Στo Βλαχιώτη  Λακωνίας μίλησε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Νίκος Γόντικας

 Στo Βλαχιώτη  Λακωνίας μίλησε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Νίκος Γόντικας.

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία:

«Φίλες και φίλοι

Μπορούμε να κοιτάμε ίσα στα μάτια τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους φτωχούς αγρότες και κτηνοτρόφους, τη νεολαία στη Πελοπόννησο, γιατί σ’ αυτό που δεσμευτήκαμε στο λαό ότι, θα είμαστε η εργατική λαϊκή αντιπολίτευση μέσα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, είμαστε συνεπείς.

Είμαστε οι μόνοι που κάναμε ουσιαστική αντιπολίτευση από τη σκοπιά των συμφερόντων των λαϊκών στρωμάτων. Το ομολογούν εχθροί και φίλοι.

Ψηφίζουμε Λαϊκή Συσπείρωση για να έχουμε περισσότερους εκλεγμένους Περιφερειακούς και Δημοτικούς Συμβούλους. Πιο πολλοί και πιο έμπειροι θα είμαστε ακόμα πιο αποτελεσματικοί. Θα μπούμε μπροστά και θα συγκρουστούμε με την εφαρμοζόμενη πολιτική και τα σχέδια των επιχειρηματικών ομίλων.

Θα διεκδικήσουμε μαζί με το λαό τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που δίνονται στους ανεμογεννητριάδες, στους κατασκευαστικούς ομίλους που εκμεταλλεύονται την Ολυμπία οδό και το Μορέα, στους tour operators στο τουρισμό, στους μεγαλοεξαγωγείς να διατεθούν για μέτρα στήριξης του λαού.

Για συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου που καταρρέει, του αγροτικού δικτύου που είναι σμπαραλιασμένο.

Για ασφαλή, γρήγορη και ανθρώπινη μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο.

Για έγκαιρη και ολοκληρωμένη δακοκτονία, για προστασία του εισοδήματος των κτηνοτρόφων, των ελαιοπαραγωγών και συνολικά των αγροτών.

Θα διεκδικήσουμε μαζί με το λαό έργα και υποδομές αντιδιαβρωτικής θωράκισης, αντιπυρικής, αντιπλημμυρικής κι αντισεισμικής προστασίας, για διαχείριση των απορριμμάτων με βάση τις σύγχρονες δυνατότητες και τα συμφέροντα του λαού και όχι τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Ν’ αποδοθούν τα παρακρατηθέντα και να αυξηθούν οι πόροι από το κράτος προς Τ και Π.Δ.

Ένα στοιχείο είναι αρκετό, 29 από τα 104 αιολικά πάρκα που αδειοδοτήθηκαν στη Πελοπόννησο με τη σύμφωνη γνώμη του Περιφερειακού Συμβουλίου, πήραν τώρα την περίοδο της κρίσης επιχορηγήσεις, ζεστό χρήμα 239 εκατομμύρια ευρώ.

Ψηφίζουμε Λαϊκή Συσπείρωση γιατί η «δίκαιη ανάπτυξη» του ΣΥΡΙΖΑ, η «βιώσιμη ανάπτυξη» της ΝΔ, η «ανάπτυξη στην πράξη» του κ. Δέδε, η «ανάπτυξη με μεγάλα ‘έργα» του κ. Νίκα και η «υγιή ανάπτυξη» του κ. Τατούλη έχουν στην καρδιά τους τους στόχους και την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών ομίλων.

Όλοι τους προτείνουν ΣΔΙΤ. Ο Δέδες ΣΔΙΤ για το δρόμο Καλαμάτα-Ρυζόμυλο-Πύλο.

Ο Νίκας ΣΔΙΤ για το αεροδρόμιο και το λιμάνι της Καλαμάτας.

Ο Τατούλης ΣΔΙΤ για τα σκουπίδια, τα νερά και τις μαρίνες.

ΣΔΙΤ όμως σημαίνει ο λαός βάζει τις υποδομές, βάζει και τα λεφτά και ο καπιταλιστής εισπράττει. Οι εθνικοί δρόμοι το αποδεικνύουν.

Φίλες και Φίλοι

Συντρόφισσες και Σύντροφοι

Η αντιμετώπιση και η λύση μεγάλων λαϊκών προβλημάτων, όπως είναι η διαχείριση των απορριμμάτων, που αφορούν όχι μόνο τη τσέπη των πλατιών λαϊκών στρωμάτων αλλά και την προστασία της υγείας του λαού και του περιβάλλοντος αναδεικνύουν τους δύο δρόμους ανάπτυξης που ανοίγονται μπροστά στο λαό.

