Με αφορμή προβλήματα που παρουσιάστηκαν σε τμήματα του δικτύου οδοφωτισμού της πόλης της Καλαμάτας τις τελευταίες ημέρες, η εταιρία «ΠΡΩΤΕΥΣ ΑΤΕΕ» εκ μέρους και των υπολοίπων εταιρειών που απαρτίζουν την ομάδα εγκατάστασης, αναβάθμισης και λειτουργίας του νέου συστήματος οδοφωτισμού του Δήμου, με επιστολή της στο Δήμαρχο, αναφέρεται στη βλάβη που προέκυψε και ζητά συγγνώμη από τους κατοίκους, τη Διοίκηση και τις Υπηρεσίες του Δήμου Καλαμάτας.
Η βλάβη, όπως αναφέρεται στην επιστολή, αφορά περί τα 700 από τα 17.000 φωτιστικά σημεία της πόλης και ήδη γίνονται ενέργειες για να αντιμετωπιστεί, λόγω και των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν αλλά και των μέτρων που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση του Covid-19.
Ακολουθεί η επιστολή της εταιρείας «ΠΡΩΤΕΥΣ ΑΤΕΕ» προς το Δήμαρχο Καλαμάτας:
«Αξιότιμε Κύριε Δήμαρχε,
Εκ μέρους της εταιρείας μας και των υπολοίπων εταιρειών που απαρτίζουν την ομάδα εγκατάστασης, αναβάθμισης και λειτουργίας του νέου συστήματος οδοφωτισμού του Δήμου σας, θέλουμε να ζητήσουμε συγγνώμη από τους κατοίκους, τη Διοίκηση και τις Υπηρεσίες του Δήμου Καλαμάτας για την ανωμαλία που παρουσιάστηκε σε τμήματα του δικτύου οδοφωτισμού (περί των 700 σημείων από τα 17.000 φωτιστικά σημεία της πόλης) τις τελευταίες ημέρες.
Η εν λόγω βλάβη προέκυψε μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος ελέγχου του οδοφωτισμού και συγκεκριμένα κατά την διάρκεια δοκιμών και τελικής παραμετροποίησης του συστήματος ελέγχου αυτού. Αφορά στους ελεγκτές των περί 700 φωτιστικών, χωρίς καμιά άλλη βλάβη στα φωτιστικά σώματα και εμποδίζει την λειτουργία τους.
Οι δοκιμές αυτές πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως από την Ισραηλινή εταιρεία JUGANU προμηθευτή των φωτιστικών LED του νέου δικτύου. Τονίζουμε ότι η φάση της τελικής παραμετροποίησης του συστήματος ήταν προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί με επιτόπου επίσκεψη τεχνικών της εταιρείας JUGANU, όπως γίνεται και σε όλα τα μέρη του κόσμου στα οποία η εν λόγω εταιρεία δραστηριοποιείται, συνθήκη που όμως δεν κατέστη εφικτή λόγω των περιορισμών που έχουν επέλθει σε παγκόσμιο επίπεδο εξαιτίας της πανδημίας COVID-19.
Συγκεκριμένα, τα μέτρα τα οποία έχουν ληφθεί από τη κυβέρνηση του Ισραήλ για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19, όχι μόνο κατέστησαν αδύνατη την επίσκεψη και επιτόπου εργασία της τεχνικής ομάδας της εταιρείας στην Ελλάδα, αλλά επέβαλαν στην εταιρεία JUGANU να εκτελεί τις σχετικές εργασίες μέσω τηλεργασίας των υπαλλήλων της. Το πρωτόγνωρο αυτό γεγονός, οδήγησε σε παραβίαση της σχετικής διαδικασίας ελέγχου ποιότητας/προσομοίωσης της εργασίας της JUGANU και στην εμφάνιση του προβλήματος.
Η επίλυση του προβλήματος θα ήταν θέμα ωρών αν ήταν δυνατή η επίσκεψη και παρουσία στην Καλαμάτα των αρμόδιων στελεχών της εταιρείας. Άλλωστε τον τελευταίο χρόνο, πολυμελείς ομάδες στελεχών της εταιρείας JUGANU, έχουν επανειλημμένα επισκεφθεί την Καλαμάτα για τον συντονισμό και τις σχετικές ρυθμίσεις που πρέπει να τελειοποιηθούν πριν την οριστική παράδοση του ολοκληρωμένου συστήματος εντός του τρέχοντος μηνός.
Δυστυχώς οι απαγορεύσεις που ισχύουν στην χώρα μας και το Ισραήλ δεν επιτρέπουν την μετάβαση τεχνικών της εταιρείας στην Ελλάδα για την άμεση επίλυση της προαναφερθείσας βλάβης. Κατόπιν αυτών, και προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε τον χρόνο για την αποκατάσταση της ανωμαλίας, επιλέξαμε την άμεση αντικατάσταση εξαρτημάτων των φωτιστικών στα οποία παρουσιάστηκε το πρόβλημα ως άμεσο μέτρο αντιμετώπισης.
Η εταιρεία μας αναλαμβάνοντας πλήρως την ευθύνη και αναλογιζόμενη την απόλυτη ανάγκη για επαναφορά στην πλήρη λειτουργία και κανονικότητα του συνόλου του συστήματος έχει ήδη ξεκινήσει τις σχετικές κατεπείγουσες εργασίες καθώς έχουμε ήδη παραλάβει με επείγουσα αερομεταφορά τα απαιτούμενα ανταλλακτικά από το Ισραήλ.
Εργαζόμαστε συστηματικά νυχθημερόν ώστε να αποκαταστήσουμε στο σύνολο, το συντομότερο δυνατόν, όλα τα προβλήματα που προέκυψαν. Εκτιμούμε ότι την επόμενη εβδομάδα, έως την Τρίτη 07 Απριλίου, η βλάβη θα έχει αποκατασταθεί πλήρως.
Με την ευκαιρία και παρά τις δυσκολίες αυτές, μέχρι την ολοκλήρωση της εγκατάστασης των 14.737 (πάνω από 14.000 έχουν ήδη εγκατασταθεί) φωτιστικών και λαμπτήρων μέσα στις επόμενες δυο εβδομάδες, θα παραδοθεί και το τελικό software διαχείρισης από τους Ισραηλινούς τεχνικούς και επιστήμονες. Καθώς, όπως προαναφέραμε, η μετάβασή τους στην Ελλάδα έχει τις δυσκολίες λόγω του μέτρου της καραντίνας και του περιορισμού των πτήσεων εξωτερικού, προτείνουμε την από απόσταση παρουσίαση του συστήματος με τηλεδιάσκεψη σε κοινώς αποδεκτή ημερομηνία.
Θέλουμε να ζητήσουμε συγγνώμη από τους συμπολίτες σας και εσάς για την δυσκολία που δημιουργήθηκε και να ζητήσουμε την κατανόηση όλων των κατοίκων και επισκεπτών του Δήμου και την ελάχιστη απαιτούμενη πίστωση χρόνου λόγω των “ειδικών και πρωτόγνωρων συνθηκών”.»