Η αλήθεια για τον οδικό άξονα Τζάνε-Καλαμάκι

Γράφει η Αντωνία Μπούζα

Υποχρέωση των αιρετών, είναι να ενημερώνουν σωστά τους πολίτες, χωρίς ίχνος εξωραϊσμού και δικαιολογιών  για τα εκτελούμενα έργα στον τόπο.

Στην εντεινόμενη παραπληροφόρηση για το Τζάνε-Καλαμάκι, επιβάλλεται από την πλευρά της Νέας Πελοποννήσου, να δοθούν απαντήσεις στα όσα διαστρεβλωτικά είδαν το φως της δημοσιότητας, από πλευράς της Περιφ.Αρχής.

«Επαρχιακή οδός Ριζόμυλος-Κορώνη, τμήμα γέφυρα Τζάνε-Έξοδος Καλαμακίου»

Το έργο στο τμήμα Τζάνε – Καλαμάκι, προϋπολογισμού 23,4 εκ. ευρώ, υλοποιείται με έκπτωση 37,22% και χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ του ΕΣΠΑ.

Πρόκειται για ένα έργο που δίνει σπουδαία αναπτυξιακή ώθηση στην ευρύτερη περιοχή, αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες, προχώρησε με αργούς ρυθμούς, αρχικά  λόγω προβλημάτων με απαλλοτριώσεις των οποίων οι εκδικάσεις στο μονομελές Εφετείο Καλαμάτας καθυστέρησαν αδικαιολόγητα, με επιτάξεις  στη συνέχεια και με αρχαιολογικά ευρήματα στον αρχαιολογικό χώρο του Πεταλιδίου, τα οποία δεν αποτυπώνονταν στην αρχική μελέτη.

Χρειάστηκε συμπληρωματική σύμβαση προϋπολογισμού 6,9  εκατομμυρίων ευρώ και αφορούσε την παραλλαγή του οδικού άξονα στο συγκεκριμένο τμήμα όπου έπρεπε να γίνει ανασκαφική έρευνα, από την οποία προέκυψαν εκ των υστέρων νέα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που δεν ήταν γνωστά.

Μάλιστα με έγγραφό της  η Αρχαιολογική Υπηρεσία, ζήτησε την  υπογειοποίηση του δρόμου στον αρχαιολογικό χώρο Πεταλιδίου με την κατασκευή τεχνικού έργου με εκσκαφή και επανεπίχωση (cut and cover), για το οποίο ο τότε Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης  ενήργησε άμεσα και συντονισμένα με τις αρμόδιες Αρχαιολογικές Αρχές και  η παρέμβαση αυτή εγκρίθηκε.

Η αρχαιολογική ανασκαφή πληρώθηκε από το ΠΔΕ της Περιφέρειας Πελοποννήσου και τα 6,9 εκατομ. παραμένουν άθικτα.  Η καθυστέρηση στο τμήμα αυτό, οφείλεται στο φιλόδοξο σχέδιο της μεταφοράς των αρχαίων, προκειμένου να προχωρήσει η κατασκευή του πρωτοποριακού αυτού σχεδίου .

Φτάσαμε στο σήμερα και φυσικά δεν μπορεί να γλύτωνε και το έργο αυτό την επικοινωνιακή εκμετάλλευση της τωρινής Περιφερειακής Αρχής.

Τα 2 τμήματα του έργου εκτός του τμήματος του αρχαιολογικού χώρου έπρεπε σύμφωνα με όσα γνωρίζαμε να έχουν παραδοθεί τέλος του 2019.

Αντί αυτής της εξέλιξης η προσωπική παρέμβαση του κ.Νίκα να απορρίψει την εισήγηση της Διεύθυνσης των Τεχνικών Υπηρεσιών της έδρας, οδήγησε σε λύση της υπάρχουσας εργολαβίας και μεγάλη καθυστέρηση.

Μόλις έγινε αντιληπτό το αδιέξοδο, επανακλήθηκε ο εργολάβος, ο οποίος όμως απαίτησε επιπλέον 300.000 ευρώ για να συνεχίσει την εργολαβία. Με συνεχείς δηλώσεις οι αιρετοί της τωρινής περιόδου παραδίδουν τα 2 τμήματα στην κυκλοφορία από το τέλος του 2019, αλλά δυστυχώς συνεχώς διαψεύδονται.

Μάλιστα συνεχίζεται η επικοινωνιακή κακοποίηση του εν λόγω έργου από τον ίδιο τον κ.Περιφερειάρχη με αναφορές πως στοίχισε παραπάνω κλπ.

Τον ερωτώ : Κερδίζει ή όχι η Πυλία και ολόκληρη η Μεσσηνία από τα ευρήματα του ανασκαφικού έργου που προέκυψαν λόγω της εκ των υστέρων εύρεσης της αχαρτογράφητης και αναζητούμενης Ακρόπολης του Πεταλιδίου;

Κερδίζει ή όχι η ευρύτερη περιοχή από την ύπαρξη σύγχρονου οδικού άξονα που ενισχύει τις μετακινήσεις και την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής;

Αντί μεμψιμοιρίας και εμμονή στις κατηγορίες εναντίον των προκατόχων της, ας ασχοληθεί η νέα Περιφερειακή Αρχή λίγο περισσότερο πιέζοντας  για την υλοποίηση του έργου που καθυστερεί αδικαιολόγητα, μιας και όλα τα προβλήματα είχαν επιλυθεί και ήσαν απόλυτα δρομολογημένα και ας σχεδιάσει την επέκταση του δρόμου μέχρι την Κορώνη, διότι αυτό είναι το ζητούμενο σήμερα !


Η Αντωνία Μπούζα είναι περιφερειακή σύμβουλος Πελοποννήσου – Υπεύθυνη Μεσσηνίας «Νέας Πελοποννήσου» – πρώην Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας