Σε ελεύθερη πτώση βρίσκονται τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, καθώς λόγω του «πόλεμου τιμών» των ασφαλιστικών στο κλάδο της ασφάλισης οχημάτων οι τιμές έχουν υποχωρήσει κατά περισσότερο από 30% την τελευταία πενταετία, στα φθηνότερα επίπεδα των τελευταίων ετών.
Μέσω σε μια διετία παρατηρούνται μειώσεις ασφαλίστρων που φτάνουν και το 20%, για το ίδιο πακέτο ασφαλιστικών καλύψεων από την ίδια ασφαλιστική. Ενδεικτική είναι η σύγκριση των προσφορών για αυτοκίνητο οχταετίας, 1.600 κυβικών, ο οδηγός του οποίου είναι μεγαλύτερος των 23 ετών, διαθέτει δίπλωμα οδήγησης για περισσότερα από τρία χρόνια και δεν έχει ιστορικό ατυχημάτων.
Μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας γνωστή ασφαλιστική πωλούσε στις 13 Ιουνίου 2014 πακέτο εξάμηνης απλής ασφάλισης αστικής ευθύνης αυτοκινήτου με τρεις επιπλέον καλύψεις στην τιμή των 154,04 ευρώ. Το ίδιο ακριβώς πακέτο, για το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο και τον ίδιο οδηγό είχε τιμή πώλησης στις 30 Δεκεμβρίου 2015 τα 131,75 ευρώ, ενώ τον Φεβρουάριο του 2016 πωλείται στα 129,15 ευρώ.
Επιπλέον, στις 13 Ιουνίου του 2014 η φθηνότερη εξάμηνη ασφάλιση που μπορούσε να εντοπιστεί για το συγκεκριμένο όχημα ξεκινούσε στα 154 ευρώ. Στις 02 Φεβρουαρίου 2015 το φθηνότερο πακέτο εξάμηνης απλής ασφάλισης ξεκινούσε στα 129 ευρώ, ενώ ένα χρόνο μετά το φθηνότερο πακέτο ξεκινά από τα 113 ευρώ.
Μέσω σε μια διετία παρατηρούνται μειώσεις ασφαλίστρων που φτάνουν και το 20%, για το ίδιο πακέτο ασφαλιστικών καλύψεων
Την συνεχόμενη υποχώρηση των τιμών αναδεικνύουν και τα στοιχεία για το μέσο ετήσιο ασφάλιστρο, το οποίο φαίνεται ότι το 2015 υποχώρησε κάτω από τα 200 ευρώ στα 179 ευρώ από 277 ευρώ που ήταν το 2010. Αν και η τιμή δεν είναι αντιπροσωπευτική καθώς το μέσο ετήσιο ασφάλιστρο υπολογίζεται από όλες τις κατηγορίες οχημάτων και από όλες τις περιοχές της Ελλάδας, δείχνει ξεκάθαρα την τάση υποχώρησης.
Έρχεται αντιστροφή της τάσης
Φαίνεται, όμως, ότι η μείωση των τιμών φθάνει στο τέλος της. Η εφαρμογή των νέων κανόνων για την λειτουργία και τις κεφαλαιακές ανάγκες που φέρνει η κοινοτική οδηγία Solvency II από τη μία και η αυξανόμενη κίνηση στους δρόμους από την άλλη δείχνουν σταθεροποίηση αν όχι και μικρή αύξηση στο άμεσο μέλλον.
Όπως εξηγούν επαγγελματίες της ασφαλιστικής αγορά η συνεχής μείωση των ασφαλίστρων οφείλεται σε δύο σημαντικούς παράγοντες:
Πρώτον, στη μείωση της κίνησης στους δρόμους που παρουσιάστηκε τα τελευταία χρόνια και η οποία οδήγησε και σε μείωση των ατυχημάτων αρά και σε μείωση των αποζημιώσεων. Η τάση αυτή φαίνεται ότι αντιστρέφεται καθώς ήδη από το δεύτερο εξάμηνο του 2015 με την μείωση της τιμής της βενζίνης η κίνηση αλλά και τα τροχαία αυξάνονται συνεχώς.
Δεύτερον, στον σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών ο οποίος τα τελευταία χρόνια εντάθηκε ακόμη περισσότερο με την δραστηριοποίηση ξένων εταιρειών στη χώρα μας μέσω ασφαλιστικών ΕΠΥ (Εταιρείες Παροχής Υπηρεσιών).
Ωστόσο, τα τιμολόγια στον κλάδο της ασφάλισης αστικής ευθύνης αυτοκινήτου βρίσκονται σε οριακά σημεία και είναι σχεδόν ζημιογόνα. Για αυτό και οι επαγγελματίες δεν αναμένουν περαιτέρω πτώσεις των τιμών. Ενδεχομένως να υπάρξει και μια μικρή αύξηση με την εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας Solvency II.
insider.gr