Συζητήθηκε σήμερα στην Βουλή η επίκαιρη ερώτηση για τα έργα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου Καλαμάτας, που κατέθεσε ο Βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
Ο κ. Χαρίτσης στην πρωτολογία του αφού τόνισε την ιλιγγιώδη εκτόξευση των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο Καλαμάτας κατά την τελευταία 10ετία, με αύξηση των αφίξεων κατά 400%,επεσήμανε ότι πλέον οι υποδομές του έχουν εξαντλήσει τις δυνατότητές τους σε ότι αφορά τον όγκο επιβατών και πτήσεων που έχει να διαχειριστεί, όπως για παράδειγμα η έλλειψηχωρητικότητας της αίθουσας αναμονής, η επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, του κτηρίου του αεροσταθμού και του περιβάλλοντα χώρου. Παράλληλα έθεσε το ζήτημα της έλλειψης ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας από την ΥΠΑ, θέση που τώρα καλύπτεται από ελεγκτή-στέλεχος της πολεμικής αεροπορίας. Τέλος ζήτησε από τον Υπουργό συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα των ενεργειών του Υπουργείου ως προς την διαδικασία των απαλλοτριώσεων για το έργο επέκτασης των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου Καλαμάτας, εφ’ όσον ακόμη δεν έχει εκδοθεί ηδικαστική απόφαση για την τιμή της μονάδας απαλλοτριώσεων.
Ο κ. Χαρίτσης υπενθύμισε τέλος τις δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη κατά την διάρκεια επίσκεψής του στην Καλαμάτα στις 19/10/2019, όπου μεταξύ άλλων είχε δηλώσει «… το επόμενο διάστημα θα κινηθούν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας κατά τα πρότυπα των υπολοίπων 14 περιφερειακών αεροδρομίων…» και «για το ταχύτερα αναπτυσσόμενο περιφερειακό αεροδρόμιο της χώρας, οι διαδικασίες θα είναι ξεχωριστές από τα υπόλοιπα…».Δηλώσεις που μέχρι σήμερα είναι χωρίς αντίκρισμα εφ’ όσον οι διαδικασίες υλοποίησης των έργων εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του αεροδρομίου κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς.
Στην απάντηση του ο Υπουργός Υποδομών ενημέρωσε αρχικά ότι η δικάσιμος που θα προσδιόριζε την τιμή μονάδας των απαλλοτριώσεων ήταν στις 7/12/2020, αλλά αναβλήθηκε λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας με νέα ημερομηνία δικάσιμουτην 1/3/2021. Παράλληλα ο υπουργός υποστήριξε ότι για την αποφυγή περαιτέρω καθυστερήσεων υπήγαγε την συγκεκριμένη απαλλοτρίωση στις διατάξεις του άρθρου 7α (σ.σ. σε μεγάλα έργα εθνικής σημασίας οι απαλλοτριώσεις αυτές περνάνε με αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου).Η διαγωνιστική διαδικασία του έργου θα ξεκινήσει αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία της απαλλοτρίωσης και δεσμεύτηκε ότι η όλη διαδικασία θα προχωρήσει τάχιστα.Ως προς την κάλυψη θέσης ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας από την ΥΠΑ ο Υπουργός εκτίμησε ότι δεν δημιουργεί πρόβλημα στην πολιτική αεροπορία η κάλυψη του ελεγκτή από στέλεχος της πολεμικής αεροπορίας, ενώ άφησε περιθώρια «εάν και εφ’όσον παραστεί ανάγκη» η θέση να καλυφθεί από την ΥΠΑ.
Κατά την δευτερολογία του ο κ. Χαρίτσης έθεσε και το θέμα των εξελίξεων για τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος, που όπως ανέφερε αποτελεί αλληλένδετο έργομε την ανάπτυξη του αεροδρομίου, ζητώντας επιτάχυνση των διαδικασιών εφ’ όσον και εκεί παρατηρούνται καθυστερήσεις, κυρίως πλέον από το συναρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος ως προς την έγκριση των περιβαλλοντολογικών αδειοδοτήσεων. Στην δευτερολογία του ο Υπουργός επανέλαβε ότι για τον οδικό άξονα έχει καταλήξει να μην αλλάξει η υφιστάμενη χάραξη, ενώ παράλληλα ανέφερε ότι το Υπουργείο «βλέπει» ταυτόχρονα και το έργο της περιμετρικής της Πύλου.
Κλείνοντας την δευτερολογία του ο κ. Χαρίτσης τόνισε ότι η επόμενη ημέρα της πανδημίας θα αναδείξει διεθνώς ένα εξόχως ανταγωνιστικό περιβάλλον στον τουρισμό. Συνεπώς οι υποδομές υποδοχής των ξένων επισκεπτών επιβάλλεται να εκσυγχρονιστούν ώστε να προσφέρουν συγκριτικό ποιοτικό πλεονέκτημα αλλά και να συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Υπό αυτό το πρίσμα τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των έργωνανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του αερολιμένα Καλαμάτας πρέπει να τηρηθούν, χωρίς πλέον άλλες καθυστερήσεις.