Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι παραμένουν οι 100 δόσεις για την εξαγορά των παράνομων εκχερσωμένων αγροτεμαχίων από τους αγρότες, αλλά μειώνεται το ποσό της ελάχιστης μηνιαίας δόσης στα 30 ευρώ κατ’ ελάχιστο. Μάλιστα το τίμημα της εξαγοράς ισούται με το ¼ της αντικειμενικής αξίας, ενώ προστίθενται και διατάξεις που, αν και δεν σχετίζονται άμεσα με τους δασικούς χάρτες, εντούτοις με αυτές ρυθμίζονται θέματα όπως η χωροθέτηση υδατοκαλλιεργειών σε εκτάσεις δασικού χαρακτήρα.
Οπως αναφέρουν οι συντάκτες του νομοσχεδίου, οι βασικές ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται αφορούν στην απλοποίηση και προώθηση της διαδικασίας αιτήσεων εξαγοράς ή και χρήσης (με την καταβολή ανταλλάγματος) εκχερσωμένων εκτάσεων, οι οποίες θα αναστέλλουν την κύρωση του δασικού χάρτη μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης από τα δασαρχεία, τη μείωση του κόστους εξαγοράς ή και χρήσης της έκτασης με ταυτόχρονη αύξηση του αριθμού των δόσεων καθώς και τη δυνατότητα ύπαρξης κατασκευών που εξυπηρετούν τη γεωργική δραστηριότητα σε παραχωρηθείσες εκτάσεις.
Επίσης, περιλαμβάνουν τη μη απαίτηση υποβολής οικονομοτεχνικής μελέτης για τις εκχερσωμένες εκτάσεις μεταξύ 1975-2007 που είναι ενταγμένες στο σύστημα ΟΣΔΕ (Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου), τη δυνατότητα χρήσης του αναρτημένου δασικού χάρτη και όχι του κυρωμένου για την έκδοση απόφασης σχετικά με το δασικό χαρακτήρα μιας έκτασης (δάσος ή δασική), την ένταξη στους δασωμένους αγρούς των κληροτεμαχίων, των εκτάσεων με τελεσίδικη πράξη χαρακτηρισμού, αλλά και των εκτάσεων που εμφανίζονται σήμερα με αγροτική μορφή.
Και φυσικά, υπάρχουν διατάξεις για την τακτοποίηση των χορτολιβαδικών εκτάσεων που είναι πεδινές, αλλά δεν έχουν χαρακτηριστεί ως τέτοιες κατά το παρελθόν.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η ρύθμιση του άρθρου 1 για την αναδάσωση, που αφορά εκτάσεις μέχρι τέσσερα στρέμματα, καθώς προβλέπει ότι η υποχρέωση του δικαιούχου συνίσταται μόνο στην καταβολή δαπάνης για την υλοποίηση της αναδάσωσης.
Με το άρθρο 2 τακτοποιούνται εκτός από το θέμα των κατασκευών που προορίζονται αποκλειστικά για αγροτική καλλιέργεια και το θέμα της δυνατότητας υποβολής ως αποδεικτού στοιχείου για την κατοχή ακινήτου και των ένορκων βεβαιώσεων. Να σημειώσουμε ότι εντός των εκτάσεων που διέπονται από τη δασική νομοθεσία και μέχρι πρότινος διατίθεντο αποκλειστικά για γεωργική καλλιέργεια, πλέον θα επιτρέπονται κατασκευές που θα εξυπηρετούν την ίδια την καλλιέργεια. Για παράδειγμα, δεξαμενές νερού, γεωτρήσεις, μετρητές ΔΕΗ και υπόστεγα.
Στο άρθρο 3 του νομοσχέδιου δίνεται η δυνατότητα και χερσαίες εγκαταστάσεις υδατοκαλλιεργειών και αστεροσκοπεία να εντάσσονται στις επιτρεπτές επεμβάσεις και να βρίσκονται εντός εκτάσεων που προστατεύει η δασική νομοθεσία, ξεμπλοκάροντας με αυτό τον τρόπο τις διαδικασίες για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών. Δεν εξαιρούνται από την απαγόρευση εγκατάστασης μονάδων πρωτογενούς τομέα οι εθνικοί δρυμοί και τα δάση που είναι σε απόσταση 1.000 μέτρων από θάλασσα (θαλάσσια δάση) ή 1.000 μέτρων εκατέρωθεν εθνικών δρόμων ή σε απόσταση 3.000 μέτρων από τουριστικές πόλεις, αρχαιολογικούς χώρους κ.ά.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
Πηγή: eleftherostypos.gr