«Επιστρέφει» το νομοσχέδιο Μπαλτά για την ιδιωτική εκπαίδευση στο νομοθετικό έργο της κυβέρνησης και μάλιστα με μεμονωμένες διατάξεις.
Αν και έχουν αποσυρθεί όσες φορές επιχειρήθηκε είτε για περαιτέρω επεξεργασία ή αφού μπήκαν στο στόχαστρο των εκπροσώπων θεσμών, αφού παραβαίνουν πλήρως τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, προετοιμάζεται άρθρο το οποίο αφορά την ιδιωτική εκπαίδευση.
Μοιάζει λοιπόν με ένα νέο επεισόδιο της «βεντέτας» που έχει ανοίξει μεταξύ της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας με τα ιδιωτικά σχολεία.
Το άρθρο αυτό ίσως ενταχθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την έρευνα, καθώς κατατίθεται άμεσα στη Βουλή, αλλά δεν αποκλείεται να εισαχθεί και σε άλλο. Με αυτό επιστρέφουν οι διατάξεις Μπαλτά για τα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια που είχαν προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις.
Έτσι, μπαίνουν «ρήτρες» μονιμότητας των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία, απαγορεύονται τα φροντιστήρια στο εσωτερικό τους, περιορίζονται γενικώς οι χρήσεις των χώρων τους για πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες εκτός ωρολογίου προγράμματος. Αυτό πρακτικά μπορεί να οδηγήσει στη διακοπή μαθημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας.
Οι επιχειρηματίες των σχολείων από την πλευρά τους εκτιμούν ότι δεν θα έχουν δυνατότητα να διοργανώνουν μεγάλα γεγονότα ή να νοικιάζουν για εκδηλώσεις ή συνέδρια τα κτίρια τους κατά τις απογευματινές ώρες εάν δεν πάρουν έγκριση κρατικού λειτουργού των αρμοδίων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
Μεταξύ άλλων οι αλλαγές που φέρνει η διάταξη στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι:
- Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θα μπορούν να απομακρύνονται από ένα σχολείο μετά την πρώτη διετία της πρόσληψής τους. Στην εξαετία μπορεί να απομακρυνθεί μόνο το 33% των εκπαιδευτικών ενός σχολείου. Μετά την εξαετία η απομάκρυνση ενός εκπαιδευτικού επιτρέπεται μόνο με την αιτιολογία της «διατάραξης σχολικού κλίματος» και μόνο με την έγκριση τριμελούς συμβουλίου το οποίο έχει απαρτία εφόσον συμμετέχουν όλα μέλη του (εκπρόσωπος των ιδιοκτητών σχολείων, εκπρόσωπος των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών και ένα μέλος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής – ΙΕΠ). Αυτό πρακτικά όμως δημιουργεί πρόβλημα καθώς ο εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών μπορεί να μην παρουσιάζεται και το συμβούλιο να μην μπορεί να συζητήσει και να εγκρίνει ή όχι την απόλυση ενός συναδέλφου του.
- Ο έλεγχος της νομιμότητας των απολύσεων αφαιρείται από τα δικαστήρια (σε αυτά μπορούσε να προσφύγει κάποιος ως σήμερα) και παραπέμπεται στο παραπάνω τριμελές όργανο.
- Τα φροντιστήρια εξαναγκάζονται να αποκτήσουν «προφίλ» σχολείων με αναγκαστικές διακοπές το Πάσχα και τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένες ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών τους. Ειδικότερα αναφέρεται για τις ημέρες από 24 Δεκεμβρίου ως 2 Ιανουαρίου, τα Θεοφάνια, την Καθαρή Δευτέρα, από Μεγάλη Πέμπτη ως και Τρίτη του Πάσχα, των Τριών Ιεραρχών, του Αγίου Πνεύματος, τον Δεκαπενταύγουστο, τις Κυριακές και τις αργίες κ.λπ. Στην εκπαιδευτική κοινότητα είναι γνωστό ότι οι μαθητές έκαναν στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης τις επαναλήψεις τους εν όψει των πανελλαδικών εξετάσεων στις διακοπές των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης μάλιστα έχει παραδεχτεί την αναγκαιότητα των φροντιστηρίων για την κάλυψη των «προβλημάτων» του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
- Τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα κέντρα ξένων γλωσσών οφείλουν να καταθέτουν στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης το αναλυτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από όπου να προκύπτει ο αριθμός των τμημάτων και των μαθητών του κάθε τμήματος, οι ώρες διδασκαλίας του κάθε μαθήματος και ο διδάσκων της κάθε διδακτικής ώρας. Εδώ εγείρεται ένα ερώτημα για το τι θα γίνεται όταν, κάπως δεν υπάρχει «συμβόλαιο» με μαθητές και γονείς, αποχωρήσει κάποιος είτε για οικονομικούς λόγους είτε λόγω αιφνίδιας αποχώρησης (π.χ. μετάθεση) ή επειδή απλώς δεν ικανοποιείται από τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
- Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών καταθέτουν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας που έχουν συνάψει με τους διδάσκοντες. O έλεγχος των τυπικών προσόντων των διδασκόντων γίνεται από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Μάρνυ Παπαματθαίου
Πηγή:in.gr