Στους δρόμους απειλούν να βγουν οι 27.000 ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιων μεταφορών, διαμαρτυρόμενοι για την πρόσφατη απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία τα βαριά οχήματα θα κινούνται στους εθνικούς δρόμους και θα μπορούν να μπαίνουν στους παράδρομους μόνον αν είναι εφοδιασμένα με ειδική άδεια.
Το μέτρο θεσπίστηκε για να ενισχυθεί η ασφαλής οδήγηση στο τοπικό οδικό δίκτυο, το οποίο επιβαρύνθηκε τα τελευταία χρόνια λόγω της «εισβολής» φορτηγών που πλήττονται από την υπέρογκη αύξηση των διοδίων.
Ως το 2008, για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη οι νταλίκες πλήρωναν 42 ευρώ, αλλά μετά την παραχώρησή τους σε ιδιώτες τα διόδια πενταπλασιάστηκαν και εκτοξεύτηκαν στα 217 ευρώ και μάλιστα χωρίς να περιλαμβάνεται η Αττική οδός!
«Θέλουμε κίνητρα, δεν πηγαίνουμε για εκδρομή στην εθνική οδό», τόνισε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Π. Σκουλικίδης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, και επανέλαβε το αίτημα του κλάδου για συνάντηση με εκπρόσωπο του υπουργού ώστε να βρεθεί λύση στο θέμα με τη θέσπιση εκπτώσεων 50% στις τιμές των διοδίων.
Αφανισμός του κλάδου
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών υπολογίζουν ότι η αναγκαστική κυκλοφορία των οχημάτων τους στις εθνικές επιβαρύνει το κόστος και στην ουσία αφανίζει τον κλάδο, αφού τα μεταφορικά έχουν μειωθεί λόγω της απελευθέρωσης της αγοράς που έγινε το 2010 και του ανταγωνισμού που ακολούθησε, ενώ η μετακύλιση των διοδίων στον πελάτη θα είναι η χαριστική βολή.
Το μέτρο αναμένεται να ισχύσει από τη Δευτέρα και οι παραβάτες απειλούνται με τσουχτερά πρόστιμα 1.000 ευρώ για τον οδηγό και άλλων 1.000 ευρώ για τον ιδιοκτήτη του φορτηγού.
Ο Π. Σκουλικίδης ανέφερε και ορισμένα… παρατράγουδα που προκαλεί η εφαρμογή της υπουργικής απόφασης. Σήμερα, για τη μεταφορά ενός φορτίου από την Ελευσίνα στη Θήβα μέσω Μάνδρας-Μαγούλας το φορτηγό διανύει 55 χλμ.
Με τη νέα απόφαση πρέπει να κινηθούν μέσω του Κηφισού και να διανύσουν 120 χλμ.
«Θα έχουμε επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό και ατμοσφαιρική ρύπανση», επισήμανε. Οι Γ. Παπούλιας και Β. Τζιμοράγκας, που μίλησαν εκ μέρους των ομοσπονδιών, υποστήριξαν ότι η Τροχαία δεν κάνει ελέγχους σε φορτηγά με ξένες πινακίδες που κυκλοφορούν στο εθνικό οδικό δίκτυο με το επιχείρημα ότι δεν μπορούν να τα εντοπίσουν για να εισπράξουν τα πρόστιμα.
«Τα πιο πολλά φορτηγά έχουν έδρα σε γειτονικές χώρες, αλλά εξυπηρετούν την ελληνική αγορά», τόνισαν και ανέφεραν ότι έχουν καταθέσει από χρόνια στοιχεία στο ΣΔΟΕ.
efsyn.gr