Με πρωτοβουλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως το ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, συναντήθηκε με την Υπουργό στα γραφεία του συλλόγου.Την Υπουργό συνόδευε ο βουλευτής Μίλτος Χρυσομάλλης και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας Γεώργιος Σταματόπουλος.
Η συνάντηση είχε διάρκεια μίας και μισής ώρας και τα μέλη του ΔΣ ανέφεραν πολλά από τα προβλήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, τόσο σε γενικό όσο και σε τοπικόεπίπεδο, καθώς και προτάσεις για την επίλυση τους.
Πιο συγκεκριμένα στα πλαίσια και των χρονικών περιορισμών που είχαν τεθεί:
1.Υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων και συνέπειές της.
2.Κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς.
3.Οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, αποσπάσεις) να γίνονται νωρίτερα και συνολικά (εφόσον υπάρχουν κενά), έστω και αν οι αιτούντες προέρχονται από ελλειμματικές περιοχές. Τέλη Ιουλίου-αρχές Αυγούστου να γίνονται οι προσλήψεις αναπληρωτών και αν κάποιος αρνείται να παρουσιαστεί να υπάρχει ο χρόνος της αντικατάστασης από επόμενο εκπαιδευτικό στον πίνακα για να μην έχει συνέπειες η τριετής τιμωρία που προωθεί η ηγεσία του Υπουργείου.
4.Μείωση αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα που αποτελεί θεσμικό αίτημα και διεκδίκηση πολλών ετών για την παροχή ποιοτικότερου εκπαιδευτικού έργου. Η υπογεννητικότητα έχει δημιουργήσει και δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα στις σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το οποίο θα ενταθεί από την επόμενη κιόλας σχολική χρονιά.
- Τα μόρια δυσμενών συνθηκών (κατηγοριοποίηση) των σχολικών μονάδων να αποσυνδεθούν από την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων.
6.Κατάργηση της διάταξης του άρθρου 50 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των δημόσιων Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την βελτίωση του εκπαιδευτικού και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, με παράλληλη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα κατά την διάρκεια της επιμόρφωσης.
8.Αντίθεση του κλάδου σε κάθε μορφής αξιολόγηση -χειραγώγηση του εκπαιδευτικού. Ενημερώσαμε παράλληλα την υπουργό ότι απόφαση της Γενικής μας συνέλευσης είναι η προκήρυξη απεργίας-αποχής σε περίπτωση εφαρμογής της
- Πρόσληψη προσωπικού για τη γραμματειακή υποστήριξη όλων των σχολικών μονάδων
- Αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Αναβάθμιση και στήριξη της μαθητείας. Ρύθμιση ώστε, όπως ισχύει σήμερα, οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ. να παίρνουν Εθνικό Απολυτήριο ισότιμο με του Γενικού Λυκείου σύμφωνα με το νέο σύστημα που προωθεί το Υπουργείο. Καθορισμός του τρόπου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και των ποσοστών εισαγωγής, έγκαιρα, για να έχουν τα παιδιά τη δυνατότητα να επιλέξουν και να γνωρίζουν επαρκώς όλες τις διαδικασίες.
- Συνταξιοδοτικό(μείωση ορίων ηλικίας).
- Επαναφοράτης Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ.
13.Διορισμοί ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την υποστήριξη όλων των σχολικών μονάδων.
14.Μη συχνή παρουσία των γονέων στις σχολικές μονάδες και ιδιαίτερα στοΛύκειο προκειμένου να ενημερώνονται για τη συμμετοχή των παιδιών τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Κατάργηση της κατηγοριοποίησης των μαθημάτων. Ενδοσχολικές εξετάσεις ή σε όλα τα μαθήματα γυμνασίου-λυκείου ή σε κανένα.
- Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με των μονίμων. Ουσιαστικήοικονομική στήριξη σε μόνιμους και αναπληρωτές (επίδομα ενοικίου και σίτιση) που υπηρετούν μακριά από τα σπίτια τους.
17.Αύξηση των μισθών και επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
18.Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικώνστα προ του 2013 επίπεδα.
