Κ. Βλάσης: “Καταρρέουν-κλείνουν και τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης! Ποιος φταίει άραγε;”

Ερώτηση κατέθεσε στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο βουλευτής Αρκαδίας με την ΝΔ Κώστας Βλάσης προς τον αρμόδιο Υπουργό για να ενημερωθεί αν θα προχωρήσει στη χρονική παράταση της λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) αλλά και αν υπάρχει σχεδιασμός για την έναρξη της νέας φάσης του έργου από το Σεπτέμβριο του 2016, αλλά και η πρόθεση δημιουργίας ενός θεσμικού πλαισίου με μακροπρόθεσμη προοπτική που θα διασφαλίζει τη λειτουργία των ΚΔΒΜ.

blasisΣυγκεκριμένα ο κ. Βλάσης επισημαίνει:

“Μετά από καταγγελίες των αρμόδιων φορέων αλλά και απλών συμπολιτών μου διαπίστωσα, μετά λύπης μου, πως κατά την τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο υπήρξε σημαντική καθυστέρηση στην έναρξη υλοποίησης των τμημάτων των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, τα οποία ξεκίνησαν ουσιαστικά στις 01/12/2015, με φυσικό επακόλουθο τη σημαντική μείωση προγραμμάτων για το τρέχον έτος.

Η καθυστέρηση στο σχεδιασμό της νέας φάσης του Έργου και η διάθεση για τις ανάγκες του ενός απειροελάχιστου μέρους από τα κονδύλια του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020” καθιστά βέβαιη την αναστολή λειτουργίας των Κ.Δ.Β.Μ. για πολλούς μήνες και δημιουργεί εύλογους φόβους για το μέλλον τους.

Για το λόγο αυτό κατέθεσα ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό για να μάθω αν θα προχωρήσει στη χρονική παράταση της λειτουργίας των ΚΔΒΜ αλλά και αν υπάρχει σχεδιασμός (και ποιος είναι αυτός) για την έναρξη της νέας φάσης του έργου από το Σεπτέμβριο του 2016, αλλά και η πρόθεση δημιουργίας ενός θεσμικού πλαισίου με μακροπρόθεσμη προοπτική που θα διασφαλίζει τη λειτουργία των ΚΔΒΜ.”

Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση του κ. Βλάση:

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, κ. Νίκο Φίλη

Θέμα: Σε κίνδυνο ο θεσμός των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης
Η λειτουργία των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης σε 235 Δήμους της χώρας τα τελευταία χρόνια έχει λειτουργήσει ευεργετικά για παραπάνω από 250.000 συμπολίτες μας, που έχουν παρακολουθήσει δωρεάν τμήματα μάθησης σε αντικείμενα που σχετίζονται άμεσα με τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας, όπως οι ξένες γλώσσες και οι νέες τεχνολογίες. Η δια βίου μάθηση παρέχει σε εργαζόμενους αλλά και ανέργους τους εργαζόμενους τη δυνατότητα προόδου και εξέλιξης και συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού.
Δυστυχώς κατά την τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο υπήρξε σημαντική καθυστέρηση στην έναρξη υλοποίησης των τμημάτων, τα οποία ξεκίνησαν ουσιαστικά στις 01/12/2015, με φυσικό επακόλουθο τη σημαντική μείωση προγραμμάτων για το τρέχον έτος. Κι όλα αυτά όταν ο φυσικό αντικείμενο (υλοποίηση προγραμμάτων) του παρόντος έργου μετά την παράταση που δόθηκε πέραν της 30/06/2015, λήγει στις 29/02/2016 για τους άξονες ΑΠ7 και ΑΠ8 (περιφέρειες εκτός Στερεάς Ελλάδας και νησιών Νοτίου Αιγαίου), ενώ για τον άξονα ΑΠ9 (Στερεά Ελλάδα και νησιά Νοτίου Αιγαίου, με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους) στις 31/7/2016.
Η καθυστέρηση στο σχεδιασμό της νέας φάσης του Έργου και η διάθεση για τις ανάγκες του ενός απειροελάχιστου μέρους από τα κονδύλια του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020” καθιστά βέβαιη την αναστολή λειτουργίας των Κ.Δ.Β.Μ. για πολλούς μήνες και δημιουργεί εύλογους φόβους για το μέλλον τους.
Κατόπιν αυτών,

Ερωτάται, ο κ. Υπουργός
α) Αν θα προχωρήσει στη χρονική παράταση της λειτουργίας των ΚΔΒΜ και των ενεργών συμβάσεων των στελεχών των ΑΠ 7 και 8 στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 μέχρι και τον Ιούλιο του 2016.
β) Αν υπάρχει σχεδιασμός (και ποιος είναι αυτός) για την έναρξη της νέας φάσης του έργου από το Σεπτέμβριο του 2016 αλλά και η πρόθεση δημιουργίας ενός θεσμικού πλαισίου με μακροπρόθεσμη προοπτική που θα διασφαλίζει τη λειτουργία των ΚΔΒΜ.

Ο ερωτών Βουλευτής

Κωνσταντίνος Βλάσης