Στους στόχους της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τα κενά στα σχολεία της χώρας αναφέρθηκε ο αρμόδιος υπουργός, Νίκος Φίλης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Αικατερίνης Ιγγλέση.
«Η εκπαίδευση περνάει δύσκολα, γιατί η χώρα περνάει δύσκολα» είπε ο κ. Φίλης, τονίζοντας ότι «η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στην εκπαίδευση είναι σταθερός στόχος της κυβέρνησης, προκειμένου να σπάσει ο φαύλος κύκλος της αδιοριστίας».
Παράλληλα ο κ. Φίλης σημείωσε ότι στο μεγαλύτερο μέρος, η κατάσταση στα σχολεία της χώρας εξομαλύνεται και τα κενά σταδιακά καλύπτονται.
Ο υπουργός Παιδείας ενημέρωσε, ότι φέτος, έχουν ήδη παρουσιαστεί 16.000 αναπληρωτές και πρόκειται να προσληφθούν ακόμη 5.294, και ακόμη 1.023 στην ενισχυτική διδασκαλία ανεβάζοντας τον αριθμό των αναπληρωτών στους 22.374, αριθμός ο οποίος είναι μεγαλύτερος, κατά 21,4% σε σχέση με τον αριθμό των 18.469 αναπληρωτών, που είχαν προσληφθεί πέρυσι.
Σε ότι αφορά τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, ο κ. Φίλης, διευκρίνισε ότι μόνο το 5% των τμημάτων έχει ξεπεράσει το όριο των 25 μαθητών ανά τμήμα, ενώ για το θέμα της κάλυψης των δυσπρόσιτων περιοχών, είπε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να μην υπάρξουν ελλείψεις, ακόμη και στις περιπτώσεις όπου ένας δάσκαλος αντιστοιχεί σε δύο μαθητές, ακόμη και σε έναν.
Οι τομείς της παιδείας της υγείας και της δημόσιας διοίκησης, είναι τομείς υψηλής προτεραιότητας για την κυβέρνηση και το δημόσιο σχολείο θα αποτελέσει σημείο αιχμής για να σπάσει ο φαύλος κύκλος της οικονομικης κρίσης, κατέληξε ο υπουργός Παιδείας.
Απαντώντας σε άλλη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Ιωάννη Δελή για το θέμα των σχολείων ειδικής αγωγής, ανέφερε ότι η εικόνα που υπάρχει σήμερα δεν περιποιεί τιμή στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, και πρόσθεσε ότι οι κινήσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ο κ. Φίλης σημείωσε, επίσης, ότι τη φετινή χρονιά το υπουργείο Παιδείας προσέλαβε σε όλες τις δομές ειδικής αγωγής, 2.494 αναπληρωτές, αριθμός διπλάσιος από τους 1,244 πέρυσι.
«Στόχος της κυβέρνησης είναι να υπάρχει τουλάχιστον ένα ειδικό σχολείο ανά περιφέρεια» είπε ο υπουργός Παιδείας και προανήγγειλε τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής η οποία θα εξετάσει τους όρους λειτουργίας όλων των σχολείων ειδικής αγωγής.