Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας Δημ. Πολλάλης μίλησε στο TourMarket

Ο Δημήτρης Πολλάλης Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας, Μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) και εκλεγμένος Σύμβουλος της Διοικούσας Επιτροπής, καθώς επίσης Ταμίας και Μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), έδωσε αποκλειστική συνέντευξη στο tour-market.gr.

Η ξενοδοχεία έφτασε στο σημείο-μηδέν!

Ένα από τα κύρια συμπεράσματα που εξήχθησαν κατά τη διάρκεια της προχθεσινής Γενικής Συνέλευσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), ήταν η «κραυγή» αγωνίας και προβληματισμού για τα τεκταινόμενα στον τουρισμό, την σε βαθμό μονομανίας απομύζηση των επαγγελματιών από τις πάσης φύσεως οικονομικές, φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις, το αφιλόξενο υποστηρικτικό περιβάλλον από μέρους της κυβέρνησης κ.ο.κ.

Μάλιστα, αίσθηση προκάλεσε τόσο το αγωνιστικό περιεχόμενο των ομιλιών των μελών του ΞΕΕ, αλλά και η αρνητική αντίδραση των ξενοδόχων απέναντι στα όσα ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Γιώργος Τζιάλλας για τουρισμό 365 ημερών και λοιπά wishfulthoughts…

«Ο κ. Τζιάλλας φαντασιώνεται ουτωπικά ολοχρονικό τουρισμό, τη στιγμή κατά την οποία λ.χ. στη Λακωνία η τουριστική σεζόν μόλις και μετά βίας εκτείνεται σε 40-45 ημέρες! Πως μπορείς να ανταπεξέλθεις στις δυσβάστακτες οικονομικές υποχρεώσεις επί 12μηνο; Η προχθεσινή Γενική Συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος αποτέλεσε την καλύτερη των τελευταίων ετών, καθώς οι επαγγελματίες ξενοδόχοι αποφάσισαν πως έφτασε η στιγμή κατά την οποία “χόρτασαν” από… κούφια λόγια και ανέξοδες υποσχέσεις δίχως ωστόσο κάποιο ουσιαστικό αντίκρισμα και έφτασε η στιγμή να αφήσουμε το στίγμα μας, και να τα πούμε… έξω από τα δόντια! Θεωρώ δε, πως η ομιλία του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρη Τάσιου έθεσε τα πράγματα στην σωστή τους βάση, λέγοντας τα πάντα με το όνομά τους! Ο κλάδος του ξενοδόχων βρίσκεται υπό διαρκή πίεση, με τα προβλήματα να σωρεύονται, τις απαιτήσεις να “τρέχουν” και το περιβάλλον να μην τείνει μια χείρα βοηθείας προς τους εκπροσώπους της βασικής έκφανσης του τουριστικού κλάδου, ο οποίος αποτελεί το ¼ του ΑΕΠ και κορυφαίο εργοδότη της χώρας, παρασύροντας παράλληλα δημιουργικά και μια σειρά από άλλους παραγωγικούς και επιχειρηματικούς τομείς. Την τελευταία εξαετία έχει βιώσει σημαντικά μεγέθη ανάπτυξης, εισφέροντας πολύτιμα έσοδα στα κρατικά ταμεία και στηρίζοντας, ουσιαστικά, την ελληνική οικονομία. Κι αυτό, δίχως να έχει την παραμικρή υποστηρικτική μέριμνα από μέρους των κρατικών φορέων. Κάθε άλλο! Το… ευχαριστώ είναι η υψηλή φορολόγηση, οι δυσβάστακτες ασφαλιστικές εισφορές, ο αθέμιτος ανταγωνισμός, η παραξενοδοχείακ.ο.κ. Ως κλάδος είμαστε έντονα προβληματισμένοι και δεν σας κρύβω πως είμαστε έντονα προβληματισμένοι αναφορικά με το παρόν, αλλά κυρίως το μέλλον του ελληνικού τουρισμού, τον βαθμό ανταγωνιστικότητάς του, και την ταυτόχρονη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών μας».

