Χαμόγελα στην ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων

psifiaki1Σε θετικό έδαφος, καταγράφοντας αύξηση 7,3%, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, βρέθηκε – το 2014 – η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, με την αξία της να ανέρχεται σε €1,845 δις, σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εταιρειών Πληροφορικής και επικοινωνιών Ελλάδος.

Στέλνοντας σαφέστατα μηνύματα σταθεροποίησης, η αγορά κινήθηκε ανοδικά και σε επίπεδο 4ου τριμήνου, σημειώνοντας αύξηση κατά 10,1%, με την αξία του κλάδου να φθάνει τα €567 εκατ.

Μάλιστα, το 4ο τρίμηνο, τέσσερις από τους επτά επιμέρους τομείς της αγοράς κινήθηκαν ανοδικά, με δύο εξ αυτών, τις Τηλεπικοινωνίες και τις Λευκές Συσκευές, να εμφανίζουν διψήφια ποσοστά αύξησης. Αντίθετα, η κατηγορία των Φωτογραφικών Ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση στο σύνολο του 2014. Σε επίπεδο έτους, όλοι οι τομείς της αγοράς, με εξαίρεση εκείνον των Φωτογραφικών Ειδών (που υποχώρησε κατά -12,3%), κινήθηκαν στο πεδίο με τα θετικά πρόσημα το 2014. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της GfK TEMAX, τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλωσίμων και τα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά, με αυξήσεις 11,2% και 11,1%, και αξία αγοράς €25 εκατ. και €367 εκατ., αντίστοιχα, κατέγραψαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε επίπεδο έτους, σε σχέση με το 2013. Ο τομέας των Προϊόντων Πληροφορικής και οι Τηλεπικοινωνίες διευρύνθηκαν κατά 8,2% και 7%, αντίστοιχα, το 2014 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, με την αξία των δύο κλάδων να φτάνει τα €406 εκατ. και €487 εκατ. Οι δε τομείς των Μεγάλων και Μικρών Οικιακών Συσκευών βελτιώθηκαν κατά 7,7% και 0,2% αντίστοιχα, το 2014, με την αξία των δύο τομέων να ανέρχεται σε €390 εκατ. και €132 εκατ., αντίστοιχα.

 

Προϊόντα Πληροφορικής: οριακή πτώση

Την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2014, η αξία της αγοράς των Προϊόντων Πληροφορικής υποχώρησε ελαφρά κατά 1,9% στα €121 εκατ., σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Σύμφωνα με τους αναλυτές της GfK, οι προσφορές και η πτώση της μέσης τιμής είναι οι παράγοντες, που οδήγησαν σε αρνητικό πρόσημο την τεχνολογία. Μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα, στα οποία τα Προϊόντα Πληροφορικής κατέγραφαν άνοδο, το 4ο τρίμηνο του 2014 σημείωσαν οριακή πτώση. Ο έντονος ανταγωνισμός και οι συνεχιζόμενες προσφορές οδήγησαν κατηγορίες, όπως tablets και φορητούς υπολογιστές, σε σημαντική πτώση μέσης τιμής σε σχέση με πέρσι, οδηγώντας τις σε χαμηλότερα επίπεδα αξιών, παρά το θετικό τους πρόσημο σε τεμάχια. Τέλος, οι κατηγορίες των περιφερειακών, όπως ποντίκια, πληκτρολόγια, αλλά και οθόνες, συνέχισαν να καταγράφουν άνοδο σε αξίες.

Τηλεπικοινωνίες: θετικό πρόσημο

Οι Τηλεπικοινωνίες ξεπέρασαν συνολικά τα €170 εκατ. το 4ο τρίμηνο, καταγράφοντας αύξηση κατά 29%. Τα “έξυπνα” κινητά αποτέλεσαν τον οδηγό των εξελίξεων, με τη μέση τιμή τους να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. Συνολικά, οι συσκευές τηλεπικοινωνίας, όπως δείχνουν τα στοιχεία της GfK, εδραιώνονται στην πρώτη θέση της προτίμησης των καταναλωτών. Σημαντική συμβολή στην πορεία της αγοράς είχαν και τα σταθερά τηλέφωνα, αλλά και τα ακουστικά τηλεφώνων. Και στις δύο περιπτώσεις, τα επίπεδα των μέσων τιμών σημείωσαν ελαφρά αύξηση σε σχέση με το περσινό τρίμηνο.