Η επιστήμη, η τεχνική έχουν κάνει άλματα. Το ζήτημα είναι:

  • Η λύση θα υπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες της λαϊκής οικογένειας;
  • Θα σέβεται και θα προστατεύει το περιβάλλον;
  • Ή θα είναι πεδίο κερδοφορίας, αφού το σκουπίδι είναι χρυσός, όπως συχνά πυκνά μας λένε.

Τα αστικά κόμματα είτε μέσω των κυβερνήσεων είτε μέσω των Περιφερειακών και  Δημοτικών Αρχών, υπηρετούν όλα τις ίδιες ευρωενωσιακές κατευθύνσεις και στη διαχείριση των αποβλήτων.

Δεν το κρύβουν άλλωστε, αντίθετα καμαρώνουν γι’ αυτό. Στα διαχειριστικά τους προγράμματα για τα σκουπίδια περισσεύουν οι όρκοι πίστης υπέρ των αρχών της ΕΕ, που μοναδική επιδίωξή τους είναι η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων με την παραπέρα φορολεηλασία του λαϊκού εισοδήματος.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ), στον αντιλαϊκό Περιφερειακό Σχέδιο για την Πελοπόννησο (ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου):

  • Το αυξημένο κόστος υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων φορτώνεται και πάλι στις πλάτες του λαού, με τη Σύμπραξη Δημόσιου με Ιδιωτικού Τομέα, το περίφημο ΣΔΙΤ, με την «εφαρμογή οικονομικών εργαλείων» όπως «πληρώνω όσο πετάω», «ειδικό τέλος ταφής», που τώρα ετοιμάζουν τη μεταμφίεσή του σε «περιβαλλοντική εισφορά», άλλοι περιβαλλοντικοί φόροι, με στόχο μεταξύ άλλων «την εξασφάλιση πόρων για τις ανάγκες διαχείρισης», δηλαδή για τα κέρδη της ΤΕΡΝΑ που δραστηριοποιείται και στα σκουπίδια.
  • Ο «δημόσιος χαρακτήρας» της διαχείρισης των αποβλήτων, που επικαλείται παραπλανητικά η κυβέρνηση, στην πράξη σημαίνει τον «επιτελικό ρόλο» των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) να διανέμουν την «πίτα» στους εργολάβους εξασφαλίζοντάς τους ένα ικανοποιητικό ποσοστό κέρδους.
  • Θεσπίζονται τα Τοπικά Σχέδια Διαχείρισης Απορριμμάτων, με κύρια επιδίωξη να φορτωθεί στις πλάτες της λαϊκής οικογένειας το σύνολο σχεδόν της δαπάνης για τον εξοπλισμό αποκομιδής και τα έργα επεξεργασίας των προδιαχωρισμένων στην πηγή αποβλήτων, μαζί και όλο το αυξημένο λειτουργικό τους κόστος και όχι για την ανακύκλωση στην πηγή, και κάθε δήμος να διαχειριστεί τα σκουπίδια του, όπως λένε.
  • Η επιλογή μεθόδων και τεχνολογίας διαχείρισης των απορριμμάτων γίνεται με γνώμονα το κέρδος των ομίλων των εργολάβων, των καπιταλιστών που βλέπουν εδώ πραγματικό χρυσό. Στο πλαίσιο αυτό τίθενται εξωπραγματικοί στόχοι για το 2020, εμφανώς ανέφικτοι, προκειμένου να δικαιολογηθεί η επεξεργασία των σύμμεικτων αποβλήτων σε εξαιρετικά κερδοφόρες για το κεφάλαιο εγκαταστάσεις σε βάρος της ανακύκλωσης (αντί να ανακτώνται ανακυκλώσιμα υλικά «παράγονται» καύσιμα σκουπίδια για τις τσιμεντοβιομηχανίες) και για καύση για την παραγωγή ενέργειας.
  • Συνεχίζεται η ανοχή στους βιομήχανους, να ρυπαίνουν, καθώς καμία δεσμευτική πρόνοια δεν τίθεται για την ασφαλή διαχείριση των επικίνδυνων, κύρια, αποβλήτων τους.

Το μεθοδευμένο αδιέξοδο στη διαχείριση των απορριμμάτων στη Πελοπόννησο χρόνια τώρα, είναι συνειδητή επιλογή κυβερνήσεων Περιφερειακών και Δημοτικών Αρχών για τη παράδοση της διαχείρισης τους στο μεγάλο κεφάλαιο.

Από το 1996 ο τότε Δήμαρχος του ΠΑΣΟΚ στη Μεγαλόπολη ζητούσε και γραπτά, να πάνε τα σκουπίδια όλης της Πελοποννήσου και όχι μόνο, τα σύμμικτα, τα βιομηχανικά και τα επικίνδυνα στη Μεγαλόπολη στα ορυχεία, μιας κι εκεί οι εργαζόμενοι, ο λαός έχει εξοικειωθεί με τη μόλυνση του περιβάλλοντος όπως προκλητικά και γραπτά δήλωνε. Ζητούσε πριν 23 χρόνια να γίνουν αυτά που γίνονται τώρα.