Συγκεκριμένες προτάσεις που θα δώσουν πνοή στο τουριστικό προϊόν

Αναφορικά με το τι προτείνει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας, αυτά δεν διαφέρουν σε σχέση με ότι υποστηρίζουν και άλλοι συνάδελφοί του. «Η αλήθεια είναι πως ως ξενοδόχοι έχουμε επεξεργαστεί μια σειρά από προτάσεις, η υιοθέτηση των οποίων εκ μέρους της κεντρικής διοίκησης θα συνέβαλε καταλυτικά στην ενδυνάμωση του τουριστικού προϊόντος, ενώ ταυτόχρονα θα έστελνε ένα ισχυρό μήνυμα προς το σύνολο των εμπλεκομένων στον κλάδο! Μάλιστα, θα δημιουργούσε τις απαραίτητες συνθήκες προκειμένου να θέσουμε τα θεμέλια της επόμενης ημέρας του ελληνικού τουρισμού σε στέρεες όσο και υγιείς βάσεις. Τέτοιες είναι η κατάργηση του φόρου διαμονής, η μείωση των φορολογικών συντελεστών, η καθιέρωση ενός χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ για ολόκληρο τον τουρισμό, η πάταξη της παραξενοδοχείας κ.ά. Οφείλουμε να συντάξουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο τουριστικής πολιτικής και προβολής με ξεκάθαρους στόχους, απτές στρατηγικές και διαρκείς δράσεις».

«Ζόρικα» τα πράγματα για την Λακωνία

Η Λακωνία αποτελεί έναν τόπο που συνδυάζει πολλαπλά χαρακτηριστικά και στοιχεία της φύσης, ικανά να δομήσουν ένα θελκτικό τουριστικό προϊόν. «Δυστυχώς, όμως, ενώ είμαστε ένας ευλογημένος τόπος εντούτοις όμως αδυνατούμε να το εκμεταλλευτούμε, προβάλλοντας και επικοινωνώντας το στα κατάλληλα τουριστικά κανάλια και αγορές. Παράλληλα, οι υποδομές μας σε αεροδρόμια, λιμάνια και σύγχρονους όσο και μεγάλους δρόμους είναι από φτωχές μέχρι ανύπαρκτες. Υπάρχει έντονο πρόβλημα προσβασιμότητας προς τα εδώ. Μέχρι πρότινος, η Λακωνία βασιζόταν κατά 75-80% στον εγχώριο τουρισμό, ωστόσο τα μεγέθη πλέον έχουν μεταβληθεί άρδην, ελέω και της οικονομικής κρίσης, και η πλειοψηφία των επισκεπτών μας είναι ξένοι πλέον. Παρόλα αυτά, τα μεγέθη ακόμη δεν είναι τέτοια προκειμένου να μας θέσουν ως έναν παίκτη-σημείο αναφοράς στο χάρτη του ελληνικού τουρισμού. Με βάση δε, τις μέχρι τώρα ενδείξεις, η φετινή χρονιά προμηνύεται να είναι δύσκολη. Τόσο πανελλαδικά, όσο και σε τοπικό βαθμό».

Οι εκθέσεις δεν πρέπει να αποτελούν ευκαιρία για ταξίδια αναψυχής υπαλλήλων Δήμων και Περιφερειών!

Σχετικά με το εάν η Περιφέρεια Πελοποννήσου, στην οποία υπάγεται η Λακωνία, προβαίνει σε πρωτοβουλίες στήριξης και προβολής του τοπικού τουριστικού προϊόντος, ο κ. Πολλάλης είναι ξεκάθαρος: «Ξέρετε, η Περιφέρεια Πελοποννήσου συμμετέχει σε κάθε -σχεδόν- έκθεση τουριστικού ενδιαφέροντος που λαμβάνει χώρα εντός και εκτός των συνόρων. Το ζήτημα, όμως είναι, ποιο το αποτέλεσμα που εισφέρουν; Γιατί, όσο σε αυτές τις εκθέσεις και τα event συμμετέχουν υπάλληλοι εκ μέρους του Δήμου ή της Περιφέρειας, δίχως ενδιαφέρον για την ουσία της παρουσίας και του τελικού αποτελέσματος, αλλά τα πάντα αντιμετωπίζονται με το σκεπτικό ενός ακόμη ταξιδιού αναψυχής, τότε τα πράγματα θα παραμένουν ίδια και τα μεγέθη θα βαίνουν διαρκώς μειούμενα. Είναι, πλέον, απαίτηση των καιρών οι επαγγελματίες του κλάδου να έχουν μεγαλύτερο βαθμό εμπλοκής στην χάραξη της τουριστικής στρατηγικής. Η επιτυχία, εξάλλου, προκύπτει πάντοτε μέσω της συνεργασίας».