Π. Νίκας: “Το θέμα του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη θα κάνουμε κακό αν το βάλουμε στις μυλόπετρες του πολιτικαντισμού”

Μέχρι τέλος του χρόνου ξεκινάει η εκκίνηση της διαδικασίας για την υλοποίηση του προγράµµατος παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με στόχο την βελτίωση της οδικής ασφάλειες, έργο με προϋπολογισμό 67.000.000 ευρώ που θα δηµοπρατηθεί άμεσα από τη διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ υποέργα του θα δημοπρατήσει η Διεύθυνση Τεχνικών Εργων της Περιφέρειας.

Αυτό σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας στη συνέντευξη που έδωσε το μεσημέρι σήμερα, Πέμπτη 28 Νοεμβρίου, στην Τρίπολη, ενημερώνοντας για τα αποτελέσματα της χθεσινής του συνάντησης με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ο οποίος σύντομα αναμένεται στην αρκαδική πρωτεύουσα, όπως γνωστοποίησε ο περιφερειάρχης.

Στη συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, συνέχισε ο Π. Νίκας, συζητήθηκε η ανάπτυξη δικτύου υδατοδροµίων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου για την παροχή υπηρεσιών υδροπλάνων. Οπως δήλωσε ο περιφερειάρχης, “εκκρεμούν αιτήσεις προς έγκριση µε βάση τη νέα νοµοθεσία Ν.4568/2018 που αναφέρονται στην Περιφέρειά μας και προτείνεται να αναλάβουμε συνολικά τη µελέτη δικτύου υδατοδρομίων σε αυτή”.

Παράλληλα, ο Π. Νίκας γνωστοποίησε ότι στην Περιφέρεια θα δημιουργηθεί μητρώο γεφυρών, στο οποίο θα καταγραφούν τα υφιστάμενα προβλήματα και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η εκπόνηση μελέτης για το σύνολο των γεφυρών του επαρχιακού και εθνικού δικτύου της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Η καταγραφή και ο έλεγχος θα γίνει με την υποστήριξη του Τμήματος Πελοποννήσου του ΤΕΕ συμπλήρωσε ο περιφερειάρχης, που εκτίμησε ότι η πρώτη αυτή φάση θα έχει τελειώσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

“Δεν μπορούμε να μιλάμε για περιβαλλοντική πολιτική αν δεν δούμε το τρένο. Ξοδεύτηκαν στο παρελθόν περί τα 100.000.000 ευρώ για την αναβάθμιση του δικτύου στην Πελοπόννησο και μετά διώξαμε το τρένο” τόνισε στη συνέχεια ο περιφερειάρχης.

Ο Π. Νίκας, αναφερόμενος στο συγκεκριμένο ζήτημα ενημέρωσε ότι δρομολογείται η αναβάθµιση και επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο, ενώ μετέφερε τη διαβεβαίωση του υπουργού ότι “θα υπάρξουν λύσεις”, καθώς υπάρχει στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, ενώ στην επαναλειτουργία του τρένου θα συμμετέχει οικονομικά και η Περιφέρεια.

Οπως αποκάλυψε δε ο περιφερειάρχης, στη συζήτηση μπαίνει επίσης η επαναδραστηριοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής γενικότερα, κατ’ αρχήν μέχρι την Τρίπολη, για φορτηγά τρένα, με σύνδεση με την ΒΙΠΕ της αρκαδικής πρωτεύουσας, ενώ συζητείται, επίσης, η εκχώρηση στην Περιφέρεια της µετρικής σιδηροδρομικής γραμμής, στο τμήμα από το Δερβένι μέχρι την Κόρινθο.

Αναφερόμενος ειδικότερα στην Αργολίδα -που εν πολλοίς την αφορά η επανελειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Κόρινθο, ο Π. Νίκας ενημέρωσε ότι όσον αφορά την οδική σύνδεση του Ναυπλίου και του Αργους με τον αυτοκινητόδρομο Α7, η σχετική μελέτη εκπονείται από την Περιφέρεια και το εν λόγω έργο θα ενταχθεί στο ΠΕΠ Πελοποννήσου.

ΑΡΚΑΔΙΑ

Αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα υποβάλει το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το χρόνιο αίτημα της Αρκαδίας, για το έργο παράκαµψης των Λαγκαδίων (δρόμος Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία).

Όπως δήλωσε ο περιφερειάρχης, το εν λόγω έργο, προϋπολογισμού πάνω από 100.000.000 ευρώ, μπαίνει ως θέμα προτεραιότητας από την πλευρά του υπουργείου και εκτιμάται ότι θα τύχει θετικής ανταπόκρισης, δεδομένης και της ανάγκης για αντισταθμιστικά στην Αρκαδία, η οποία θα υποστεί πλήγμα από το κλείσιμο των μονάδων της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη. Για το συγκεκριμένο έργο, συνέχισε ο Π. Νίκας, απαιτούνται οι οριστικές τεχνικές μελέτες καθώς και οι γεωτεχνικές.

