες καταστάσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτείται γενναία ενίσχυση των διαθέσιμων υλικών και ανθρώπινων πόρων, ώστε η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να αποτελέσει κεντρικό πυλώνα πρόληψης περαιτέρω πανδημιών αλλά και αντιμετώπισης του φόβου. Η διεύρυνση των πρακτικών «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», που στην πραγματικότητα εφαρμόζονται ως τηλεκπαίδευση, αποτελεί πρόσκαιρη λύση ανάγκης και μόνο ως λύση συμπληρωματική των κλασικών μορφών διδασκαλίας.
Σε αυτό το πλαίσιο ζητούμε από τις αρμόδιες εκπαιδευτικές αρχές να μην προχωρήσουν στη λειτουργική υποβάθμιση των σχολικών μονάδων και ειδικά στις πυρόπληκτες περιοχές και παράλληλα καλούμε τους αρμοδίους ώστε να «ενισχυθούν οικονομικά όλοι οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί των πυρόπληκτων περιοχών για να καλυφθούν τα έξοδα αγοράς ατομικών σχολικών ειδών και ηλεκτρονικού εξοπλισμού».
Το σχολείο σε καιρό πανδημίας δεν αποτελείται μόνο από αριθμούς και είναι πολλά παραπάνω από τη διδασκαλία της σχολικής ύλης. Η κυβερνητική λογική της απαξίωσης του δημόσιου σχολείου και της υποβάθμισης των σχολικών μονάδων του Νομού μας, καθαρά για λόγους οικονομίας, θα μας βρει για ακόμη μια φορά απέναντι”.