Στην τελική ευθεία μπαίνει η διαδικασία των κυβερνητικών ανακοινώσεων, σχετικά με το σχέδιο που θα αφορά τα «προνόμια» σε εμβολιασμένους, με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων να τοποθετεί τις εξαγγελίες την ερχόμενη Δευτέρα.
Διαβάστε ακόμη: Εμβολιασμένοι: «Προτεραιότητα» στην ψυχαγωγία
Σύμφωνα με τον ίδιο, «θα υπάρξουν τη Δευτέρα σχετικές ανακοινώσεις για κλειστούς χώρους. Ο εμβολιασμένος θα μπορεί να κινείται πιο ελεύθερα σε περισσότερους χώρους ιδιαίτερα το χειμώνα. Δεν θα υποχρεώσουμε κανέναν επιχειρηματία. Όταν όμως στο κλειστό χωρό θα μπαίνουν οι εμβολιασμένοι, οι επιχειρηματίες θα κινηθούν προς το συμφέρον τους. Αν στο εστιατόριο βρεθεί κρούσμα θα πρέπει να κλείσει. Δεν είναι ζήτημα διάκρισης. Ανάλογα με την επιλογή μας θα έχουμε συνέπειες», επεσήμανε.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Ακης Σκέρτσος επικαλέστηκε το πόρισμα της εθνικής επιτροπής βιοηθικής, που «μας λέει ότι θα πρέπει να ακολουθήσουμε μια κλιμακούμενη πολιτική εμβολιασμών, καλύτερη και πιο στοχευμένη επικοινωνία στις ομάδες του πληθυσμού που δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί: κατάκοιτοι, ειδικές ομάδες πληθυσμού, Ρομά, κρατούμενοι, μετανάστες. «Εκεί θα πάμε στοχευμένα και θα προσπαθήσουμε να πείσουμε», σημείωσε.
Παράλληλα, ο ίδιος τόνισε πως «οι πολίτες, εφόσον εμβολιάζονται, επανέρχονται στην κανονικότητα και τα δικαιώματα που όλοι έχουμε στερηθεί τους προηγούμενους 15 μήνες».
Αναφερόμενος σε πιθανή επιλογή επιχειρηματών στο χώρο της ψυχαγωγίας να διαθέτουν το κατάστημά τους μόνο σε εμβολιασμένους ή σε άτομα που έχουν αναρρώσει, επεσήμανε πως «όποιος θέλει να έχει και πελάτες που δεν είναι εμβολιασμένοι, θα υφίσταται πιο αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα, δηλαδή περιορισμένη πληρότητα, υποχρέωση για τεστ, μάσκες κ.λ.π. Δίνεται η δυνατότητα σε πολίτες και επιχειρήσεις να επιλέξουν ένα πιο χαλαρό υγειονομικό πρωτόκολλο ή όχι».
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, η κεντρική ιδέα του μοντέλου που είναι στο τραπέζι της κυβέρνησης είναι να λειτουργούν οι χώροι υψηλής πυκνότητας – κυρίως οι ανοιχτοί – σε δύο ταχύτητες και είναι στην ευχέρεια των ιδιοκτήτων το πώς θα πορεύονται.
Εξαίρεση σε αυτό το μοντέλο θα έχουν οι χώροι που είναι απαραίτητο να πάει ένας πολίτης όπως δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία, σουπερ μαρκετ, καταστήματα, τράπεζες, ΜΜΜ, κλπ. Σε αυτά δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους.
Καμπάνια για νέους
Την ίδια ώρα, στην κυβέρνηση προσανατολίζονται άμεσα για την έναρξη μιας καμπάνιας στο πλαίσιο της πειθούς που θα αφορά νέους και θα ξεδιπλωθεί κυρίως στα social media. Η καμπάνια θα ενημερώνει για τον εμβολιασμό και θα καλεί τους 18-35 να πάνε να κάνουν το εμβόλιο, καθώς όπως έχει αποδειχτεί, η μετάλλαξη «Δ» είναι 60% πιο μεταδοτική και αφορά περισσότερο τις νέες ηλικίες.
ΠΗΓΗ:kathimerini.gr