- Διάθεση κονδυλίων για τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού των Εργαστηρίων, ειδικά της Τεχνικής-Επαγγελματικής εκπαίδευσης;
- Σχέδιο για τη στήριξη της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στις σχολικές μονάδες
Η υπουργός αφού άκουσε όλα τα μέλη του ΔΣ ενημέρωσε το ΔΣ καταθέτοντας τις απόψεις της και το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας επιλέγοντας να απαντήσει με τα παρακάτω (επικαλέστηκε την χρονική πίεση):
- Το ποσοστό του ΑΕΠ που θα δαπανηθεί για την παιδεία δεν είναι 2,8% αλλά μαζί με τα σχολικά γεύματα φτάνει το 3,7%
- Προτεραιότητα στους μόνιμουςδιορισμούς. Μέχρι τώρα έχουν γίνει 4.500 διορισμοί ειδικής αγωγής και έχουν βγει οι προκηρύξεις για να γίνουν ακόμα 10.500 διορισμοί γενικής παιδείας. Οι καθυστερήσεις οφείλονται στην αδυναμία του ΑΣΕΠ να ανταπεξέλθει στον τόσο μεγάλο αριθμό αιτήσεων που προβλέπεται να έχουν κατατεθεί (150.000) και στο μεγάλο αριθμό των δικαιολογημένων ενστάσεων.
- Το υπουργείοκάνειπροσπάθειες και έχει δώσει εντολές στα αρμόδια τμήματα ώστε να μπορέσουν να γίνονταινωρίτερα οι προσλήψεις των αναπληρωτών.Ακόμη θα επαναφέρει την διπλήμοριοδότηση στα δυσπρόσιτασχολεία.
- Πολιτικήβούληση είναι η έγκρισηόλων των ολιγομελώντμημάτων και για την επόμενηχρονιά και για το λόγο αυτό θα γίνει προσπάθεια να εξασφαλιστούν οι πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών.Έχει δρομολογηθεί ηεπιμόρφωσηόλων των εκπαιδευτικών.
Υπεραμύνθηκε της νομοθετικής ρύθμισης για τα κολέγια καθώς και για την αξιολόγηση. Για το ωράριο και τους μισθούςστη δευτεροβάθμια εκπαίδευση απέφυγε να απαντήσει, αποδεχόμενη πολλά αιτήματα που έχουν να κάνουν με τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικώνκαι ειδικά των αναπληρωτών. Υποστήριξε ότι το Υπουργείο θέτει προτεραιότητες, όπως αυτές των διορισμών και την αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης από κάτω προς τα πάνω (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό). Δήλωσε πως η επικοινωνία της με τα πρωτοβάθμια σωματεία θα συνεχιστεί ώστε να μαθαίνει “από πρώτο χέρι” για τα προβλήματα που υπάρχουν καθώς και ότι το υπουργείο βασικό στόχο έχει το διάλογο, ως θεμέλιο της δημοκρατίας.
Το Δ.Σ. της Α΄ΕΛΜΕ τονίζει:
“Οι απαντήσεις της υπουργού κινήθηκαν σε γενικόλογες αναφορές, προβάλλοντας το πρόγραμμα του Υπουργείου, που αναπαράγεται καθημερινά στα ΜΜΕ με δηλώσεις, συνεντεύξεις και δελτία τύπου,χωρίς δεσμεύσεις στα αιτήματα των εκπαιδευτικών, με μόνιμη επωδό συγκεκριμένες πολιτικές κατευθύνσεις που δεν αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες στην καθημερινότητα του εκπαιδευτικού. Όταν δεν γίνεται καμία αναφορά (επικαλούμενη την πίεση χρόνου) σε σχέδιο για την Τεχνική-Επαγγελματική εκπαίδευση και τα οικονομικά συνταξιοδοτικά αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι φανερό ότι οι επισκέψεις αυτές εκτός από την ¨από πρώτο χέρι ενημέρωση¨, έχουν και επικοινωνιακό χαρακτήρα προβολής των κυβερνητικών επιλογών χωρίς συνολικό σχέδιο αντιμετώπισης των ζητημάτων της εκπαίδευσης.”