Τα τελευταία χρόνια δόθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ (150 εκατομμύρια λέει η κα. Νικολάκου) για μελέτες μαϊμού για τη διαχείριση των απορριμμάτων.

Κάθε χρόνο εκατομμύρια ευρώ σε σκουπιδοεργολάβους για να πηγαίνουν βόλτα τα σκουπίδια από τη Μάνη, την Οιχαλία και την Ερμιονίδα στη Κόρινθο, από τη Γορτυνία τη Τρίπολη και το Πύργο στο Μεσολόγγι, για να γεμίζουν τα ρέματα και οι πλαγιές της Πελοποννήσου με σκουπίδια.

Δώσανε σε εργολάβους πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ για την αποκατάσταση των ΧΑΔΑ και δίπλα σ’ αυτούς που υποτίθεται ότι, έχουν αποκαταστήσει, ανοίγονται καινούργιοι, γιατί κάπου πρέπει να πάνε τα σκουπίδια.

Όλο και περισσότερες περιοχές και για όλο και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, κηρύσσονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για να διευκολύνεται αυτό το πάρτυ με τα σκουπίδια, για να οξύνεται το αδιέξοδο, για να αναγκάσουν τα λαϊκά στρώματα να πουν, για να μην πεθάνουμε, ας τα πάρει η ΤΕΡΝΑ με όσο να είναι, αρκεί να γλυτώσουμε.

Στην πορεία παράδοσης της διαχείρισης των απορριμμάτων της Πελοποννήσου στο μεγάλο κεφάλαιο, τουλάχιστον την περίοδο του Καλλικράτη από το 2011 τα είδαμε όλα.

Είδαμε το 2011 με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής του ΠΑΣΟΚ με επικεφαλής τον Πάγκαλο, τον «μαζί τα φάγαμε», να δίνουν δώρο τη ΣΔΙΤ στον κ. Τατούλη.

27-12-2011 απόφαση διυπουργικής επιτροπής υπό τον Πάγκαλο

28-12-2012 απόφαση ΠεΣυ

29-12-2011 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας για το διαγωνισμό

Με fast trak διαδικασίες ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσαμε, για να μην πάρει είδηση ο λαός, για το έγκλημα που αποφάσιζαν. Ψήφισαν στο ΠεΣυ χωρίς να έχουν διαβάσει τι  ψήφιζαν.

Όλα αυτά τα χρόνια αρνιόντουσαν να δώσουν ακόμα και στα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας στοιχεία, εισηγήσεις, έγγραφα δημόσια, πιστεύοντας ότι έτσι δεν θα μάθαινε ο λαός της πομπές τους.

Έφτασαν στο σημείο να πλαστογραφήσουν την εισήγηση Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας στο ΠεΣυ, που έλεγε μεταξύ άλλων ότι δεν έπρεπε να εγκριθεί η ΜΠΕ γιατί οι εγκαταστάσεις της ΤΕΡΝΑ στη Καλλιρρόη στη Μεσσηνία είναι πάνω σε σεισμογενές ρήγμα, στη Σκάλα είναι πάνω στον υδροφόρο ορίζοντα της Νότιας Πελοποννήσου, που θα πλήξει ανεπανόρθωτα την ποιότητα των υδάτων, την αγροτική παραγωγή.

Για κάποιους που τα εναποθέτουν όλα στα δικαστήρια και περιμένουν από εκεί τις λύσεις, τους λέμε ότι, όταν αποκαλύψαμε τις πλαστογραφήσεις παρά τις απειλές, δώσαμε τα στοιχεία στους συλλόγους της Παλαιόχουνης και της Καλλιρρόης, έκαναν μηνύσεις, μας κάλεσε ο εισαγγελέας, τα είπαμε κι εκεί και η υπόθεση μπήκε στο αρχείο γιατί λέει πήγαν κι άλλοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και κατέθεσαν ότι, και να τα γνώριζαν αυτά τα στοιχεία, θα ψήφιζαν το ίδιο.

Όταν πάρθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο απόφαση για τη διαχείριση των απορριμμάτων με ΣΔΙΤ, είδαμε στελέχη της ΝΔ που ήταν περιφερειακοί σύμβουλοι να διαφωνούν.

Το 2013 με κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ όταν ανακηρύχθηκε  προσωρινός ανάδοχος η ΤΕΡΝΑ, είδαμε πέντε πρωτοκλασάτοι υπουργοί της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ να πανηγυρίζουν στην Τρίπολη και ο ΣΥΡΙΖΑ να καταγγέλλει το «φαραωνικό» έργο που είναι οικονομικά ασύμφορο περιβαντολλογικά επικίνδυνο και μεγάλο σκάνδαλο.

