Κυκλοφόρησε και παρουσιάστηκε το βιβλίο του Μιχάλη Χρυσού  «και ΜΠΟΡΩ και ΘΕΛΩ να ΔΙΑΒΑΖΩ»

Το βιβλίο του Μιχάλη Χρυσού  «και ΜΠΟΡΩ και ΘΕΛΩ να ΔΙΑΒΑΖΩ», το οποίο κυκλοφόρησε τον Ιούνιο από τις Eκδόσεις «δυέπεια» , παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Cafe Cine.

Πρόκειται για ένα Πρόγραμμα Ανάπτυξης Αναγνωστικού Κινήτρου – Φιλαναγνωσίας για Παιδιά Σχολικής Ηλικίας.

Για το βιβλίο μίλησαν ο ηθοποιός- σκηνοθέτης  Γιάννης Δρίτσας, η δασκάλα Κατερίνα Μπούζα, η φιλόλογος Δήμητρα Δημοπούλου και ο συγγραφέας του βιβλίου Μιχάλης Χρυσός.

Ο κ. Δρίτσας σημείωσε ότι το συγκεκριμένο βιβλίο αποτελεί ένα πολύτιμο εγχειρίδιο για όλους, όσοι ενδιαφέρονται και προβληματίζονται για την συμπεριφορά των παιδιών.

Η δασκάλα του 6ου Δημοτικού σχολείου Καλαμάτας Κατερίνα Μπούζα αναφέρθηκε στην συμμετοχή της στο πρόγραμμα και στην εμπειρία της, από την συμμετοχή μαθητών της . Παράλληλα  υπογράμμισε ότι κοινή ανησυχία όλων στην δημόσια εκπαίδευση, είναι η ενσωμάτωση της φιλαναγνωσίας και της ενασχόλησης των παιδιών με την λογοτεχνία, καθώς είναι κάτι που λείπει από την σχολική πραγματικότητα.

Η κ. Δημοπούλου επεσήμανε την ανάγκη οι μαθητές να διαβάζουν εκτός από τα σχολικά τους και άλλα βιβλία.

Από την πλευρά του, ο συγγραφέας Μιχάλης Χρυσός σημειώνει:

“Ολοένα και λιγότεροι μαθητές επιλέγουν να διαβάζουν βιβλία από μόνοι τους. Η αυξανόμενη αυτή απροθυμία για λογοτεχνική ανάγνωση δεν μπορεί πια να αποδίδεται αποκλειστικά σε (ανα)γνωστικά ελλείμματα αυτών αλλά, κυρίως, στην (απ)ενεργοποίηση πτυχών του αναγνωστικού κινήτρου που υπονομεύει την απόλαυση και, κατ’ επέκταση, τη μελλοντική φιλαναγνωστική συμπεριφορά τους.

Το «και ΜΠΟΡΩ και ΘΕΛΩ να ΔΙΑΒΑΖΩ!» αποτελεί ένα ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης, ενδυνάμωσης και διατήρησης δύο βασικών συνιστωσών του αναγνωστικού κινήτρου και των επιμέρους παραγόντων που τις συνδιαμορφώνουν, των πεποιθήσεων αυτοαποτελεσματικότητας και της εσωτερικής παρώθησης για αφηγηματική ανάγνωση, σε παιδιά τυπικής σχολικής ηλικίας. Πρόκειται για μια διδακτική παρέμβαση, σαφώς επηρεασμένη από τη ‘συναλλακτική’ λογοτεχνική ανάγνωση της Rosenblatt, που αναδεικνύει την ατομική ανταπόκριση και έκφραση του αναγνώστη, τη νοηματοδότηση και ερμηνεία του αναγνωστικού υλικού σε κοινότητες αναγνωστών μέσα από στρατηγικές αισθητικής ανάγνωσης και αυθεντική αξιολόγηση.

Το βιβλίο αυτό λοιπόν περιλαμβάνει τόσο το θεωρητικό υπόβαθρο όσο και μια αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος αυτού, ώστε να αποτελέσει έναν πολύτιμο και πρακτικό οδηγό – για ερευνητές, εκπαιδευτικούς και γονείς – ενίσχυσης του αναγνωστικού κινήτρου σε δραστηριότητες φιλαναγνωσίας σε εκπαιδευτικά (και μη) περιβάλλοντα”.

 ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

 Ο Μιχαήλ Δ. Χρυσός είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. με μεταπτυχιακές σπουδές στα Αναλυτικά Προγράμματα & τη Διδακτική από το Πανεπιστήμιο McGill του Καναδά. Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στις Επιστήμες της Αγωγής (κλάδος Παιδαγωγικής Ψυχολογίας) από το Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α. με εξειδίκευση στο αναγνωστικό κίνητρο και την ανάπτυξη προγραμμάτων παρέμβασης.

Παράλληλα, διαθέτει δίπλωμα ειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση, ενώ είναι πιστοποιημένος χορηγητής εργαλείων πρώιμης ανίχνευσης-παρέμβασης & επαγγελματικού προσανατολισμού για παιδιά και εφήβους αντίστοιχα.

Έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός σε σχολεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και ως υπεύθυνος εκπαίδευσης, υποστήριξης και κατάρτισης α) ατόμων με ειδικές ανάγκες σε χώρους ειδικής αγωγής, β) γονέων σε Σχολές Γονέων και γ) εκπαιδευτικών σε σχολεία και άλλους φορείς δια βίου εκπαίδευσης. Τα τελευταία χρόνια έχει ιδρύσει το Κέντρο Εκπαίδευσης Δεξιοτήτων «Προχωρώ», υλοποιώντας προγράμματα πρωτογενούς πρόληψης σε μικρές ομάδες παιδιών (προ)σχολικής ηλικίας.

Συμμετέχει ενεργά σε συνέδρια και ημερίδες, έχει πλούσιο συγγραφικό έργο και είναι μέλος ελληνικών & διεθνών οργανισμών με πεδίο έρευνας τις Επιστήμες της Αγωγής και τους συναφείς κλάδους.