Στη δημοσιότητα δόθηκε το απόγευμα της Δευτέρας το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες, καθώς και η αιτιολογική έκθεση που το συνοδεύει.
Το εν λόγω νομοσχέδιο ρυθμίζει θέματα αδειοδότησης τηλεοπτικών σταθμών και θέματα που αφορούν στις συχνότητες. Σύμφωνα με τη διάσκεψη των προέδρων, το νομοσχέδιο θα συζητηθεί στις αρμόδιες επιτροπές την Τρίτη και την Τετάρτη και στην Ολομέλεια την Πέμπτη και το Σάββατο.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες δεν έχει ιδιαίτερες διαφορές με εκείνο που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον Ιούλιο και φαίνεται ότι δεν έχουν ληφθεί καθόλου υπ’ όψιν οι αντιρρήσεις που είχε εκφράσει το καλοκαίρι το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ). Πιο συγκεκριμένα, το ΕΣΡ είχε προειδοποιήσει ότι το νομοσχέδιο που προωθούσε ο ΣΥΡΙΖΑ δεν λαμβάνει καθόλου υπ’ όψιν την πραγματικότητα της αγοράς ενώ δίνει υπερεξουσίες στους εκάστοτε αρμόδιους υπουργούς. Αυτοί οι υπουργοί θα είναι, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, και οι άνθρωποι που τελικώς αποφασίζουν για τον αριθμό των αδειών αλλά και την τιμή εκκίνησης τους.
Πόσους εργαζόμενους θα πρέπει να έχει ένα κανάλι ενημερωτικού χαρακτήρα
Τουλάχιστον 400 εργαζόμενους θα πρέπει να απασχολούν τα κανάλια που θέλουν να λάβουν άδεια εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα γενικού περιεχομένου. Την ίδια ώρα, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι το προσωπικό των υποψηφίων για άδειες εθνικές εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα θεματικού περιεχομένου θα πρέπει να απαρτίζεται τουλάχιστον από 200 άτομα. Αντίστοιχα, το προσωπικό των υποψηφίων για άδειες εθνικής εμβέλειας μη ενημερωτικού χαρακτήρα θα πρέπει να απαρτίζεται, κατά μέσο όρο ετησίως, τουλάχιστον από 50 άτομα. Τα περιφερειακά κανάλια ενημερωτικού ή μη χαρακτήρα θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 20 εργαζόμενους κατά μέσο όρο ετησίως.
Λόγοι ανάκλησης αδειών
Στο νομοσχέδιο αναφέρονται και οι λόγοι για τους οποίους θα μπορούσε να ανακληθεί μια άδεια που έχει χορηγηθεί από το αρμόδιο υπουργείο. (Δείτε αναλυτικά το άρθρο 15, στο συνημμένο αρχείο)
Α. Η μείωση των ιδίων κεφαλαίων της αδειούχου ανώνυμης εταιρίας σε σχέση με το απαιτούμενο ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο, που απαιτείτο προς χορήγησης της άδειας.
Β. Η μείωση του προσωπικού της αδειούχου ανώνυμης εταιρίας σε σχέση με το απαιτούμενο προς χορήγηση της άδειας ελάχιστο αριθμό απασχολούμενων.
Γ. Η μη τήρηση από την αδειούχο εταιρία των προβλεπομένων προϋποθέσεων που αφορούν το εκπεμπόμενο πρόγραμμα και βάσει του οποίου χορηγήθηκε η άδεια.
Διαβάστε ολόκληρο το νομοσχέδιο ΕΔΩ και την αιτιολογική έκθεση ΕΔΩ
e-typos.com