Το 2015 με την πρώτη φορά αριστερά όχι μόνο δεν σταμάτησε η  κυβέρνηση αυτή την αντιλαϊκή επιλογή αλλά στα 174,1 εκατομμύρια ευρώ που ήταν το κόστος των επιλογών επί ΝΔ-ΠΑΣΟΚ πρόσθεσε άλλα 103, 3 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή και λειτουργία του έργου, που θα πληρώσουν τα λαϊκά στρώματα.

Στις 5  Φεβρουαρίου 2015 (10 μέρες μετά τις εκλογές, πέντε μέρες μετά το σχηματισμό της κυβέρνησης, που δεν είχε ακόμα ορκιστεί καλά-καλά και πάρει από τη Βουλή και την ψήφο εμπιστοσύνης), η κυβέρνηση με υπογραφή Βούτση δίνει σε 14 δήμους της Περιφέρειας 11 εκατομμύρια €  για την προσωρινή μεταβατική διαχείριση των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο μέχρι η ΤΕΡΝΑ να φτιάξει τα εργοστάσια της και τις εγκαταστάσεις της  και ξεκινά συζητήσεις με την εταιρεία ανάδοχο.

Το 2016 όλοι οι βουλευτές της ΝΔ στην Πελοπόννησο και οι αρμόδιοι τομεάρχες της ΝΔ κατέθεσαν ερώτηση στη βουλή για το επικίνδυνο και το ασύμφορο του έργου ΣΔΙΤ για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο, ερώτηση που δεν συζητήθηκε ποτέ στη βουλή και δεν έχει απαντηθεί ακόμη!!!

Τον τελευταίο χρόνο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε να τελειώσει τη βρώμικη δουλειά, όπως έκανε σε πολλές περιπτώσεις.

Οι κυβερνήσεις αλλάζουν, όμως όλες υπηρετούν με συνέπεια το στόχο παράδοσης της διαχείρισης των απορριμμάτων στο μεγάλο κεφάλαιο.

Όμως αυτός ο εμπαιγμός του λαού δεν παίχτηκε μόνο σε κεντρικό κυβερνητικό πολιτικό επίπεδο από τα αστικά κόμματα αλλά παίχτηκε και στο επίπεδο του ΦΟΔΣΑ και των δήμων.

Είδαμε δημάρχους, προέδρους, μαριονέτες του ΦΟΔΣΑ, τη μια να παραιτούνται, την άλλη να επανέρχονται, σήμερα να μην ξέρουμε πού βρίσκονται. Μεταξύ αυτών και ο δικός σας πρώην Δήμαρχος.

Είδαμε δημάρχους δήθεν διαφωνούντες  και πολέμιους του ΣΔΙΤ όπως ο δήμαρχος Καλαμάτας και εκλεκτός της Νέας Δημοκρατίας για περιφερειάρχης, χθες να είναι πολέμιος και σήμερα υπέρμαχος του ΣΔΙΤ.

Βλέπουμε δήθεν διαφωνούντες με το ΣΔΙΤ δημάρχους να υλοποιούν έργα, να κάνουν διαγωνισμούς για την προσωρινή  διαχείριση.  Έργα και υποδομές που υπηρετούν τους σχεδιασμούς της ΤΕΡΝΑ και θα πάνε προίκα σε αυτήν.

Είδαμε τον Μακεδονομάχο δήμαρχο του Άργους-Μυκηνών που ξιφουλκούσε ενάντια στο ΣΔΙΤ και στον Τατούλη σήμερα να σιωπά και να εγκαινιάζει τις εγκαταστάσεις της ενδιάμεσης διαχείρισης στη Κίο. Ακριβώς στο χώρο που προβλέπεται να γίνουν οι εγκαταστάσεις της ΤΕΡΝΑ.

Είδαμε το Δήμο Άργους-Μυκηνών και Επιδαύρου να υπογράφουν προγραμματική σύμβαση, για να πάνε τα σκουπίδια της Επιδαύρου στη Κίο, μέχρι να φτιάξει η ΤΕΡΝΑ τις εγκαταστάσεις της, και να αναλάβει αυτή τα ηνία από τον Καμπόσο.

Βλέπουμε για ήδη αποκαταστημένους από την ίδια τη φύση ΧΑΔΑ να διατίθενται εκατομμύρια ευρώ για αποκατάσταση. Διπλά στους δήθεν «αποκατεστημένους» να ξεφυτρώνουν νέοι ΧΑΔΑ, η Πελοπόννησος, τα βουνά, οι χαράδρες, να γίνονται ένας απέραντος σκουπιδότοπος και κανένας να μη μιλάει γι’ αυτό το έγκλημα. Είναι όλοι τους συνένοχοι.

