Εδώ και μια εξαετία η χώρα βρίσκεται υπό διαρκή οικονομική κρίση. Τα μνημόνια (κεντροδεξιά, κεντροαριστερά, αριστερά) διαδέχονται το ένα το άλλο. Μαζί τους βεβαίως έρχονται και τα οικονομικά μέτρα, οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, οι φόροι και πάει… κλαίγοντας.
Τα στελέχη των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας, οι οποίοι ουσιαστικά έχουν καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος καθώς «πνίγονται» λόγω υπερδανεισμού, ενώ καταγράφουν συνεχώς ζημίες, παρότι περικόπτουν ολοένα και περισσότερο μισθούς, προσωπικό και παραγωγές, βλέπουν να χάνουν και τηλεθεατές.
Τη στιγμή που οι ώρες που περνάμε μπροστά στο χαζοκούτι αυξάνονται, οι τηλεθεατές φαίνεται να μειώνονται. Και παρότι οι πολίτες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις όποιες εξελίξεις το τελευταίο διάστημα, φαίνεται να υπάρχει μια κάποια κόπωση, ακόμα και στα κεντρικά δελτία ειδήσεων των καναλιών εθνικής εμβέλειας.
Εξετάζοντας για παράδειγμα το χρονικό διάστημα 1/10 έως και 15/11/2015 και συγκρίνοντας με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, φαίνεται ότι τόσο τις καθημερινές όσο και τα Σαββατοκύριακα έχουν γυρίσει την πλάτη τους στα δελτία ειδήσεων περίπου 150.000 τηλεθεατές.
Κι αυτό μπορεί να είναι κάπως αυθαίρετο, αφού τα δελτία ειδήσεων των καναλιών δεν μεταδίδονται τις ίδιες ώρες ώστε να υπάρχει μια σαφής και ξεκάθαρη συγκεντρωτική απεικόνιση, ενώ και από πέρσι μέχρι φέτος υπάρχουν και νέες εναλλαγές στις ώρες μετάδοσης ορισμένων, είναι όμως μια… ένδειξη (με την όποια αυθαιρεσία επί των απόλυτων αριθμών) ότι κάτι δεν πάει καλά.
Τα περισσότερα κεντρικά δελτία φαίνεται να χάνουν τηλεθεατές ενώ υπάρχουν και ορισμένα που έχουν πάρει την αντίθετη διαδρομή, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερους, έστω κι αν για την ώρα αυτό δεν αλλάζει ιδιαίτερα το τηλεοπτικό σκηνικό.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Σύμφωνα με τις καταγραφές της Nielsen για την περίοδο 1/10-15/11/2015, τις καθημερινές το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 παραμένει στην κορυφή (όπως ήταν και πέρσι το ίδιο διάστημα), αλλά έχει χάσει κατά μέσον όρο 98.000 τηλεθεατές.
Πρόκειται μάλιστα για το κανάλι που καταγράφει τις μεγαλύτερες απώλειες, ενώ έπεται το δελτίο της ΕΡΤ, που έχει χάσει 61.000 άτομα. Ομως στη δημόσια τηλεόραση έχουμε και την πρώτη αλλαγή σε ώρα μετάδοσης. Φέτος επιστρέψαμε στην ΕΡΤ με το κεντρικό δελτίο να μεταδίδεται στις 21.00, ενώ πέρσι το ίδιο διάστημα είχαμε δελτίο ειδήσεων της ΝΕΡΙΤ που προβαλλόταν στις 18.00. Μείωση τηλεθεατών τις καθημερινές εμφανίζει και το δελτίο του MEGA, έχοντας χάσει 11.000 άτομα από πέρσι, αλλά παραμένοντας στην τρίτη θέση του πίνακα της Νielsen.
Σε αντίθετη πορεία, εμφανίζοντας αύξηση τηλεθεατών, βρίσκεται το STAR, που φαίνεται να έχει προσελκύσει φέτος 16.000 άτομα παραπάνω από πέρσι, αλλά τη μεγαλύτερη αύξηση εμφανίζει το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, που προσελκύει πλέον καθημερινά 33.000 τηλεθεατές παραπάνω από πέρσι.
Το κανάλι του Φαλήρου έχει αυξήσει ακόμα περισσότερο τους τηλεθεατές του στο κεντρικό δελτίο του Σαββατοκύριακου, καθώς το βλέπουν 94.000 περισσότερα άτομα και μάλιστα έχει ανέβει και μία θέση, καθώς πλέον βρίσκεται τέταρτο, αφήνοντας πέμπτο το STAR.
Τα δύο αυτά κανάλια πάντως, το διάστημα που εξετάζουμε, είναι αυτά που τα στελέχη τους έχουν φροντίσει να ενισχύσουν σημαντικά το πρόγραμμά τους και μάλιστα δοκιμάζοντας και παραγωγές που μέχρι πρότινος απέφευγαν.
Το Σαββατοκύριακο σημαντική αύξηση τηλεθεατών εμφανίζει και το δελτίο ειδήσεων του Ε TV, που το συγκεκριμένο διάστημα φέτος προσελκύει 62.000 άτομα παραπάνω από πέρσι, αλλά παραμένει στην τελευταία θέση. Το Ε TV τόσο τις καθημερινές όσο και τα Σαββατοκύριακα άλλαξε τις ώρες μετάδοσης του κεντρικού δελτίου ειδήσεων.
Πέρσι καθημερινές και Σαββατοκύριακα μεταδιδόταν στις 17.50. Φέτος, το κεντρικό του δελτίο ειδήσεων μεταδίδεται τις καθημερινές στις 19.00 (κοντράρεται ουσιαστικά με αυτό του ALPHA), ενώ τα Σαββατοκύριακα στις 19.45 (κοντράρεται δηλαδή αρχικά με αυτό του STAR και μετέπειτα με εκείνα του ΑΝΤ1 και του MEGA).
Τη μεγαλύτερη μείωση τηλεθεατών και το Σαββατοκύριακο έχει υποστεί το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA, καθώς φαίνεται να έχει χάσει από πέρσι 173.000 άτομα αλλά παραμένει στην τρίτη θέση. Ακολουθεί και πάλι το δελτίο της ΕΡΤ, που έχει χάσει από πέρσι 103.000 άτομα, αν και παραμένει στην έκτη και προτελευταία θέση του πίνακα.