Α. Χαρίτσης : «Aνύπαρκτα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων Aστικών Λεωφορείων και των εργαζομένων τους από την κυβέρνηση.»  

Για την ανάγκη  λήψης ουσιαστικών μέτρων οικονομικής στήριξης των Αστικών ΚΤΕΛ και των εργαζομένων στον κλάδο, λόγω των περιοριστικών μέτρων που τους έχουν επιβληθεί για υγειονομικούς λόγους, κατέθεσε ερώτηση στην Βουλή ο βουλευτής Μεσσηνίας και Εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης, προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Μεταφορών, Οικονομικών και Εργασίας.

Συγκεκριμένα για το Ν.Π.Ι.Δ. «Κ.Τ.Ε.Λ. ΑΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ» προκύπτει ότι κατά το τελευταίο 4μηνο Μαρτίου – Ιουνίου 2020, τα έσοδα του φορέα έχουν συρρικνωθεί σε σχέση με το αντίστοιχο 4μηνο του έτους 2019 σε ποσοστό της τάξης του 90%!, απειλώντας έτσι την βιωσιμότητα του αλλά και τις θέσεις εργασίας του προσωπικού του.

Στην ερώτηση του ο Αλέξης Χαρίτσης τονίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έγκαιρα και μέσω του προγράμματος «ΜΕΝΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ» πρότεινε συγκεκριμένα μέτρα για τις πληττόμενες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν πλέον περισσότερες ανάγκες σε κεφάλαια-ρευστότητα για να καλύψουν τα κόστη τους. Καθώς, η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα είναι δύσκολη έως αδύνατη για ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων, προτείναμε ένα πακέτο μέτρων ενίσχυσης απευθείας από το κράτος όπως η μη επιστρεπτέα ενίσχυση και η μόνιμη μείωση προκαταβολής φόρου στο 50%, καθώς και το μέτρο των μικροχρηματοδοτήσεων μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας. Παράλληλα για τους εργαζόμενους προτείναμε επιδότηση 100% των ασφαλιστικών εισφορών και 40% των μισθών, με υποχρέωση καταβολής του υπόλοιπου 60% του μισθού από την επιχείρηση.

Καταλήγοντας ο Αλέξης Χαρίτσης ερωτά τους Υπουργούς:

  1. Με ποια μέτρα συγκεκριμένα σκοπεύουν να ενισχύσουν τις επιχειρήσεις των Αστικών ΚΤΕΛ της χώρας μας και τους εργαζόμενους σε αυτές, κατά το διάστημα ισχύος των μέτρων υγειονομικής προστασίας στις δημόσιες μεταφορές;
  2. Προτίθενται να υιοθετήσουν τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, για πλήρη καταβολή του μισθού των εργαζομένων στα Αστικά ΚΤΕΛ, με 100% επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών;
  3. Σκοπεύουν να καλύψουν και σε ποιο βαθμό αναγκαία λειτουργικά τους έξοδα όπως το πετρέλαιο κίνησης, που δεν μειώθηκε αλλά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα την περίοδο της κρίσης;
  4. Με ποιο τρόπο θα διασφαλίσουν την ευκολότερη πρόσβαση των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων στα πιστωτικά ιδρύματα όταν αυτή τη στιγμή οι αιτήσεις τους απορρίπτονται σε μεγάλο ποσοστό;
  5. Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβουν για τη μεταφορά των τελών κυκλοφορίας του 2020 στο 2021 αφού έτσι κι αλλιώς φέτος έχουν πληρωθεί;
  6. Έχουν την πρόθεση να παρατείνουν το μέτρο επιδότησης του ενοικίου των γραφείων (60-40) για ένα ακόμη χρόνο;