Είδαμε τον ΦΟΔΣΑ μετά από παλινωδίες, σκόπιμες απουσίες διαφωνούντων, ρίξιμο των τόνων από άλλους, να εγκρίνει τελικά το ΣΔΙΤ και την προγραμματική σύμβαση περιφέρειας – ΦΟΔΣΑ για την διασφάλιση των τελών-εσόδων της ΤΕΡΝΑ, 16 εκ. ευρώ το χρόνο.

Ακόμα και ο νυν πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ στέλεχος της ΝΔ και εκπρόσωπος του Δήμου Σπάρτης στο ΦΟΔΣΑ, καθώς και το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ–ΚΙΝΑΛ εκπρόσωπος του Δήμου Μεγαλόπολης ψήφισαν υπέρ παρόλο που τα δημοτικά συμβούλια Σπάρτης και Μεγαλόπολης είχαν τότε ομόφωνη θέση ενάντια στο ΣΔΙΤ.

Είδαμε την Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου να πιστοποιεί παράνομα ότι η ΤΕΡΝΑ διαθέτει την απαιτούμενη γη, παρότι από έγγραφα της ίδιας εταιρίας αποδεικνύεται ότι τα συμβόλαια ήταν πλαστά. Είδαμε, να ακυρώνονται οι αποφάσεις του ΠεΣυ για τις απαλλοτριώσεις, γιατί δεν είχε συγκληθεί νόμιμα το Περιφερειακό Συμβούλιο. Και ρωτάμε:

Τώρα τον Απρίλιο του 2019, μετά τις δύο απόπειρες του κ. Τατούλη και του κ. Στρατηγάκου να πιάσουν απαρτία, για να πάρουν νόμιμη απόφαση για την επίταξη των χωραφιών του κοσμάκη σε Σκάλα και Παλαιόχουνη γιατί τους βοήθησαν όλοι και πήγαν στην τρίτη συνεδρίαση οι 4 του ΣΥΡΙΖΑ του κ. Δέδε, η εκπρόσωπος των Οικολόγων, οι 2 της ΛΑΕ του κ. Λαφαζάνη και Πετράκου και 3 στελέχη της ΝΔ που είναι με τον κ. Νίκα, πήγαν στη συνεδρίαση του ΠεΣυ, έπιασαν απαρτία, πήραν τις αποφάσεις και μετά τους έβριζε κι από πάνω ο κ. Τατούλης.

Εμείς καλέσαμε κάθε Περιφερειακό Σύμβουλο που σέβεται τον εαυτό του να μην πάει, να μην νομιμοποιήσει αυτές τις αθλιότητες και παρανομίες. Μας ακολούθησαν 23 από τους 51. Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του.

Σκεφτείτε πατριώτες αν γίνονταν αυτά τώρα προεκλογικά, τι θα γίνει μετεκλογικά. Θα τα βρουν χίλια τα εκατό.

Είδαμε δημάρχους και εκπροσώπους απομακρυσμένων δήμων από τους χώρους διαχείρισης της ΤΕΡΝΑ, (όπως τους Δημάρχους Ερμιονίδας, Μονεμβασίας κ.α.),  αφού υπερψήφισαν πρώτα, να κλαψουρίζουν μετά για τα υπέρογκα ποσά που επιβαρύνονται οι δήμοι τους για τη μεταφορά των σκουπιδιών στην πόρτα της ΤΕΡΝΑ και να ζητούν αυτά να επιμεριστούν σε όλους.

Είδαμε σύσσωμο το Υπουργικό Συμβούλιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να εγγυάται την κερδοφορία του επιχειρηματικού ομίλου για 28 τουλάχιστον χρόνια και να αποφασίζει την επίταξη της γης στην Παλαιόχουνη Αρκαδίας και τη Σκάλα Λακωνίας.

Είδαμε τον κ. Τσίπρα να βάζει τη δική του σφραγίδα εγγύησης  και να προσυπογράφει την επίταξη.

Αλήθεια οι κκ Δήμαρχοι που διαφωνούσαν πριν ένα χρόνο

  • Ο Πασόκος Δήμαρχος Κορίνθου
  • Ο Νεοδημοκράτης Δήμαρχος Άργους-Μυκηνών
  • Ο ΠασοκοΣυριζαίος Δήμαρχος Τρίπολης
  • Ο Αριστερός Δήμαρχος Σπάρτης
  • Τα στελέχη των αστικών κομμάτων σ’ αυτούς τους Δήμους, που «σκοτώνονται» κατά τα άλλα

Αφού διαθέτουν το μεγαλύτερο όγκο σκουπιδιών Γιατί δεν κάνουν ένα νέο ΦΟΔΣΑ, πέρα από τον Περιφερειακό ΦΟΔΣΑ, για να διαχειρίζονται τα σκουπίδια τους με τα 29€ που λέει ο Καμπόσος, τα 36€ που λέει ο Πνευματικός και όχι με τα 80€ που θέλει ο Τατούλης και η ΤΕΡΝΑ;

