Tο Συμβούλιο της Επικρατείας έδωσε «άκυρο» στο μπλόκο της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του Πρώτου Θέματος, απέρριψε τις έξι αιτήσεις ακύρωσης που κατατέθηκαν κατά της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport – Slentel.
Η εξέλιξη αυτή βάζει τέλος σε κάθε προσπάθεια ακύρωσης της σχετικής συμφωνίας μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και των Γερμανών επενδυτών και η παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων αναμένεται μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, οπότε τοποθετείται η εκταμίευση του τιμήματος ύψους 914 εκατ. ευρώ.
Από τις έξι αιτήσεις ακύρωσης, οι δύο είχαν κατατεθεί από την Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) και οι υπόλοιπες τέσσερις από το Δήμο Χανίων, το Δήμο Κέρκυρας και την Περιφέρεια Ιονίων νήσων. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων πραγματοποίησε τον Σεπτέμβριο του 2015 ηλεκτρονικό δημοψήφισμα σχετικά με την απόφαση της κυβέρνησης για τη συνέχιση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν τρεις πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Το 2015 υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες (+6% σε σχέση με το 2014), όπου το 73% εήταν διεθνείς ταξιδιώτες. Στη διάρκεια της 40ετούς παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξή τους και θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωσή τους μέχρι το 2020. Θα πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για την αύξηση της χωρητικότητάς τους, με βάση τον όγκο κίνησης και συνολικά, το ποσόν των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.
Πηγή: airnews.gr