Tι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης στην εξέταση- Πρακτικά μαθήματα από τα 17

Για πρώτη φορά μάλιστα, οι νέοι από την ηλικία των 17 ετών θα μπορούν να ξεκινήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης. Δικαίωμα συμμετοχής στην πρακτική δοκιμασία για την απόκτηση διπλώματος θα έχει όμως ο υποψήφιος οδηγός αφού συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης παρουσίασαν το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση και εξέταση υποψηφίων οδηγών.

Με το Νομοσχέδιο επέρχονται σημαντικές αλλαγές, ιδίως στη διαδικασία των αδειών οδήγησης, καθώς για παράδειγμα ο εκπαιδευτής θα κάθεται στο πίσω κάθισμα κατά την πρακτική δοκιμασία των υποψήφιων οδηγών, ενώ θα γίνεται αυστηρός έλεγχος ταυτοπροσωπίας, ώστε να μην μπορεί να δώσει κανείς εξετάσεις στη θέση κάποιου άλλου.

Για πρώτη φορά μάλιστα, οι νέοι από την ηλικία των 17 ετών θα μπορούν να ξεκινήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης. Δικαίωμα συμμετοχής στην πρακτική δοκιμασία για την απόκτηση διπλώματος θα έχει όμως ο υποψήφιος οδηγός αφού συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του.

Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο επιχειρείται η αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την εκπαίδευση, τη θεωρητική εξέταση και πρακτική δοκιμασία υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, με σκοπό τη διαφάνεια, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και την ενίσχυση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας της χώρας. Επιχειρείται, επίσης, ο καθορισμός ενός συστήματος ελέγχου και εποπτείας των διαδικασιών θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, καθώς και αξιολόγησης των εξεταστών των υποψήφιων οδηγών και οδηγών. Το νέο πλαίσιο απελευθερώνει την εκπαίδευση των υποψηφίων από την ηλικία των 17 ετών και μεταξύ άλλων θεσπίζει:

-Ειδική θεωρητική εκπαίδευση για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψηφίων οδηγών.

-Διάθεση των ερωτηματολογίων των θεωρητικών εξετάσεων σε άλλες γλώσσες πέραν της ελληνικής, καθώς και στη νοηματική.

-Αυστηροποίηση του ελέγχου της διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων, με καθορισμό ελέγχου ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια και με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων.

-Ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και όσων δε γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα με τη βοήθεια προσωπικών ακουστικών, καθώς και ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων.

-Καταγραφή της πρακτικής δοκιμασίας των υποψηφίων οδηγών με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων για την διασφάλιση της διαφάνειας.

-Κατάρτιση και τήρηση Μητρώου Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψήφιων Οδηγών και Οδηγών όλων των κατηγοριών άδειας οδήγησης, καθώς και Μητρώου Εποπτών.

-Αποζημίωση εξεταστών και εποπτών για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις.

-Πρόβλεψη συστήματος αξιολόγησης της διαδικασίας πρακτικών εξετάσεων, καθώς και του έργου των εξεταστών.

-Ίδρυση Ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (τύπου «ΗΝΙΟΧΟΣ»).

Πηγή: skai.gr