Αφού πριν οκτώ μήνες ήρθε σε όλους τους Δήμους έγγραφο, να αποφασίσουν αν θα φτιάξουν άλλο ΦΟΔΣΑ, ή θα συμμετέχουν στον Περιφερειακό, αποδεχόμενοι και επικαιροποιώντας τις δεσμεύσεις, γιατί σιωπούν;

Κυβέρνηση, Περιφερειακές και Δημοτικές αρχές σφραγίζουν την παράδοση της διαχείρισης των απορριμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην ΤΕΡΝΑ με όρους και προϋποθέσεις εγγυημένης μακροχρόνιας και υψηλής κερδοφορίας για την εταιρία και υψηλό οικονομικό και περιβαντολογικό κόστος για τα λαϊκά στρώματα.

Είναι το κουστούμι που θέλουν να φορέσουν στα λαϊκά στρώματα, όπου τα σκουπίδια θα τα πληρώνουμε χρυσάφι για να έχει σίγουρη μεγάλη και εγγυημένη κερδοφορία η ΤΕΡΝΑ δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.

Σε πολλές περιπτώσεις θα πενταπλασιαστεί το κόστος για τα λαϊκά στρώματα, αφού στο κόστος αποκομιδής θα προστεθούν τα 80, 5 ευρώ ο τόνος στην πόρτα της ΤΕΡΝΑ συν τα μεταφορικά συν το Φ.Π.Α. στο σύνολό συν τις ρήτρες ποσότητας (150.000  τόνοι το χρόνο) και ποιότητας (σύνθεση και ποιότητα χαρτιού, πλαστικού, μετάλλου κ.λ.π)

Συνειδητά Κυβέρνηση, Περιφέρεια, εταιρεία, ΦΟΔΣΑ και δήμοι δε λένε πριν τις εκλογές για τις ρήτρες ποσότητας και ποιότητας πόσα σκουπίδια πρέπει να πηγαίνει ο κάθε δήμος στην ΤΕΡΝΑ, με ποια ποιοτική σύνθεση και που θα γίνουν οι επιπλέον σταθμοί μεταφόρτωσης, ποια είναι τα κόστη μεταφοράς που επιβαρύνονται οι δήμοι κ.λ.π. μήπως και αποφύγουν τη λαϊκή οργή αγανάκτηση και καταδίκη. Θα τα πουν μετά τις εκλογές. Τότε που θα έχουμε απομακρυνθεί από το ταμείο, την κάλπη.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης σε όλους τους δήμους οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, ενιαία και έγκαιρα αποκαλύψαμε αυτές τις αντιλαϊκές επιλογές.

Προτείναμε στα συμβούλια και στο λαό τη μόνη φιλολαϊκή πρόταση διαχείρισης των απορριμμάτων.

Η διαχείριση να γίνεται μέσα από Ενιαίο Δημόσιο Φορέα, χωρίς καμιά ανάμειξη ιδιωτών, για να μπορούν οι Δήμοι να κάνουν την διαχείριση προς όφελος των δημοτών. Όταν λέμε δημόσιο σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων εννοούμε για 100% δημόσιο, όπου όλες οι υποδομές, τα εφόδια, τα πάντα θα ανήκουν στο κράτος χωρίς καμιά επιβάρυνση των δημοτών, με μόνιμο προσωπικό με πλήρη δικαιώματα. Ο φορέας αυτός θα κάνει τις χωροθετήσεις με άκρως επιστημονικά κριτήρια, και θα χρησιμοποιήσει την αιχμή της σύγχρονης τεχνολογίας στις μεθόδους διαχείρισης των απορριμμάτων ελαχιστοποιώντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και μεγιστοποιώντας τα οικονομικά οφέλη για λογαριασμό των λαϊκών στρωμάτων.

Απέναντι στη παραπάνω εγκληματική για τη τσέπη και την υγεία του λαού της Πελοποννήσου πολιτική,  το ΚΚΕ, η Λαϊκή Συσπείρωση συνεχίζει και στηρίζει τις διεκδικήσεις του μαζικού κινήματος για:

  • Να μην προχωρήσει η ΣΔΙΤ με τη ΤΕΡΝΑ
  • Να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στο τομέα των απορριμμάτων
  • Να μην προχωρήσει η καρκινογόνα καύση των απορριμμάτων με την πολυδάπανη μετατροπή τους σε καύσιμη ύλη
  • Να μην φορτωθούν νέα βάρη στις πλάτες του λαού μέσα από τα ανταποδοτικά τέλη και με οποιοδήποτε άλλο τρόπο
  • Να πληρώσει το κεφάλαιο με πρόσθετη φορολογία. Οι εργαζόμενοι πληρώνουν χρόνια με τη ζωή τους.
  • Να διασφαλιστούν απόλυτα όλοι οι εργαζόμενοι, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Να τηρούνται και να ενισχυθούν τα μέτρα ασφάλειας. Όχι άλλα εργατικά εγκλήματα σε βάρος των εργαζομένων στην καθαριότητα.

