Κοινωνικό μέρισμα 2018: Από την Παρασκευή το βράδυ πλήθος πολιτών επισκέπτεται την πλατφόρμα koinonikomerisma.gr προκειμένου να κάνει την ηλεκτρονική αίτηση. Ωστόσο, αρκετοί δικαιούχοι ήρθαν αντιμέτωποι με μία δυσάρεστη «έκπληξη» όταν βρήκαν λάθη στα προσυμπληρωμένα στοιχεία ή είδαν ότι το σύστημα δεν τους βρίσκει στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια.
Το σύστημα «εξαφάνισε» έτσι περίπου 150.000 δικαιούχους (κυρίως άνεργους και συνταξιούχους), παρότι μάλιστα πληρώνονται ή επιδοτούνται από το ελληνικό Δημόσιο.
Ο πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ, Α. Τάγαρης μιλώντας στον ΑΝΤ1 δεν διευκρίνισε ποια θα είναι η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για τη διόρθωση του λάθους, άφησε ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο οι δικαιούχοι να χρειαστεί να κάνουν την αίτηση από την αρχή.
Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής έχουν γίνει 914.000 αιτησεις, ενώ ως τα ξημερώματα της Κυριακής είχαν απορριφθεί ήδη 129.764 αιτήσεις, εκ των οποίων οι 22.748 (δηλαδή η 1 στις 6) εμφανιζόταν να έχει γίνει από άτομα που δεν ζούσαν στη χώρα από το 2013 και μετά!
Παράλληλα σήμερα ξεκινάει και η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων μέσω λογιστικών γραφείων. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο υπάρχει δυνατότητα να διορθωθούν τα λάθη με απλές κινήσεις και να μπορέσουν οι δικαιούχοι να πάρουν το Κοινωνικό Μέρισμα.
Επιπλέον σχεδιάζεται μέσα στην ημέρα να δοθεί στους ενδιαφερόμενους πολίτες και η δυνατότητα τηλεφωνικής επικοινωνίας με τις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να καταγράφονται προβλήματα και να δίνονται λύσεις, ακόμα και με έκδοση ειδικών αποφάσεων ει δυνατόν, στον λιγοστό χρόνο που απομένει για να υποβληθούν οι αιτήσεις και να δοθούν τα εφάπαξ ποσά.
Όσοι κάνουν πάντως την αίτησή τους ως την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου, θα πρέπει να δουν τα λεφτά τους στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους ως την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου.
Σε ΚΕΠ και ΕΦΚΑ για την επίλυση προβλημάτων στην αίτηση στο koinonikomerisma.gr
Με την είσοδο σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να εισάγετε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) σας και τον αριθμό ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.
Θα σας ζητηθεί επίσης να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται, δηλαδή των στοιχείων που αφορούν εσάς, την/τον σύζυγό σας και τα προστατευόμενα τέκνα σας.
Επίσης, θα πρέπει να δηλώσετε ένα έγκυρο και ενεργό IBAN, στον οποίο πρέπει να είστε υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος είτε συνδικαιούχος. Σε αντίθετη περίπτωση, δε θα πραγματοποιηθεί πληρωμή ακόμη και αν πληροίτε τα κριτήρια. Για τον λόγο αυτό, προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε τυχόν δηλωμένο ακατάσχετο λογαριασμό, τον λογαριασμό μισθοδοσίας ή είσπραξης σύνταξης ή επιδομάτων (ανεργίας, ΚΕΑ κτλ), εάν υπάρχει, ώστε να είστε σίγουροι ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την πίστωση των χρημάτων στον λογαριασμό σας.
Τα οικονομικά/περιουσιακά στοιχεία θα εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στην αίτηση και η αλλαγή τους δεν είναι δυνατή. Σας συνιστούμε να μην παραλείψετε να δηλώσετε διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς στέλνονται ειδοποιήσεις σε περίπτωση προβλημάτων και αποτυχίας πληρωμής του μερίσματος στον λογαριασμό σας.
Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσω εάν προκύψει ανάγκη για ενημέρωση στοιχείων που εμφανίζονται στην αίτηση;
Αν εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα τα στοιχεία σας θα πρέπει να απευθυνθείτε στους παρακάτω φορείς: – στα ΚΕΠ εάν το πρόβλημα αφορά στον ΑΜΚΑ – στον ΕΦΚΑ εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ασφάλισης στον ΟΑΕΔ εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ανεργίας (για περισσότερες λεπτομέρειες, δείτε την ερώτηση Ε1) Στη συνέχεια, πρέπει να ξαναμπείτε στον διαδικτυακό τόπο www.koinonikomerisma.gr και να επαναλάβετε τη διαδικασία. Η διαδικασία θα πρέπει πάντως να ολοκληρωθεί εντός της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.
Υποστήριξη πολιτών – Υποβολή ερωτημάτων
Οι πολίτες πρέπει να απευθύνονται:
Σε ΚΕΠ για ενημέρωση/διόρθωση ΑΜΚΑ
Στον ΕΦΚΑ για θέματα ασφάλισης
Στον ΟΑΕΔ για θέματα ανεργίας
Σε κάθε περίπτωση για όποιες αλλαγές συμβαίνουν, το σύστημα του κοινωνικού μερίσματος, είτε ενημερώνεται αυτόματα, είτε τα ΚΕΠ και ο ΕΦΚΑ ενημερώνουν υπηρεσιακά την ΗΔΙΚΑ.
Η ΗΔΙΚΑ είναι αναρμόδια και δεν έχει γραφείο για να μπορεί να εξυπηρετήσει κοινό και μεμονωμένες περιπτώσεις. Είναι μηχανογραφικό κέντρο όπου βελτιώνει ή διορθώνει συνολικά το σύστημα ώστε να αντιμετωπίζονται περιπτώσεις που συνήθως λύνουν μαζικά κάποια θέματα που αγγίζουν πολλούς πολίτες.
Για τεχνικά θέματα των αιτήσεων, που δεν αφορούν τις παραπάνω περιπτώσεις και δεν καλύπτονται από τις Ερωτήσεις και Απαντήσεις (FAQ), μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο 213-2168380.
Τα τεχνικά προβλήματα θα επιλύονται το συντομότερο δυνατό, οπότε και οι πολίτες που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την αίτησή τους θα πρέπει να δοκιμάσουν να την επανυποβάλλουν μετά από μερικές μέρες, και εντός πάντα της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.