Μετά την άρνηση του κουαρτέτου να επεκταθεί η ισχύς της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων έως τον Ιούνιο του 2016, η κυβέρνηση και ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκίνητων), προσανατολίζονται στην εξεύρεση μιας λύσης για να μειωθούν οι συνέπειες από την διακοπή του ευνοϊκού μέτρου.
Η καλύτερη λύση αυτή τη στιγμή, είναι να δεχθεί το κουαρτέτο την επέκταση του μέτρου για ένα είτε δυο μήνες. Αν η απόσυρση ισχύει μέχρι το τέλος Απριλίου, εκτιμάται ότι θα λυθούν τα προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων. Μέχρι τώρα υπάρχουν περίπου 6.000 παραγγελίες για αγορά καινούργιων αυτοκινήτων, οι οποίες δεν μπορούν να ολοκληρωθούν γιατί δεν ισχύει το ευνοϊκό μέτρο. Τα αυτοκίνητα είναι στα τελωνεία και οι υπάλληλοι περιμένουν διευκρινήσεις για να ολοκληρώσουν την διαδικασία.
Επίσης, σε αυτή τη περίπτωση, θα δοθεί η δυνατότητα σε όσους αντιπροσώπους και εμπόρους έχουν την οικονομική δυνατότητα να εκτελωνίσουν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων, με την μικρότερη φορολογία λόγω της απόσυρσης. Τα αυτοκίνητα αυτά θα διοχετευτούν στην αγορά σε χαμηλότερες τιμές, από εκείνες που θα ισχύουν μόλις διακοπεί οριστικά η απόσυρση. Επομένως, το όφελος θα είναι μεγάλο για τους υποψήφιους αγοραστές.
Το δεύτερο σενάριο, το οποίο έχει πολλές αδυναμίες, είναι η περίπτωση το κουαρτέτο, να μην δεχθεί ούτε μια ημέρα παράταση της απόσυρσης. Τότε, οι παραγγελίες θα βρεθούν στον ”αέρα” και οι αγοραστές θα έχουν δυο επιλογές, να ολοκληρώσουν την αγορά του αυτοκινήτου καταβάλλοντας ολόκληρο το ποσό της φορολογίας είτε να ακυρώσουν τη παραγγελία τους και να ζητήσουν πίσω τα χρήματα που έδωσαν σαν προκαταβολή.
Οι αντιπροσωπείες θα βρεθούν σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση, γιατί έχουν παραγγείλει τα αυτοκίνητα και έχουν πληρώσει το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας τους.
Υπάρχει όμως και μια παράπλευρη επίδραση η οποία θα συμβάλλει στην εξυγίανση του χώρου του αυτοκινήτου και στη δικαιότερη φορολογία των αυτοκινήτων. Η οριστική διακοπή της απόσυρσης θα επιταχύνει τις διαδικασίες για να ολοκληρωθεί το νέο φορολογικό νομοσχέδιο το οποίο θα απαλλάσσει την φορολογία των αυτοκινήτων από τον κυβισμό του κινητήρα.
Τα νέα κριτήρια είναι δικαιότερα και έχουν σχέση με την πραγματική αξία του αυτοκινήτου όπως την καθορίζει το εργοστάσιο με διαφανείς διαδικασίες, την κατανάλωση, τους ρύπους, το είδος του καυσίμου κ.α.
Πηγή: euro2day.gr