 

Στηρίζουμε τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις της Επιτροπής Αγώνα των κατοίκων του Δήμου Ευρώτα.

Ταυτόχρονα, το ΚΚΕ δεν παύει να διακηρύσσει ότι όπως και όλα τα άλλα προβλήματα που πλήττουν την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα, έτσι και στο πρόβλημα της ορθολογικής διαχείρισης των αποβλήτων ολοκληρωμένη και διαρκής λύση, με σεβασμό στο περιβάλλον, στην υγεία, στους φυσικούς πόρους, στο λαϊκό εισόδημα, μόνο στο πλαίσιο ενός άλλου, ριζικά διαφορετικού δρόμου ανάπτυξης, με εργατική εξουσία, μπορεί να εξασφαλιστεί.

Υπάρχει πλέον συσσωρευμένη πείρα. Ανάπτυξη των κερδών των λίγων και ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών δεν γίνεται.

Η φιλολαϊκή λύση προϋποθέτει εξουσία και οικονομία που καταργεί τις αιτίες οι οποίες δημιουργούν και οξύνουν τα σημερινά προβλήματα, που δημιουργεί τις στέρεες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της χώρας προς το συμφέρον της εργατικής τάξης, όλων των λαϊκών στρωμάτων, δημιουργών του κοινωνικού πλούτου. Τέτοιες προϋποθέσεις είναι: Ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός, ο ενιαίος κρατικός φορέας κατασκευών που θα υλοποιεί φιλολαϊκά έργα, η κοινωνική κρατική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, η κρατική ιδιοκτησία στη γη και στις τεχνικές υποδομές, ο εργατικός – λαϊκός έλεγχος, η εργατική εξουσία.

Η ανάπτυξή τους απαιτεί φτηνή εργατική δύναμη, συνέχιση της φοροληστείας του λαού, ματωμένα πλεονάσματα. Η «υπεραπόδοση της οικονομίας» σημαίνει ξεζούμισμα για το λαό για να στηριχτεί το μεγάλο κεφάλαιο.

Γι’ αυτό ψηφίζουν παρέα, το ένα μετά το άλλο, τα δωράκια στο κεφάλαιο και στη Βουλή και στη Περιφέρεια όπως έκαναν με τη φοροασυλία των εφοπλιστών, τις επιχορηγήσεις στους ανεμογεννητριάδες και τα σύνθετα κλειστά 5άστερα τουριστικά συγκροτήματα, με την παράδοση του φυσικού πλούτου της χώρας στους επενδυτές κλπ, την ώρα που όλοι τους έχουν πνίξει το λαό στους φόρους. Από παντού και για όλα φόρους.

Ψηφίζουμε Λαϊκή Συσπείρωση ώστε με πιο πολλούς  και πιο έμπειρους Περιφερειακούς και Δημοτικούς Συμβούλους θα είμαστε ακόμα πιο αποτελεσματικοί ν’ αποκαλύπτουμε το βίο και πολιτεία των κυβερνήσεων, της ΕΕ, των Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών που τα δίνουν όλα στο κεφάλαιο, στα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Καλύπτουν την ασυδοσία των επιχειρηματικών ομίλων, όπου δρόμοι βυθίζονται, γεφύρια γκρεμίζονται, λιμενοβραχίονες και προβλήτες λιμανιών σπάνε, σπίτια και περιουσίες λαϊκών στρωμάτων καταστρέφονται από πλημμύρες που οφείλονται σε κακοτεχνίες στην κατασκευή των έργων, έργα μένουν στη μέση, τα ελάχιστα φράγματα και ταμιευτήρες φτιάχτηκαν χωρίς τα δίκτυα άρδευσης και κανένας για όλα αυτά δεν απολογείται, δεν πληρώνει.

Οι δρόμοι παράκαμψη Μακρυνάρας, Σκούρα-Πυρί, παράκαμψη Βουτιάνων, Νεάπολη-Άγιος Φωκάς, τα λιμάνια στη Κυπαρισσία, στο Λεωνίδιο, τα φράγματα στα Φιλιατρά, στον Ασωπό, στη Δόξα και στη Τάκα είναι αδιάψευστοι μάρτυρες.

