“Παγώνουν” 6.000 πρόστιμα για απλήρωτα διόδια!

Την επιστολή του προέδρου της Εγνατίας Οδού Απόστολου Αντωνούδη για δίμηνη αναστολή βεβαίωσης ή είσπραξης προστίμων λόγω μη καταβολής του αντιτίμου τελών διοδίων, παρέλαβαν, κατά τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, οι Δ.Ο.Υ. σε όλη την Ελλάδα.

den-plironoΤου Δημήτρη Δελεβέγκου

Με τρισέλιδο σημείωμα, που περιλαμβάνει το αντίγραφο της απόφασης που έλαβε η ΕγνατίαΟδός στις 25 Φεβρουαρίου και την λίστα των αποδεκτών (σ.σ.: τις κατά τόπους Δ.Ο.Υ.) ζητά από τα δικαστικά τμήματα των κατά τόπους Εφορίων να μην λάβουν μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης κατά των οφειλετών για την είσπραξη των βεβαιωθέντων προστίμων. Στην επιστολή του, που έχει αποκαλύψει το Capital.gr, ο κ. Αντωνούδης επικαλείται την προφορική ενημέρωση, που ο ίδιος διαθέτει, για την λήψη νομοθετικής πρωτοβουλίας από το υπουργείο Υποδομών για τη ρύθμιση των επιβληθέντων από την εταιρεία προστίμων.

Πρόκειται συνολικά για 6.000 πρόστιμα που επιβλήθηκαν από τον Νοέμβριο του 2013 έως και το τέλος του 2015, με το ύψος των οποίων σε, λιγότερες από 15 περιπτώσεις, να κυμαίνεται από 10.000 έως 38.000 ευρώ. Μία, εξάλλου, από τις πλέον, χαρακτηριστικές περιπτώσεις αφορά τον πρώην υποψήφιο βουλευτή με την Λαϊκή Ενότητα Γιώργο Θεοφάνους που καλείται να πληρώσει πρόστιμο 22.000 ευρώ.

Πώς θα ανταποκριθούν οι Δ.Ο.Υ.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr που στηρίζονται σε πηγές των Δ.Ο.Υ, οι τελευταίες “συμμορφώνονται” με το αίτημα της Εγνατίας Οδού, “παγώνοντας”, μέχρι νεοτέρας, τα πρόστιμα. Είτε, δηλαδή, δεν τα καταλογίζουν είτε δεν τα εισπράττουν ωσότου το υπουργείο Υποδομών ολοκληρώσει τη νομοθετική πρωτοβουλία του, η οποία θα προβλέπει μείωση του ύψους των προστίμων για μη καταβολή διοδίων, διακανονισμό σε πολλές δόσεις ή και “κούρεμα”. Βέβαια, την τελική μορφή της ρύθμισης (π.χ. αριθμός δόσεων ή το ποσοστό της έκπτωσης) θα προσδιορίσει το υπουργείο Οικονομικών, καθώς το απλήρωτο διόδιο τέλος είναι δημόσιο έσοδο και για την αναζήτηση του κινείται η διαδικασία που προβλέπει ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.

Ρουσφέτι

Δεν είναι λίγοι όσοι κάνουν λόγο για ρουσφέτι προς τμήμα των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ που υπήρξαν οι “στυλοβάτες” του κινήματος “Δεν πληρώνω”, το οποίο είχε τη στήριξη του ίδιου του Αλέξη Τσίπρα και πολλών βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος. Εξάλλου, λίγα 24ωρα πριν το δ.σ. της Εγνατίας Οδού λάβει την απόφαση (για την αποστολή του αιτήματος στις Εφορίες για “πάγωμα” των προστίμων), ο πρόεδρός της κ.Αντωνούδης είχε συναντηθεί με τα μέλη του κινήματος “Δεν πληρώνω”. Μεταξύ των στελεχών της πρωτοβουλίας για την κατάργηση των διοδίων είναι οι πρώην βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Δεσποινα Χαραλαμπίδου και Ιωάννα Γαϊτάνη και η πρώην βουλευτής της ΛΑΕ Λίτσα Αμανατίδου.

Όπως αναφέρει ο βουλευτής του Ποταμιού Σπύρος Δανέλλης, με ερώτηση προς τους υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών, “η κυβέρνηση θα πρέπει να πάψει να δίνει “συγχωροχάρτια” και να κλείνει το μάτι στην απαράδεκτη και αντι-κοινωνική λογική του κινήματος “Δεν Πληρώνω”, όσο και αν οι συμμετέχοντες σε αυτό την στήριξαν προεκλογικά”.

“Ο αυτοκινητόδρομος που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Έβρου έχει δυσθεώρητα ετήσια κόστη λειτουργίας τα οποία καλύπτονται από ταδιόδια και  που αν δεν καταβάλλονται, συμβάλλουν στην αύξηση του κρατικού ελλείμματος, επιβαρύνοντας όλους εκείνους τους φορολογούμενους που δεν χρησιμοποιούν ποτέ τον συγκεκριμένο δρόμο” αναφέρει ο κ. Δανέλλης.

capital.gr