Ηλεκτρονικά Προϊόντα: σε άνοδο

Σε ανοδική πορεία βρέθηκε, το 4ο τρίμηνο του 2014, η κατηγορία των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων, σημειώνοντας αύξηση κατά 8,7% στα €117 εκατ. Οι τηλεοράσεις και οι κονσόλες αποτέλεσαν τη βάση για την αύξηση του τζίρου, διατηρώντας θετικό πρόσημο και στο 4ο τρίμηνο. Πέρα από τις δυο προαναφερθείσες κατηγορίες, ανοδική πορεία σημείωσαν, επίσης, οι βιντεοκάμερες αλλά και οι συσκευές αποθήκευσης (USB και κάρτες μνήμης). Οι μεν βιντεοκάμερες επωφελούμενες από τη δυναμική που έχουν αναπτύξει οι κάμερες δράσης (action cameras) οι δε συσκευές αποθήκευσης από τις αυξημένες πωλήσεις λόγω εποχικότητας σε Tablets και Κινητά.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου – Αναλώσιμα: ανόδου συνέχεια

Σε ό,τι αφορά τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα, η κατηγορία κινήθηκε ανοδικά για έβδομο συνεχές τρίμηνο, παρά το γεγονός ότι η επιρροή της “επιστροφής στα θρανία” ήταν, σαφώς, μικρότερη σε σχέση με πέρσι, που η έναρξη της σχολικής/ακαδημαϊκής χρονιάς κράτησε μέχρι και τα μέσα Οκτώβρη. Η θετική πορεία της κατηγορίας βοηθήθηκε τόσο από τα εκτυπωτικά μηχανήματα, όσο και από τα πολυμηχανήματα. Σε επίπεδο μέσης τιμής, τα πολυμηχανήματα καταγράφουν άνοδο εν αντιθέσει με τους εκτυπωτές, που σημείωσαν σημαντική μείωση τιμής.

Οικιακές Συσκευές: σημαντική άνοδος

Η κατηγορία των μεγάλων λευκών συσκευών συνέχισε και κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς την ανοδική της πορεία, με τα πλυντήρια ρούχων και τις κουζίνες να είναι οι προϊοντικές κατηγορίες με τη μεγαλύτερη άνοδο. Μετά από μια πολύ μεγάλη περίοδο συνεχόμενης πτώσης της μέσης τιμής, το τελευταίο τρίμηνο του 2014 σημειώθηκαν οι μικρότερες απώλειες, οι οποίες οφείλονται, κατά κύριο λόγο, σε προσφορές από τις κατηγορίες των εντοιχιζόμενων συσκευών. Στις μικρές οικιακές συσκευές, η θετική ανάπτυξη των προηγούμενων τριμήνων δεν συνεχίστηκε κατά το 4ο τρίμηνο του 2014. Οι διάφορες προωθητικές ενέργειες με κουπόνια ή με την προσφορά συσκευασιών δώρου την περίοδο των γιορτών συνέβαλαν στην πτώση της μέσης τιμής της κατηγορίας και δεν επέτρεψαν να σημειώσει την ανάλογη ανάπτυξη σε αξία.

Φωτογραφικά Είδη: εντείνεται η πτώση

Με ποσοστό πτώσης 15,3% ολοκληρώθηκε και το τελευταίο τρίμηνο του 2014 για τον τομέα των φωτογραφικών μηχανών. Πάντως, παρά τη συνολική αρνητική εικόνα, οι μηχανές αποσπώμενων φακών διατήρησαν το θετικό τους πρόσημο και στο κλείσιμο του έτους, καταγράφοντας άνοδο αξιών κατά τους τελευταίους τρεις μήνες.

reporter.gr