Ν. Χουντής: «Το μέλλον ενός νέου επιστήμονα δεν μπορεί να είναι ο φαύλος κύκλος: κατάρτιση – απασχόληση – ανεργία – επανακατάρτιση»

«Τα Μνημονιακά μέτρα, όπως η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών, οι απολύσεις, οι περικοπές και η υπο-χρηματοδότηση υπονομεύουν την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες»

xountis4 Την επισήμανση ότι “Το μέλλον ενός νέου επιστήμονα δεν μπορεί να είναι ο φαύλος κύκλος: κατάρτιση – απασχόληση – ανεργία – επανακατάρτιση” έκανε ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής, μιλώντας για τη Στρατηγική για την Ευρωπαϊκή Συνεργασία στην Εκπαίδευση, στην αρμόδια Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ο Νίκος Χουντής στην τοποθέτησή του, αφού σημείωσε ότι:

“Η νεοφιλελεύθερη αντίληψη για τις εκπαιδευτικές πολιτικές στην Ευρώπη έχει υποβαθμίσει  την ίδια την φύση της εκπαίδευσης και έχει μεταφέρει το βάρος στις απλές δεξιότητες και την κατάρτιση, με βάση τις επιταγές και μόνο της αγοράς”, τόνισε ότι “Οι σπουδές μετατρέπονται σε εκπαιδευτικά προϊόντα και η στερεή επιστημονική γνώση σε σκόρπιες γνώσεις και πρόσκαιρη κατάρτιση”.

 Στη συνέχεια της τοποθέτησής του ο Νίκος Χουντής άσκησε κριτική στη Συνθήκη της Μπολόνια η οποία “είναι υπεύθυνη για τον κατακερματισμό και την αποδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος”, καθώς επίσης, στα προγράμματα κινητικότητας, Erasmus, που “αφενός έχουν καταναλωτικό χαρακτήρα και αφετέρου ενισχύουν τα στρεβλά πρότυπα της απλήρωτης εργασίας χωρίς δικαιώματα”.

Καταλήγοντας στην τοποθέτησή του, ο Έλληνας ευρωβουλευτής περιέγραψε την κατάσταση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα υπογραμμίζοντας ότι:

“τα προγράμματα λιτότητας έχουν ως αποτέλεσμα να έχουμε απολύσεις, διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών, υπο-χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα εκατοντάδες χιλιάδες νέοι επιστήμονες εγκαταλείπουν την πατρίδα τους για να βρουν εργασία σε εκείνες τις χώρες, μάλιστα, που κατηγορούν την Ελλάδα για ελλείμματα και για υπερβολικές δημόσιες δαπάνες, μεταξύ άλλων, και στην εκπαίδευση”.