Εμείς λέμε τα μεγάλα έργα, τα έργα υποδομών να γίνονται από ενιαίο Δημόσιο Κρατικό Φορέα που θα κατέχει τα υλικά (αδρανή, σίδηρο, μπετό) τα μηχανήματα, θα κατανέμει σχεδιασμένα το πλούσιο και έμπειρο επιστημονικό  κι εργατοτεχνικό προσωπικό που έχουμε, σε όλες τις φάσεις από τη μελέτη μέχρι την κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία του έργου. Μόνο τότε θα έχουμε φθηνά και ποιοτικά έργα.

Διαφορετικά ο λαός θα πληρώνει μια φορά για να γίνονται τέτοια έργα, θα πληρώνει για τη συντήρησή τους με υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, τέλη στα καύσιμα κλπ και θα πληρώνει και για τη χρήση τους με υπέρογκα διόδια, με πανωπροίκια για εγγυημένες ποσότητες, για να έχει κερδοφορία ο Μορέας και οι άλλοι κατασκευαστικοί όμιλοι.

Διακόσια τέσσερα εκατομμύρια ευρώ πήρε πανωπροίκια ο Μορέας, πέρσυ από την αριστερή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, γιατί μειώθηκε ο αριθμός των αυτοκινήτων που πέρασαν από τα διόδια του Μορέα τώρα την περίοδο της κρίσης.

Δυο φορές φέρανε στο ΠεΣυ να υλοποιηθεί η απόφαση του Υπουργού Μεταφορών Σπρίτζη, εκεί που ήταν Γραμματέας ο κ. Δέδες, για να απαγορευτεί η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων από την Ε.Ο. Σπάρτης-Τρίπολης για να πάνε υποχρεωτικά τα φορτηγά Σπάρτη-Μεγαλόπολη-Τρίπολη, να περάσουν από το ταμείο του Μορέα, να επιβαρυνθούν με 70-80 ευρώ επιπλέον διόδια, καύσιμα κλπ. Το μεροκάματο δηλαδή ενός αυτοαπασχολούμενου φορτηγατζή από τη Σκάλα, το Βλαχιώτη, τους Μολάους, τη Σπάρτη, να πάει στο Μορέα.

Έκαναν πίσω όταν ήρθε στο ΠεΣυ ο συνδικαλιστής στους φορτηγατζήδες Πασπάτης που είναι υποψήφιος μαζί μας με το ψηφοδέλτιο της Λαϊκής Συσπείρωσης στη Περιφέρεια. Θέλει επαγρύπνηση θα το επιχειρήσουν πάλι μετά τις εκλογές.

Ψηφίζουμε Λαϊκή Συσπείρωση για να βάλουμε φρένο στις αισχρές διεκδικήσεις των μεγαλοεργολάβων κατασκευαστών και καπιταλιστών που διεκδικούν εκατομμύρια ευρώ για έργα στα χαρτιά, για έργο που ποτέ δεν έκαναν. Αισχρές διεκδικήσεις που διευκολύνονται και καλύπτονται από την Περιφερειακή Αρχή Τατούλη και για τις οποίες δεν μιλούν οι κκ Νίκας και Δέδες. 22 εταιρείες στη Πελοπόννησο διεκδικούν 87 εκατομμύρια ευρώ. Το τελευταίο διάστημα 9 από αυτές πήραν σαν πρώτη δόση πάνω από 8 εκατομμύρια ευρώ.

Η μόνη χρήσιμη για τα λαϊκά συμφέροντα ψήφος είναι στη Λαϊκή Συσπείρωση για το Δήμο και την Περιφέρεια, στο ΚΚΕ για την ευρωβουλή.

Γιατί η ψήφος στο ΚΚΕ και στη Λαϊκή Συσπείρωση δε θα πάει πεσκέσι στα μετεκλογικά παζαρέματα και παντρολογήματα, θα γυρίσει στο λαό με την ενίσχυση των αγώνων για τα δικαιώματά του, για να πάρουν ανάσες τα λαϊκά στρώματα.

Γιατί πραγματικά σύγχρονο και προοδευτικό στην εποχή μας, την εποχή της μεγάλης ανάπτυξης της επιστήμης και της τεχνολογίας είναι ο λαός και η νεολαία να απολαμβάνει μια καλύτερη ζωή, με σύγχρονα δικαιώματα και όχι οι νέοι να ζουν χειρότερα απ’ ότι ζούσαν οι γονείς τους.

Γιατί το πραγματικά σύγχρονο και προοδευτικό γεννιέται πάντα μέσα από την αμφισβήτηση, την ταξική σύγκρουση, τον αγώνα, για ένα ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης της Ελληνικής κοινωνίας.

Αφήνουμε πίσω τα ψεύτικα διλλήματα. Με δυνατό ΚΚΕ παντού κάνουμε την πραγματική διαφορά.

Με πιο πολλούς Περιφερειακούς και Δημοτικούς Συμβούλους της Λαϊκής Συσπείρωσης θα είμαστε πιο αποτελεσματικοί γιατί είμαστε και πιο έμπειροι.»