Τη ίδια ώρα η αγωνία γονιών και εκπαιδευτικών καθώς η κυβέρνηση μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει νέα παράταση, ενώ δεν προχωράει και ο ΦΠΑ τριών ταχυτήτων που είχε αποφασιστεί στο Μαξίμου καθώς αντίκειται στην κοινοτική νομοθεσία.
Πετρέλαιο θέρμανσης
Μπαίνουμε στο Νοέμβριο, οι θερμοκρασίες αρχίζουν και πέφτουν και το οικονομικό επιτελείο δεν έχει αποφασίσει ακόμα ποιοι και πότε θα πάρουν το επίδομα πετρελαίου. Η κυβέρνηση δεν συζητά την αναστολή του μέτρου που σκοπό έχει να ανακουφίσει συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, ωστόσο, λόγω του ελλείμματος στον κρατικό προϋπολογισμό θα αυστηροποιήσει τα κριτήρια με αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των δικαιούχων.
Η εντολή του υπουργείου Οικονομικών προς τις αρμόδιες υπηρεσίες που επεξεργάζονται την καταβολή του επιδόματος είναι μέσω των κριτηρίων να περιοριστεί ο αριθμός των δικαιούχων, χωρίς να αποκλείονται και μικρές μεταβολές στο ύψος του επιδόματος το οποίο ήταν πέρυσι στα 35 λεπτά το λίτρο, καθώς η φετινή δαπάνη δεν θα ξεπεράσει τα 105 εκατ. ευρώ από 210 εκατ. ευρώ πέρυσι, κάτι που ενδεχομένως να σημάνει και μαχαίρι στο ετήσιο εισόδημα των 30.000 ευρώ για τον άγαμο πέρυσι, στα 15.000 ευρώ.
Τέλη κυκλοφορίας
Μπορεί ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Τρ.Αλεξιάδης να διαβεβαιώνει ότι θα πληρώσουν όλοι, χωρίς εξαιρέσεις και θα επιβαρυνθούν κυρίως εκείνοι που έχουν στην κατοχή τους ακριβά οχήματα, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει ληφθεί καμιά συγκεκριμένη απόφαση.
Σύμφωνα με τα όσα ίσχυαν τις προηγούμενες περιόδους τα τέλη κυκλοφορίας, αναρτούνταν στο TAXIS τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου, κάτι που όπως όλα δείχνουν δεν θα ισχύσει φέτος.
Τα σχέδια που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών για την έστω και ελαφρά μείωση των τελών στα παλαιά και μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και να αυξηθούν για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων μεγάλου κυβισμού ή νέας τεχνολογίας, «προσκρούουν» στα απλά μαθηματικά.
Μετά από μια εξαετία εισπρακτικών μέτρων από τα αυτοκίνητα ο στόλος των ΙΧ έχει «γεράσει» με το 56% των οχημάτων να είναι άνω της 10ετίας, ενώ από τα περίπου 3,5 εκατ. οχήματα που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους πριν από την 1/11/2011 και πληρώνουν τέλη με βάση τον κυβισμό, ούτε καν 70.000 δεν έχουν κινητήρα άνω των 2.357 κ.εκ., κάτι που θα μείωνε τα έσοδα από τα τέλη αντί να τα αύξανε.
Πλέον, η οριζόντια αύξηση των τελών κυκλοφορίας, προκειμένου να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα φαντάζει ως το πιο πιθανό σενάριο.
Οικογενειακό επίδομα
Παράταση παίρνει η αγωνία χιλιάδων δικαιούχων του οικογενειακού επιδόματος, καθώς η κυβέρνηση δεν έχει εγκρίνει την εκταμίευση της δόσης, καθώς το δημόσιο ταμείο βρίσκεται σε οριακό σημείο και επιχειρείται να γίνει διαχείριση αναγκών και οι διαθέσιμοι πόροι, εν αναμονεί της υποδόσης των 2 δισ. ευρώ, να κατευθυνθούν σε άλλες πιο πιεστικές ανάγκες του κράτους.
Έτσι, και παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις στελεχών του υπουργείου Εργασίας, ούτε την περασμένη εβδομάδα, ούτε όμως και χθες καταβλήθηκαν τα οικογενειακά επιδόματα σε 640.000 οικογένειες, που αγωνιούν από τα μέσα Οκτωβρίου.
Αντίστοιχα, δεν πιστώθηκε στους 145.359 δικαιούχους της Κάρτας Αλληλεγγύης η δ’ δόση για την επιδότηση σίτισης. Στην αναμονή βρίσκονται στο υπουργείο Εργασίας και για τη χορήγηση πρόσθετης χρηματοδότησης ύψους 5 εκατ. ευρώ, ώστε να ολοκληρωθεί ομαλά η πιλοτική εφαρμογή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος.
Εκτός χρονοδιαγράμματος και προγραμματισμού βγήκε η καταβολή της δ’ δόσης της επιδότησης σίτισης, που πιστώνεται στην Κάρτα Αλληλεγγύης, σε 145.359 δικαιούχους, οι οποίοι αντιστοιχούν σε 349.826 ωφελούμενους, μέλη των οικογενειών τους.