Στα έργα που αφορούν την Αρκαδία, στη χθεσινή συνάντηση συζητήθηκε επίσης και η ολοκλήρωση περιµετρικής οδού της Τρίπολης (καταγράφεται ως δημοτική οδοποιία), έργο για το οποίο υπάρχει ώριμη µελέτη.

ΚΟΡΙΝΘΙΑ

Στα έργα της Κορινθίας, συζητήθηκε το έργο συντήρησης και ενίσχυσης της παλιάς γέφυρας του Ισθμού, τη μελέτη του οποίου έχει αναλάβει η Περιφέρεια.

Παράλληλα, εκφράστηκε και το αίτημα για την εκχώρηση στην Περιφέρεια της µετρικής σιδηροδρομικής γραμμής, στο τμήμα από Δερβένι μέχρι Κόρινθο, μετά την λειτουργία της κανονικού εύρους γραμμής.

ΛΑΚΩΝΙΑ

Στο ΠΕΠ Πελοποννήσου, δήλωσε ο περιφερειάρχης, θα ενταχθεί ο δρόμος Σπάρτη (Πυρί) – Γύθειο, έργο προϋπολογισμού 55.000.000 ευρώ.

Οπως γνωστοποίησε, ολοκληρώνονται σύντομα οι υποστηρικτικές μελέτες από το υπουργείο, η οριστική τεχνική µελέτη, οι οποίες θα παραδοθούν στη συνέχεια στην Περιφέρεια προκειμένου να ακολουθήσει η ένταξη του έργου στο ΠΕΠ Πελοποννήσου.

ΜΕΣΣΗΝΙΑ

“Το θέμα του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη δεν έχει κλείσει και θα κάνουμε κακό αν το βάλουμε στις μυλόπετρες του πολιτικαντισμού” σημείωσε στη συνέχεια ο περιφερειάρχης, παρατηρώντας ότι η εναλλακτική λύση που προτείνεται ως προς την χάραξη, επί της ουσίας αφήνει τον Δήμο Καλαμάτας έξω από τον συγκεκριμένο δρόμο.

Όπως τόνισε, ωστόσο, ο Π. Νίκας, για το συγκεκριμένο θέμα “θα ληφθούν αποφάσεις σε πολιτικό επίπεδο, καθώς ώς τώρα υπάρχουν εισηγήσεις μόνο από υπηρεσιακούς παράγοντες. Οι ανακοινώσεις -γι’ αυτό το θέμα, αλλά και για άλλα- θα γίνουν από τον υπουργό στο χρόνο που πρέπει, κατά την κάθοδό του, πολύ σύντομα, στην Πελοπόννησο”.

Απέρριψε, τέλος ότι ο ίδιος έχει μεταβάλει άποψη ως προς την χάραξη του δρόμου -όπως διατυπώθηκε σε σχετική ερώτηση- σημειώνοντας ότι αν και ο ίδιος παραμένει σταθερός και επανειλημμένα έχει εκφραστεί υπέρ της αποκαλούμενης παραλιακής χάραξης, δεν “πρόκειται να κάνουμε επανάσταση” αν επιλεγεί τελικά η προτεινόμενη αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, “είναι προτιμότερο ένα ‘κουτσό’ έργο, από καθόλου έργο”.

Αναφερόμενος, εξ άλλου, στον δρόμο Καλό Νερό – Τσακώνα ο περιφερειάρχης δήλωσε ότι γίνεται λόγος για δρόμο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με το έργο να είναι ώριμο μελετητικά, αν και χρειάζονται ορισμένες υποστηρικτικές μελέτες. Η υλοποίησή του δε, θα γίνει ως δημόσιο έργο μέσα από εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

Αντίθετα, συνέχισε ο Π. Νίκας, δεν φαίνεται να υπάρχει καμία εξέλιξη για τον δρόμο Πύργος – Καλό Νερό.

Ικανοποίηση, εξ άλλου, εξέφρασε ο περιφερειάρχης για την ιδιωτικοποίηση που σύντομα αναμένεται για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ενώ η ίδια προοπτική υπάρχει και για το λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, στην κατεύθυνση να αξιοποιηθεί ως μαρίνα για mega yachts.

Τέλος, αναφερόμενος στην αντιπλημμυρική προστασία του Δήμου Καλαμάτας, την μελέτη της οποίας έχει αναλάβει ο “Μορέας”, ο περιφερειάρχης σημείωσε:

“Εκκρεμούν υποχρεώσεις παραχωρησιούχων, τόσο για μελέτες, όσο και για την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων που συνδέονται με τους αυτοκινητοδρόμους. Κι αυτό επειδή, σε πολλές περιπτώσεις, διαπιστώθηκε εν τοις πράγμασι ότι οι αυτοκινητόδρομοι λειτουργούν αρνητικά όσον αφορά τα πλημμυρικά φαινόμενα”.