Ίδρυση Εκπαιδευτικής Δομής για τους Αποφοίτους του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ  ζητούν σύλλογοι γονέων

Tην ίδρυση και λειτουργία Κέντρου   συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και   επαγγελματικής  κατάρτισης ατόμων με αναπηρία ως συνέχεια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. προτείνουν με έγγραφο τους, οι σύλλογοι γονέων των  Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Καλαμάτας, Κατερίνης και Βόλου.

eeeek1Στο έγγραφο αναφέρουν τα εξής:

«Σύμφωνα με το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα ,  δυστυχώς , δεν υπάρχει άλλος φορέας Ειδικής Αγωγής –Εκπαίδευσης δημοσίου χαρακτήρα, στον οποίο θα μπορούσαν να ενταχθούν οι απόφοιτοι του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. , (στο οποίο φοιτούν παιδιά με νοητική στέρηση και αυτισμό),  προκειμένου να συνεχιστεί η επαγγελματική τους κατάρτιση  , η εκμάθηση δεξιοτήτων και η εν γένει προετοιμασία τους για αυτόνομη ή ημιαυτόνομη διαβίωση καθώς επίσης και η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κοινωνικοποίησή τους.

Τα παιδιά που φοιτούν στις δομές αυτές είναι παιδιά χαμηλής λειτουργικότητας και πολλά από αυτά έχουν διαγνωστεί με πολλαπλές αναπηρίες κι ως εκ τούτου έχουν ανάγκη δια βίου στήριξης και δια βίου εκπαίδευσης. Τα παιδιά φοιτούν στο Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Κατάρτισης,  σε καμία περίπτωση  όμως δεν  επαρκεί, η φοίτησή τους εκεί  για την κάλυψη των εκπαιδευτικών τους αναγκών και την κοινωνικοποίησή τους.  Τα παιδιά αυτά , μετά την αποφοίτησή τους αναγκάζονται να μείνουν στο σπίτι, με αποτέλεσμα  σταδιακά να απολέσουν ότι κατέκτησαν στη διάρκεια των σπουδών τους. Αυτό είναι ολέθριο για τα ίδια τα παιδιά αλλά και για τις οικογένειες τους.  Δέον να αναφέρουμε εδώ , ότι υπάρχει και είναι μεγάλος  ο αριθμός των  παιδιών, των οποίων το οικογενειακό περιβάλλον αδυνατεί ν’ ανταπεξέλθει στο βασικό τους ρόλο.[π.χ παιδιά των οποίων  οι γονείς έχουν  νοητική στέρηση) είτε λόγω κληρονομικότητας ή λόγω άλλων  παραγόντων (π.χ. οι γονείς είναι χρήστες ναρκωτικών ουσιών).

Επειδή δεν υπάρχει δυνατότητα περαιτέρω φοίτησης των παιδιών μας σε άλλο δημόσιο φορέα , πλέον οι επιλογές των οικογενειών μας είναι είτε να κλείσουν τα παιδιά στο σπίτι, με τις ολέθριες συνέπειες που αυτό συνεπάγεται για τα ίδια τα παιδιά αλλά και για όλα τα μέλη της οικογένειας, είτε να προσανατολιστούν στην εύρεση ιδιωτικού φορέα, γεγονός που συνεπάγεται αφενός τεράστια οικονομική επιβάρυνση που οι οικογένειές μας δεν μπορούν να την αντέξουν αφετέρου την μετακόμιση όλης της οικογένειας στην Αθήνα ή σε κάποιο άλλο μεγάλο αστικό κέντρο με τέτοιες δομές, οι οποίες  ασφυκτιούν από το πλήθος των παιδιών αφενός και αφετέρου δεν μπορούν να καλύψουν τα κόστη λειτουργίας τους  .

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι οποιοσδήποτε ιδιωτικός φορέας ή γονεϊκή δομή, θα εξοντώσει οικονομικά τις οικογένειες μας. Δέον να σημειώσουμε εδώ ότι πολλά από τα παιδιά χρειάζονται δια βίου στήριξη, και απώτερος σκοπός μας είναι και  η δημιουργία ξενώνα γι’ αυτά τα παιδιά.

Με την παρούσα μας επιθυμούμε να θέσουμε υπόψη σας την κατάσταση την οποία βιώνουμε , τα παιδιά μας κι  εμείς οι οικογένειες τους, αλλά και τις προτάσεις μας, προκειμένου να εξευρεθεί μόνιμη λύση για την δια βίου εκπαίδευση,   εκμάθηση δεξιοτήτων  και δια βίου στήριξη των παιδιών με αναπηρία.

Σαν συνέχεια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. προτείνουμε την ίδρυση και λειτουργία

ΚΕΝΤΡΟΥ   (ΑΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ΣΧΟΛΗ Ή ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΠΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ)    ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ  ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ – ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ( ανάλογα με τις ανάγκες της  αγοράς της κάθε περιοχής) και με τη δυνατότητα μετεγγραφής από ένα εργαστήρι σε άλλο  και επανεγγραφής σε άλλο τομέα, μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στον πρώτο.

Βασικοί τομείς  η Αυτόνομη  Διαβίωση, Καλλιτεχνικών, Πληροφορικής. Μαγειρικής Τέχνης και γεωπονίας, καθώς επίσης

Κοπτικής- Ραπτικής

Διακοσμητικών Εφαρμογών

Φυτικής Παραγωγής

Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Κατασκευών

Ανθοκομίας – Φυτοτεχνίας

Αμπελουργίας – Οινοτεχνίας – Ποτοποιίας

Τουριστικών Επαγγελμάτων –  Εστιατορίου – Επισιτισμού (Σερβιτόρος)

Ζαχαροπλαστικής και Αρτοποιίας

Κοσμήματος και Μεταλλοτεχνίας

Κεραμικής και Αγγειοπλαστικής Τέχνης.

Επισημαίνουμε τις ήδη υπάρχουσες αρκετά καλές εργαστηριακές υποδομές που χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις των περισσότερων  Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. της χώρας μετά από τον εξοπλισμό των σχολείων μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν δαπάνες για το Δημόσιο. Οι  στεγαστικές ανάγκες , στις περιπτώσεις που δεν επαρκούν οι εγκαταστάσεις του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., μπορούν να καλυφθούν επίσης με την παραχώρηση κατάλληλων γι’ αυτό το σκοπό δημοσίων κτιρίων ή κτιρίων της Εκκλησίας.

Παρακαλούμε να  παραταθεί η  φοίτηση των παιδιών μας στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. μέχρι την ίδρυση και λειτουργία της νέας δομής , ικανής να καλύψει τις ανάγκες τις δια βίου εκπαίδευσης και της  εν γένει  δια βίου υποστήριξης των παιδιών μας.

Πιστεύουμε ακράδαντα πως  σε μια χώρα με ηθικές αξίες , πολιτιστική κληρονομιά,  κοινωνική ευαισθησία και δημοκρατικές αρχές, με πρωταρχική αυτή της Ισότητας των πολιτών της, τα παιδιά μας δεν πρέπει να θεωρούνται «παιδιά ενός κατώτερου Θεού» και ο θεσμός της «Δια Βίου Μάθησης»να είναι δικαίωμα όλων των ανθρώπων.»